12 Reacties

één maand geleden

Hoe is je voeding?

één maand geleden

Ik heb precies hetzelfde. Ik kan mijn buik namelijk meer verstoppen en broeken zitten vreselijk strak. Ik heb ook erg opspelende darmen, dus ik denk dat die opgezette buik daar ook vandaan komt 😅

één maand geleden

Hee, hier ook de eerste weken 4,5kg bijgekomen ben nu 10 weken en gewicht is stabiel zelfs beetje gezakt. Verloskundige zei dat het hormonaal is dus dat je eigenlijk geen invloed rr op hebt

één maand geleden

Reactie op hafida230

Hoe is je voeding?
Ik eet niet anders dan anders. Wel ben ik gestopt met roken en kan moeizaam naar het toilet voor "de grote boodschap" Ik eet smorgen Yoghurt of 2 crackers Smiddags 3 boterhammen met rijstwafel En savonds avondeten. Later de avond vaak nog een droge cracker of fruit. Tussendoor drink ik ranja, ice thee, water. Smorgens 1 bakje koffie en (smiddags 1 glas cola dat is echt een craving op het moment)

één maand geleden

Reactie op 16922

Hee, hier ook de eerste weken 4,5kg bijgekomen ben nu 10 weken en gewicht i ...
Oh fijn om te horen , maakte me al een beetje zorgen. Ik heb ook pad 9 september de 1e afspraak

één maand geleden

Reactie op Loetje14

Ik heb precies hetzelfde. Ik kan mijn buik namelijk meer verstoppen en broe ...
Ik dus ook niet! Het is echt vreselijk. Nu met dit warme weer draag ik jurkjes. Maar het is net of ik al 4 maanden ben.. vooral mijn bovenbuik puilt uit.

één maand geleden

Hier ook een tweede, wel erg opgeblazen!! Maar juist afgevallen op de weegschaal.. Niet veel hoor, 1,5 kg. Terwijl er eigenlijk waarschijnlijk drie kindjes/vruchtzakjes in mijn buik zitten, waarvan ééntje goed groeit en een kloppend hartje heeft. Ik denk dat ieder lichaam (en misschien ook wel iedere zwangerschap) je lichaam anders kan reageren en dat het niet perse te maken hoeft te hebben hoeveel kindjes je verwacht. Op deze manier ging mijn gewicht bij de eerste zwangerschap ook. Eerst klein beetje zakken en daarna langzaam ging het gewicht wat omhoog.

één maand geleden

Reactie op MamavanKian

Ik eet niet anders dan anders. Wel ben ik gestopt met roken en kan moeizaam ...
Dan is het iets hormonale, voeding gewoon goed is gezond eten,blijven bewegen. Laat het dan rusten en geniet van je zwangerschap.

één maand geleden

Heb ik ook!

één maand geleden

Herkenbaar! Ook al ruim 2 kilo aangekomen en eet gewoon normaal. Mn buik staat helemaal bol. Kan het bijna niet meer weg steken. Probeer het maar gewoon te accepteren en los te laten. Ga nu ook niet meer op de weegschaal staan.

één maand geleden

Herkenbaar. Bij mn eerste was ik zelfs afgevallen tijdens de eerste weken.. nu zit ik op het gewicht dat ik toen had met 20 weken zwangerschap…

één maand geleden

Je bent gestopt met roken schrijf je. Daardoor verandert je stofwisseling geloof ik. Dus ik denk dat het misschien daarmee te maken heeft. Super knap dat je bent gestopt! Ik hoop dat het je goed af gaat, behalve dan de extra kilootjes. Je zou het met je verloskundige kunnen bespreken. Misschien dat een diëtiste nog mee kan kijken.. Hoewel je niet echt anders bent gaan eten denk ik dus dat het komt doordat je bent gestopt met roken.