16 Reacties
19 dagen geleden
Hier eentje die voor de tweede keer mamma word. Hier gebruikten we bij m'n dochtertje (februari 2023) een co sleeper waar ze de eerste maanden in lag. Toen maakten we het bedje kort op, dus lag ze onder een dekentje. Je legt je kindje dan met de voetjes bijna tegen de onderkant van het bedje aan. Je vouwt dan het lakentje/dekentje ook onder het matras zodat het tot max schouderhoogte komt.
Na een tijdje toen ze wat groter was had ik een Meyco 4 seizoenen slaapzak die we nu nog steeds gebruiken.
Zelf heb ik borstvoeding gegeven en dit gewoon goed zoals wij gedaan hadden.
Je kindje inbakeren verschilt naar de behoefte, het nadeel is wel dat als je kindje gaat leren rollen je ze niet meer in mag bakeren dus zou het zelf alleen doen als je denkt dat jouw kindje daar baat bij zou hebben.
19 dagen geleden
Reactie op LisaDeEerste
Hier eentje die voor de tweede keer mamma word. Hier gebruikten we bij m'n ...
Dankjewel voor je reactie! En hoe deed je dat met TOG waardes etc? Ik zie echt door de bomen het bos niet meer en heb het idee als ik me laat adviseren in een winkel dat is €500 kwijt ben.. dus dan zit je kindje wel ingebakerd in het dekentje? Ook de armpjes?
18 dagen geleden
Als je kindje naast je in bed ligt is een slaapzak of inbakeren niet veilig.
Het ligt zeker aan de behoefte van je kindje. Overdag had ons kindje niet erg behoefte aan iets anders dan een dekentje maar 's nachts gebruikten we het love2dream slaapzakje. Dat is een soort inbakeren in een natuurlijke houding.
Zodra je kindje veel gaat bewegen in het bedje is een slaapzak een veiligere keuze, maar dat duurt nog enkele maanden.
18 dagen geleden
Reactie op carmenhop
Dankjewel voor je reactie! En hoe deed je dat met TOG waardes etc? Ik zie e ...
Ik heb naar m'n kindje gekeken en gevoeld. Gewoon je gezonde verstand gebruiken haha. Mijn dochtertje was een flinke van 4kg, hoefde in de kraamweek al geen muts meer op en hield zichzelf goed warm.
Had verschillende dekentjes, oa gemaakt van bamboe die waren iets dunner en dikke dekentjes van jollein.
Heb het meeste ook van Vinted gehaald.
Mocht je echt twijfelen mbt tot warm of koud zou je je ook kunnen verdiepen in wol, is alleen ook erg aan de prijs.
Nee ze lag niet echt ingebakerd, heb hier een foto bij gedaan. Het ligt allemaal vrij losjes.
18 dagen geleden
Oh en een Hydrofiele doek over de bovenkant van het matrasje strak ingestopt want ze kwijlen/spugen nog wel eens en dan hoef je er alleen een nieuwe hydrofiel op te leggen😅
18 dagen geleden
Reactie op LisaDeEerste
Hier eentje die voor de tweede keer mamma word. Hier gebruikten we bij m'n ...
Jaa same! Hier ook een mama voor de 2e keer. Eerste paar weken gekeken hoe het ging met dekentje/bedje zoals hier ook beschreven. Onze kleine woelde zich hier binnen no time uit en inbakeren met armpjes omhoog (echt een top slaapzak) bood uitkomst. Zoals omschreven bij dat punt van rollen overgegaan op een normale slaapzak tot de dag vandaag (m’n zoon is nu 2). M’n advies zou zijn om gewoon te kijken wat past bij je kindje voor alles in te slaan. Je hebt slaapzakjes ed echt binnen een dag in huis als het nodig is.
18 dagen geleden
Wij in begin fase ook in wiegje naast ons bed onder een dekentje. Ik had ergens gelezen dat onder de drie maanden het nog best gevaarlijk kon zijn om in een slaapzak te doen.
Wij hebben daarna gekozen voor een slaapzak.
In vond het nadeel van inbakeren dat ze daar aan gewend raken en wanneer ze kunnen omrollen je het dan weer moet afleren.
Dus dat vond ik zelf niet zo handig.
Mijn zoontje is toen in de winter geboren dus wij haalde slaapzak met lange mouw. En het was toch alsnog wel te groot voor de armpjes dus het was ook al wel wat zwaarder voor hem waardoor die alsnog lekker ingepakt lag💕
18 dagen geleden
Bij mijn eerste heb ik ingebakerd. Zij was klein met 2388 gram en had die extra geborgenheid echt nodig. Alleen als zij ingebakerd was sliep zij in haar ledikant, naast ons bed in het begin, als zij niet ingebakerd was sliep zij op onze borst. Toen zij kon rollen zijn we gestopt met inbakeren, hoefde we niet af te leren ofzo, en kreeg ze een slaapzakje. Inbakeren weerhield haar er niet van om wakker te worden voor haar voedingen. Inbakeren was een uitkomst voor onze baby toen. Wij hebben echt geleerd van haar door te kijken naar haar behoeftes en gaan dat nu toepassen op nummer 2 die eraan komt.
18 dagen geleden
Pasgeboren deden wij inbakeren, anders schopte hij zichzelf wakker. En dan dekentje eroverheen toen hij nog heel klein was. Vanaf 3/4 maanden werd het een slaapzak. Love de Puckababy 4 seizoenen! Die kunnen ze t/m 2,5 aan. Je denkt even prijzige aankoop maar al je geld waard! Steeds nieuwe slaapzakken kopen is uiteindelijk net zo duur. Wij hebben thuis 2 nieuwe en een 2e hands voor bij opa en oma.
18 dagen geleden
Hier tweede keer mama. Bij de eerste hebben we alles van Puckababy gebruikt. Eerst piep, daarna mini. Tussendoor nog even de teddy newborn omdat het kouder werd. Daarna de 4 seizoenen en die gebruiken we nog steeds.
Ik heb trouwens alles van vinted gehaald en betaalde voor dit alles maar iets meer dan de nieuwprijs voor 1 grote slaapzak.
18 dagen geleden
Wij zijn begonnen met een lakentje/dekentje (kort opmaken). Mijn beide kids vonden inbakeren afschuwelijk. Daar werden ze zo boos van. Mijn dochter hebben we uiteindelijk wel in een slaapzakje gedaan waar haar armpjes ook in gingen (niet strak zoals bij inbakeren, maar wel beperkend genoeg zodat ze zichzelf niet steeds wakker sloeg. Nu bij de derde wachten we maar even af hoe het de eerste tijd gaat voor we een keuze maken. Mijn dochter heeft (toen ze van de co-sleeper naar een ledikantje ging) wel veel baat gehad bij zo’n strak Fedde en Kees lakentje. Zou nu ook overwegen er zo een te halen voor de co-sleeper. Dan woelen ze zichzelf toch minder makkelijk los dan onder een lakentje. Maargoed.. samengevat zou ik denk ik nu nog niet alles in huis halen. Het is zo gekocht/besteld als je kindje er eenmaal is. Het verschilt per kindje wat werkt/wat ze fijn vinden.
17 dagen geleden
Hoi! Ik heb zelf nooit ingebakerd (ben er zelf niet zo fan van). Ik gaf ook borstvoeding en mijn dochter werd enkel wakker om te drinken, verder niet. Ik heb de eerste 4/5 maand dekentjes gebruikt, tot ze die echt van zich af ging trappen ‘s nachts. Toen ben ik slaapzakken gaan gebruiken.
Succes met je keuze!