566 Reacties

één maand geleden

Eerste echo, vandaag 7 weken zwanger 😍 en het hartje gezien❤️

één maand geleden

Op 20 juni hebben wij een miskraam gehad helaas, daarna ruim een maand doorgebloed en nu kreeg ik een 1,5 week geleden toch wat zere borsten, plus ik was nog niet weer ongesteld geweest (naar mijn idee, of het was toch nog de 'bloeding' na de miskraam. Helemaal geen rekening mee gehouden nog, maar super blij en ook enorm spannend. 10 september hebben wij de eerste echo staan, maar elke dag duurt te lang naar mijn idee 😅 Maar ik heb nog steeds alle symptomen, geen bloedverlies, dus we hebben goede hoop, maar je weet het maar nooit! We blijven positief dat het deze keer wel goed gaat.

één maand geleden

Vandaag de vertiliteitsecho gehad die al gepland stond. Vorige week vrijdag een echo gehad omdat ik een soort van overstuur was😇 op week 7.. toen zat de groei op 7+1 en 10,4mm. Vandaag is 7+5 en de groei op 8+1 met 16,8 mm.. het gaat dus erg goed🥰 We zijn nu over gedragen aan de normale fam afdeling.. 🥳

één maand geleden

Reactie op Marrelltje

Vandaag de vertiliteitsecho gehad die al gepland stond. Vorige week vrijdag ...
Wat fijn!🍀

één maand geleden

Reactie op Boysmom456

Ik heb een echo met 5+4 kan je dan al een kloppend hartje zien iemand ervar ...
Ik had een echo met 5+5 en toen was het hartje echt net begonnen met kloppen, dus waarschijnlijk bij jou net wat te vroeg!

één maand geleden

Heeeeel erg uitvergroot, maar deze echo is van gisteravond: 5+3 en al het geluk mogen hebben om hartactiviteit te zien!

één maand geleden

Echo met 6 weken en 3 dagen

één maand geleden

6 weken en 4 dagen🥰

één maand geleden

Reactie op KellyDescamps

6 weken en 4 dagen🥰
Ik ben precies ook 6 weken en 4 dagen maar ik moet nog tot 11 Sept wachten tot de eerste echo. Maar wel mooi om te zien hoe het er uit zou zien in mijn buik nu

één maand geleden

Reactie op Simone35

Heeeeel erg uitvergroot, maar deze echo is van gisteravond: 5+3 en al het g ...
Dan ben je hoogstwaarschijnlijk verder, aangezien hartactie met 5+3 onmogelijk is😉 als ik het zo zie, is niet de langste lengte gemeten van het kleintje, daar oogt de baby op dit beeld te rond voor. Ik had de callipers persoonlijk anders geplaatst om de volledige lengte van het kindje te meten. Ik vind dit beeld passen bij 5+6/6+0. Dan is hartactie goed mogelijk. Dus goed nieuws! Waarschijnlijk krijg je bij een toekomstige echo ineens te horen dat je een paar dagen vooruit bent gezet😉😅

één maand geleden

Dan ben je hoogstwaarschijnlijk verder, aangezien hartactie met 5+3 onmogel ...
Ik had met 5+3 ook lichte hartactir bij men eerste dus kan wel degelijk

één maand geleden

Reactie op MommyAlf

Ik had met 5+3 ook lichte hartactir bij men eerste dus kan wel degelijk
Ook dan is het waarschijnlijk een mismeting. Ik ben echoscopiste, verloskundige en heb embryologie gesturdeerd en een hart kan bij 5+3 nog niet kloppen. De synapsgeleiding kan dat op zo'n vroege termijn nog niet aan. Het absolute meest vroege punt is 5+5/5+6 en zelfs dat is soms discutabel. Waarschijnlijk is het kindje dan eerder rond de 6wk. Als bij een echo dus eerder hartactie gezien wordt, is het over het algemeen een meetfout. Wat totaal niet gek is, want je bent iets aan het opmeten in een buik van een paar mm. Dat is simpelweg gewoon niet extreem betrouwbaar. Hoe groter een kind wordt, hoe betrouwbaarder metingen worden. Daarom wordt een definitieve termijnecho pas tussen 10-11wk uitgevoerd en niet eerder. 😊

één maand geleden

Ook dan is het waarschijnlijk een mismeting. Ik ben echoscopiste, verloskun ...
Ik kon onmogelijk al op 5,5/6w zitten want ik ben nauw opgevolgd door een traject vorig jaar bij 5,4 ook een kloppend hartje

één maand geleden

Reactie op MommyAlf

Ik kon onmogelijk al op 5,5/6w zitten want ik ben nauw opgevolgd door een t ...
Geen enkel kind groeit exact gelijk. Er kunnen in de groei wat dagen speling zitten. Ik zit ook in een fertiliteitstraject en mijn kind loopt op de echo's ook 1 a 2 dagen voor op schema, terwijl dat met de conceptie 'niet klopt'. Dus als je zegt dat je met 5+4 wat zag, en er zit 1 a 2 dagen speling in, dan zit je dus op 5+5/5+6, waarbij het op z'n allervroegst mogelijk kan zijn om hartactie te zien. Het is simpelweg nog niet goed te zien bij die termijn. Geloof me, dit is mijn vakgebied/expertise. Ik ben je niet aan het oplichten ofzo.

één maand geleden

Door onregelmatige cyclus was het even kijken hoe ver ik echt was, dus toch een weekje korter dan we dachten. Gelukkig sterk kloppend hartje en ziet het kindje er goed uit! Het blijft zo spannend.

één maand geleden

Mooi sterk kloppend hartje gehad. Ze kon alleen niet precies zeggen hoe ver ik was omdat het een inwendige echo was en de meting dan wat lastiger is. Door het sterke kloppende hartje zij ze wel dat het eerder rond de 7 weken is. Zo blij na een eerdere miskraam. Ze had er alle vertrouwen in😍🥺

één maand geleden

Zojuist de 1e echo gehad. Uitwendig. Waarschijnlijk rond 6,5 week. De lengte en het kloppend hartje, lijkt daar meer op. Dus iets terug gezet (eigen berekening 7+4). Verloskundige was zeer tevreden en wij zijn super blij 🥰 op naar de volgende echo!

één maand geleden

:) 8+2

één maand geleden

Jaaa bij ons was de 2de echo ook heel goed 😍♥️ we zitten nu op 8+3 💪 11sep de termijnecho.

één maand geleden

Onze eerste echo, een kloppend hartje en alles zag er goed uit, voor zover ukkie in beeld wilde🤭 Nu al dwars liggetje 😅 zit volgens schtting op 7+4 dacht zelf 8+4