4 Reacties

10 dagen geleden

Ik ga 1 november beginnen bij mijn nieuwe werk. Vanaf het eerste gesprek had ik bij ze laten weten dat ik zwanger ben en wanneer ik ongeveer met verlof ga. Ik ben uitgerekend in april dus ik werk 4 maanden voordat ik verlof neem. Ik heb het bewust al wel gezegd. Gezien ik niet direct een vast contract krijg én ik de keuze aan hen laat of ze me aannemen gezien mijn kwaliteiten "ondanks" de zwangerschap. Er zullen altijd bedrijven zijn die het afschrikt, ze zullen het alleen nooit direct zeggen. Het is aan jou waar jij je fijn bij voelt!! In ieder geval heel veel succes met solliciteren

10 dagen geleden

Ik denk dat bij de juiste werkgever open en eerlijkheid gewaardeerd wordt. In oktober gestart met een nieuwe baan, met 5 weken zwangerschap (dus bij de voorgesprekken) eerlijk verteld hoe het ervoor stond. Super leuke reactie gehad en een kaartje van het team. Het voelt voor mij fijn hier eerlijk in te zijn en mij niet anders voor te doen. Ik wilde graag met een schone lei opnieuw beginnen en niet voor mijn gevoel al dingen achterhouden. Verlof hebben we nog niet besproken, maar ik neem aan dat het logisch is dat ik met verlof ga (begin maart). Dit zal zekeer nog besproken worden. De zwangerschap was voor de organisatie helemaal geen probleem. Was dit het wel, dan had ik daar ook niet willen werken.

10 dagen geleden

Ik ben 14 weken en ook aan het solliciteren, nu heb ik binnekort een gesprek (logistiek) en ga ik het wel vertellen zodat ze er rekening mee kunnen houden dat ik sommige dingen niet ga kunnen denk aan zwaar tillen, te lang staan etc.💞💞

10 dagen geleden

Ik ben ook aan het solliciteren! Toevallig volgende week een gesprek gepland staan. Qua achtergrondeisen voldoe ik perfect voor deze functie... maar ik ben heel bang dat ze inderdaad alleen maar de zwangerschap zien. Ik heb na veel overleg met o.a. familie en een familielid die zelf leidinggevende is bedacht om het pas het 2e gesprek te vertellen als ik door ben naar 2e ronde. Dit omdat een 1e gesprek vaak kennismaken is en ik wil dat ze mij beoordelen op wie ik ben, en niet op mijn zwangerschap. Mijn familielid zei ook dat als ze je wel echt willen hebben die zwangerschap niet meer uitmaakt, maar dat je bij een 2e gesprek ook zekerder weet dat ze iets in jou zien. Ik wil het wel in ieder geval vertellen voordat ik word aangenomen, vind dat wel zo prettig. Ik ben 15+4 als ik het gesprek heb, dusja mocht ik volgende maand mogen starten (als ik zou worden aangenomen) begin ik met ruim 18 weken zwangerschap. Ik vind het heel spannend om te solliciteren nu (hangt ook wel wat meer vanaf, ik heb geen baan meer). Het voelt als 'liegen' om het niet gelijk te vertellen maar anderzijds wil ik ook niet gelijk een bom droppen die misschien mijn kwaliteiten overschaduwd. T blijft een dilemma