Hallo allemaal.
Ik ben momenteel 12+6 weken zwanger en heb al een tijdje last van moeite met in slaap vallen en doorslapen. Maar sinds 3 dagen heeft het zn top bereikt.
Ik val rond 23.00 in slaap om vervolgens om 1.00 wakker te worden en dan elk uur te zien op de klok.
Ik was voor mijn zwangerschap een hele goede slaper. En had mijn slaap echt nodig, sliep zn 10 uur per nacht. Nu mag ik van geluk spreken als ik 5 uurtjes slaap red.
Dit begint me echt op te breken. Heb ook geen idee waar het aan ligt en wat te doen om beter te slapen. Ik kan gewoonweg mn draai niet vinden
Zijn hier meer vrouwen die dit hebben en misschien tips of oplossingen hebben gevonden?
Ik heb precies hetzelfde probleem echt heel erg vervelend ben al hele dagen heel erg vermoeid en dan kun je ook niet eens lekker slapen waardoor je nog verder vermoeid raakt..
Tot nu toe heb ik nog geen oplossing gevonden helaas
Dit mag je gebruiken tijdens de zwangerschap. Kinderen vanaf 3 jaar mogen dit ook al. Er staat 3x per dag maar ik gebruik maar een theelepel een uur voor het slapen gaan en dit gaat prima. Anders word ik suf wakker.
Ik ben nu 9+6 en heb dit ook echt al dagen. Ik sliep altijd vroeg, maar nu kan ik ‘s nachts letterlijk niet slapen. Overdag ben ik super moe en in de nacht gebeurd er gewoon helemaal niks 😔
Heel herkenbaar. Ik ga al rond 21:30uur slapen, dan gaat het tot 01:00 ongeveer goed en vanaf dan zie ik elk uur. Vanaf 4uur klaar wakker, mega vervelend!
Ik ben nooit een goede slaper geweest, maar dit is wel heel irritant
Misschien kan deze ademhalingstechniek helpen?
Adem gedurende 4 seconden heel rustig in door je neus. Houd je adem 7 seconden in. Adem heel rustig uit door je mond gedurende 8 seconden.
Ik heb het zelfde probleem ook, maar heb hiernaast ook buikpijn als ik op mijn linkerkant slaap jullie ook? Ik krijg soms steekjes en als ik op sta gaat het weg
Bij mij gaat het 's nachts slapen beter sinds ik mijn extra dutje overdag beperk tot 30 min.
Verder helpt het om ervoor te zorgen dat er voldoende verse lucht in je slaapkamer komt.
Ik draai veel in mijn slaap, zonder mijn zwangerschapskussen kan ik echt niet slapen.
Deze ligt of
- in de lengte langs mijn zij, waarna ik er soort van knuffelend mee slaap; of
- als een hoefijzer om mijn romp, onder mijn bovenbenen door. Hierdoor lig ik op mijn rug met mijn benen open, of wederom met het kussen tussen mijn benen op mijn zij. Deze houding op de rug is goed om je bekken te ontlasten (tip bekkenfysio vorige zwangerschap)