18 Reacties

Niet teveel in de avond drinken. Ik doe tijdens het plassen in de nacht mijn ogen dicht, en doe zo min mogelijk lampen aan als ik naar de wc ga

16 dagen geleden

Hou op met mij.. Ik ben nu 10+4 en voor de zwangerschap sliep ik standaard 00:00. Nu slaap ik pas 05:00. Ik zie elk uur. Ik draai, loop rondjes en niks helpt. Ik word er radeloos van!

16 dagen geleden

Reactie op Itsaishalapre

Hou op met mij.. Ik ben nu 10+4 en voor de zwangerschap sliep ik standaard ...
Ik hoor dit zo erg ik doe alles om weer in slaap te vallen, ik slaap ook nog is met een warme kruik omdat ik koud bloedig ben normaal hielp dat wel maar nu echt niet meer

16 dagen geleden

Ik heb niet door de zwangerschap, maar door iets anders ooit slaapproblemen gehad. Voor mij hielp toentertijd om naar slaaphypnose the luisteren. Je hebt er ook hele fijne van voor hypnobirthing op YouTube. Je kunt het eens proberen, werkt niet voor iedereen, maar kan wel heel fijn zijn als het wel werk.

16 dagen geleden

Bij mij helaas ook al een paar weken zo😖

16 dagen geleden

Ik mis m'n onverstoorde slaap ook🥲 ik heb wel het geluk dat als ik naar de toilet ben geweest ik weer direct in slaan val. Wat iemand hier ook al noemde: licht uitlaten als je opstaat. Dus ook niet op je telefoon kijken. Snel plassen in het donker en gelijk het bed weer in duiken😉

16 dagen geleden

Ik heb altijd al slaap nodig gehad maar in mijn zwangerschappen ( nu de tweede) slaap ik onrustiger. Slaap goed tot ik moet plassen ( in t donker ) daarna wordt het onrustig slapen met veel levendige dromen. Word moe wakker en dan moet de dag nog starten 😅

16 dagen geleden

Ik ben ook klaar wakker snachts heb altijd het idee dat dit is om je voor te bereiden op nachtelijk wakker worden als de baby er is straks…

15 dagen geleden

Yes.. plassen, honger, niet helemaal lekker voelen, woelen. En je bent zo een uur verder zoals nu 🤭. Telefoon weg laten helpt bij mij niet.. dan maar accepteren en de tijd even doorkomen tot ik opnieuw in slaap val. Heel irritant

15 dagen geleden

Plassen, en dan drie druppels😣 dus het helpt niet om 's avonds minder te drinken, ik krijg sowieso enorme aandrang. Ik luister naar podcasts (oordopjes, slaapstand 30 min) en val dan meestal weer in slaap. Maar het voelt alsof ik de hele nacht wakker lig.

15 dagen geleden

Ik zet dan een yoga nidra meditatie aan in de app Insight Timer

15 dagen geleden

Ik slaap zozo al weinig een man die heel veel snurkt 2x in de nacht plassen mijn jongste is nu ziek dus ja ik kom zozo aan 8 uurtje hoogsuit 5 a 6 en ik voel me erg elke dag kut door want ik kan letterlijk een beren slaap gebruiken

15 dagen geleden

Als ik wakker lig in bed, dan heb ik de mindset dat ik alsnog rust, ook al slaap ik niet. Dat helpt om geen druk te voelen om per se te moeten slapen (wat vaak averechts werkt). Hierdoor val ik vaak redelijk snel weer in slaap

5 uur geleden

Ik slaap weer goed sinds ik een magnesium supplement neem. Begon met een tip van het forum voor magnesium spray onder de voeten voor het slapen, maar magnesium supplementen zijn makkelijker. Kan natuurlijk ook toeval zijn...

2 uur geleden

Tuurlijk. Dit hoort er nu eenmaal bij. Enigste ‘oplossing’ is vroeger gaan slapen, zodat je gewoon meer uren hebt om te slapen.

2 uur geleden

Heel raar misschien maar wat bij mij helpt met de zwangerschap is na de wc gaan voor het slapen gaan dat is altijd rond 23 uur en dan een wekker zetten om 1 uur als Je dan niet in slaap kan komen kan Je altijd ff een serie kijken word je vaak moe van Miss val Je daarna in slaap maar dan kan je wel weer iets langer slapen en zo proberen uit te komen op de hoeveel slaap?

2 uur geleden

Als ik wakker word en niet meer kan slapen luister ik naar The Sleepy Bookshelf. Fijne stem, geen spannende verhalen maar wel leuk. Vooral Pride and Prejudice werkt heel goed bij mij.

één uur geleden

Heel herkenbaar! Eerste weken geen last van gehad maar vanaf week 12/13 steeds meer. Wordt nu elke nacht wakker rond 3 uur, en soms nog een keer rond 5 uur. Vaak 1x plassen per nacht... wat mij helpt is om inderdaad ontspannen te blijven en mezelf ook rust te gunnen als dat betekent dat ik alleen 'lekker lig'