5 Reacties

5 maanden geleden

Wat je beschrijft is heel normaal babygedrag. Baby's gaan niet om 19h de nacht in, maar het slaapje erna pas. Je baby slaapt zoals het wil, met gemiddeld een wakkertijd van 1,5-2 uur. Voordat er echt voorspelbaarheid in gaat zitten, ben je 2 maanden verder, en misschien langer.

5 maanden geleden

Klinkt wel fijn! Mijn zoon valt juist vroeg in slaap de laatste dagen, rond 7, maar vindt dan ook dat het om 4/5 uur genoeg is geweest. Ze hebben allemaal hun eigen ritme haha..

5 maanden geleden

Ik vind 19u ook vrij vroeg om de nacht al in te gaan. Onze dochter wordt rond die tijd juist nog een keer wakker voordat ze de nacht in gaat. Ze is dan nog 1,5/2 uur wakker. Ik doe ze kwart voor 8 in bad. Dan rustig slaapzak aan. Nog een (klein) flesje. Soms gaat ze nog even mee naar beneden (max 15 min) als ze nog te actief is. Ik wil ze rond half 9 zeker in bed hebben. Ene keer slaapt ze meteen. Andere keer rommelt ze nog een beetje. Maar overal het algemeen slaapt ze vast voor 21u. Ik zou het dus los laten om ze zo vroeg op bed te leggen. Je gaat zien dat het daarna veel makkelijker gaat om ze voor de nacht op bed te leggen.

5 maanden geleden

Hier een mama van een zoontje van 4 maanden die ook een maand te vroeg geboren is, dus gecorrigeerd 3 maanden oud. Bij onze eerste afspraak met het cb heb ik gevraagd of we qua wakkertijden moeten kijken naar zijn ‘echte’ leeftijd of juist naar zijn gecorrigeerde leeftijd. Het antwoord was eerlijk gezegd nogal vaag haha. Maar wij gaan eigenlijk in alles uit van zijn gecorrigeerde leeftijd. We werken niet met een slaapschema eigenlijk. We proberen vooral naar hem te kijken. Meestal wordt hij na zo’n 90 minuten wakker zijn moe. En die avonden die jij beschrijft zijn heel herkenbaar hoor! 😉 Volgens mij heel normaal voor kindjes van zowel 3 als 4 maanden.

5 maanden geleden

Heel fijn deze reacties! Overdag gaat het best prima. Behalve het alleen in slaap vallen, dat lukt haar echt niet. Ze wilt graag gewiegd worden of valt aan de borst in slaap. Ook hebben wij geen vast ritme overdag. Wij merkten dat dat best goed ging, alleen iedereen zei dat als we willen dat ze 's avonds beter slaapt, ze overdag naar een ritme moet😅 Liever gaan wij zelf met de flow mee. Door alles wat ik lees en al die meningen word ik soms toch onzeker over wat het beste is voor haar