14 Reacties

gisteren

Waarom mag ze alleen van 12:30 tot 14:30 daar slapen? Mijn zoontje doet ook zeker nog 2 dutjes op de kinderopvang! Ook hetzelfde ritme als jullie thuis qua tijden

gisteren

Wat is dit voor klets? Onze dochter is van eind april en doet nog gerust 3 slaapjes op een dag. Kind slaapt het liefst de hele dag op de opvang. Ik vind echt dat ze moeten kijken naar de behoefte van het kindje en nu lijkt het alsof het makkelijk is voor hunzelf. Ik zou zeker in gesprek gaan met ze. Ze zeggen wel eens...slapen doet slapen. Goed overdag slapen is goed snachts slapen. Dus daar zal de opvang toch in mee moeten.

gisteren

Reactie op noaw123

Waarom mag ze alleen van 12:30 tot 14:30 daar slapen? Mijn zoontje doet oo ...
Als ze haar ochtenddutje laten doen slaapt ze tijdens middagdut geen 2 uur en dat vinden ze lastig. De tijden van middagdutje ligt vast voor alle kindjes.

gisteren

Reactie op Jaja2

Wat is dit voor klets? Onze dochter is van eind april en doet nog gerust 3 ...
Ik vrees ook ergens dat de dutjes effect hebben op de nacht. Ond dochter was voor 5 april uitgrekend maar eind maart geboren. 2 dutjes werkt goed maar niet met deze spreiding

gisteren

Reactie op WAZI

Als ze haar ochtenddutje laten doen slaapt ze tijdens middagdut geen 2 uur ...
Ik denk dat ze naar het behoefte van het kind moeten kijken en niet naar wat ze zelf lastig vinden馃槄 mijn zoontje slaapt ook nooit standaard 2 uur op het tijdstip dat hun het beste uitkomt, zo werkt het nou eenmaal niet met een baby..

gisteren

Reactie op WAZI

Ik vrees ook ergens dat de dutjes effect hebben op de nacht. Ond dochter wa ...
Nee joh is echt geen doen. Zijn er meerdere babys op de groep? Want het lijkt er nu inderdaad op dat het hun beter uitkomt. Maar niemand slaapt op commando precies het aantal uur dat iemand wil. Laat staan een baby.

gisteren

Reactie op WAZI

Ik vrees ook ergens dat de dutjes effect hebben op de nacht. Ond dochter wa ...
Overal lees je ook dat ze pas tussen de 15 en 18 maanden het ochtendslaapje laten vallen. Dan is het nu wel heel vroeg om sochtends niet meer te slapen.

gisteren

Reactie op Jaja2

Nee joh is echt geen doen. Zijn er meerdere babys op de groep? Want het lij ...
Ze zijn met 18 kindjes. Jongste rond de 4 maanden denk ik.

gisteren

Reactie op WAZI

Ze zijn met 18 kindjes. Jongste rond de 4 maanden denk ik.
Dat is best een flinke groep! Met hoeveel leidsters staan ze er dan op? De jongste van 4 maanden gaat die wel nog sochtends slapen?

gisteren

Wat een onzin zeg! Onze jongen heeft in de ochtend ook nog een ruim slaapje van 1.5 a 2 uur anders redt hij het echt niet. Ze moeten inderdaad kijken naar de behoefte van je kindje! Wat een rot situatie zo ook voor jullie want op deze manier breng je haar waarschijnlijk ook niet met een gerust hart weg. Bij onze gastouder kijkt ze echt naar het kindje en luistert ze goed naar wat de ouders haar vertellen en probeert daar op in te spelen. Uiteraard een minder grote groep en uiteraard is het soms ook aanpassen waar nodig maar hij komt wel aan zijn slaap daar. Ik zou dit ook ontzettend lastig vinden.

gisteren

Reactie op Jaja2

Dat is best een flinke groep! Met hoeveel leidsters staan ze er dan op? De ...
Minstens 4 leiders. De jongste nog wel. Ik denk dat ze dit vooral bij onze dochter zo aanpakken

gisteren

Reactie op WAZI

Minstens 4 leiders. De jongste nog wel. Ik denk dat ze dit vooral bij onze ...
Vind ik echt best wel weinig. En dan snap je bijna dat het te druk is voor ze. Onze kinderen zitten ook op de opvang. Onze oudste op een 0 tot 4 groep. Ongeveer 12 kindjes en 3 leidsters. Maar deze groep heeft vaak maar 1 baby'tje. De rest is gemiddelde 2 of ouder. Onze jongste van 8 maanden zit op de babygroep met kindjes van 0 tot 2 jaar. Ongeveer 11 kindjes op de groep en 3 tot 4 leidsters per dag. Wij mogen ons hele slaapschema sturen en dan passen zij zich daarop aan. Soms slaapt ze een gat in de dag en dan worden we gebeld met de vraag wat we willen. Ben ik een keer wat later? Geen probleem. Dan krijgt ze nog een klein flesje zodat ze makkelijker de avond in kan. Alles aangepast op de kinderen.

gisteren

Zo he, ik vind dat ze moeten kijken naar de behoefte van een kindje en niet omdat het voor hun lastig is. Wie zegt dat jullie dochtertje dan ook zomaar 2 uur slaapt? Door oververmoeidheid slapen ze vaak juist veel slechter en gaan de nachten ook veel minder goed! Ik zou hierover toch echt met ze in gesprek gaan. Ik vind dit eerlijk gezegd best schrikbarend en zou dan zelfs overwegen om een andere opvang te zoeken waar de behoefte van een baby wel op nummer 1 staat. Onze dochter van 8,5 slaapt ook 2x op een dag en op de opvang ook! Thuis ook meestal van 10.30-11.30/12.00 en van 15.00-16.30. Op de opvang wat andere tijden en is ze misschien af en toe wel ietsje langer wakker, maar dat is dan meer omdat ze wat meer moeite heeft. Ze kijken daar echt naar ons meisje. Willen het beste voor haar, ook omdat zij altijd echt weer moet wennen aan de andere kindjes, veel moet huilen, zijn ze er echt druk mee. Echt blij dat ze er zo bovenop zitten.

gisteren

Wat bizar dat de creche zo handelt. Een klein babytje slaap ontzeggen omdat dit beter past bij de planning. Zo鈥檔 kleintje heeft zeker 2-3 dutjes nodig op die leeftijd. Geen wonder dat ze beter slaapt 鈥榮 avonds als ze thuis twee dutjes gedaan heeft. Hebben jullie de mogelijkheid van creche te wisselen? En zo niet, dan zou ik hier zeker over in gesprek gaan. 馃馃徎