15 Reacties

6 maanden geleden

Hier exact hetzelfde. Ze lijkt het altijd te kunnen wegslikken maar fijn is anders. Geen medicijnen oid. Hopelijk groeien ze er snel overheen!

6 maanden geleden

Dit had onze dochter ook idd. Ze inu 15 weken, heeft verborgen reflux en KMA. Krijgt ook nexium. Daarnaast dikken we de voeding in met 100% natuurlijke johannesbroodpitmeel, dat werkt heel goed. Het (ver)slikken en bijna stikken komt eigenlijk niet meer voor!

6 maanden geleden

Reactie op ICSI2021

Dit had onze dochter ook idd. Ze inu 15 weken, heeft verborgen reflux en KM ...
Dankjewel voor je reactie! Onze zoon heeft Pepti voeding op verdenking van kma, ik weet niet of ik moet starten met de nexium als hij niet meer zo huilt van het zuur, maar helpt wellicht tegen meer klachten van verborgen reflux?

6 maanden geleden

Reactie op jescur

Hier exact hetzelfde. Ze lijkt het altijd te kunnen wegslikken maar fijn is ...
Ja eng is het he! Het gebeurt niet vaak maar je staat gelijk zo aan..

6 maanden geleden

Herkenbaar.. Zoontje van 13 weken had dit afgelopen week 2x, ben hier erg van geschrokken. Had flink wat slijm in zijn mond en neus zitten en liep hierbij erg rood aan. Huisarts gaf aan dat dit kon komen door een verkoudheid. Ook heeft hij maagzuurremmers voor een vermoedelijke verborgen reflux. Na onze vakantie gaan we naar de osteopaat toe, hopelijk gaat dit voor hem werken.

6 maanden geleden

Reactie op mkouw

Dankjewel voor je reactie! Onze zoon heeft Pepti voeding op verdenking van ...
Helpt de Pepti voldoende? Ik zou eerder johannesbroodpitmeel door zijn voeding doen dan, dat voorkomt/vermindert het omhoog komen van de maaginhoud.

5 maanden geleden

Wij hebben dit met onze middelste dochter gehad. Zij verslikte/stikte erin en liep blauw aan. We moesten haar helpen het kwijt te kunnen raken en hebben voor observatie toen ook in het ziekenhuis gelegen met haar. Na veel onderzoeken bleek het om verborgen reflux te gaan. Zij had de incidenten vlak voor een nieuwe voeding. Dan is het zurig en veel dikker dan na een voeding en daardoor ook veel moeite ermee. Zij heeft omeprazol gekregen en dit werkte vrijwel meteen. Een heel ander kind. Uiteindelijk zullen ze erover heen groeien (maagklepje). Onze jongste van 3 maanden heeft het ook wel gehad, maar veel minder vaak en hij kwam er zelf veel beter doorheen. Wat ze altijd adviseren is zo weinig mogelijk plat liggen. Bedje omhoog, goed omhoog houden, bepaalde voedingshouding. Wij hadden ook een refluxkussen in de box. Johannesbroodpitmeel werkte bij onze dochter niet. Uiteindelijk waren het de maagzuurremmers wat haar echt heeft geholpen. Ze heeft dit 4 maanden gehad en daarna was ze erover heen gegroeid.

5 maanden geleden

Ik ben zo blij dat deze topic geopend is. Even sparren. Onze dochter is inmiddels 12 weken. Dit "gestik" begon al vanaf dag 3 thuis (complete paniek en baby met rood gebarsten oogjes door het stikken).. ik heb veel filmpjes gemaakt, vooral van het stukje nádat het is gebeurd. We zijn soms een halfuur bezig haar weer normaal te krijgen ademen. Ze blijft dan zegmaar spartelen soms/overstrekken en belletjes blazen. Kennen jullie dit, zo lang? Omdat ze verder, buiten dit om, een zóveel vrolijkere baby is dan ons zoontje, vonden we het lastig aan de bel te trekken. Maar momenteel zijn we te bang dat ze zichzelf een keer niet redt. (Dat komt door een aantal nare gebeurtenissen in de omgeving, die niets met reflux te maken hadden verder). Ben ook echt blij te lezen dat het bij @tineke ook juist vlak vóór een nieuwe voeding gebeurde. Die herkenning miste ik. Ze heeft veel tekenen van verborgen reflux maar het is niet altijd verborgen. Alsin, soms komt het door dr neusje. En soms als ze stikt zien we niets. Donderdag staat de afspraak met de kinderarts. We hebben een kort lijntje vanwege wat andere dingen dus konden snel terecht. Ik laat weten wat ze zeggen! Overigens hielp Johannesburg broodpitmeel totaal niet bij ons ook. Werd alleen dikker ervan. Iets minder mondjes terug maar het stikken ging niet weg helaas. Uiteraard altijd proberen waard, wie weet :)

3 maanden geleden

Hallo allen, zouden jullie een update kunnen geven hoe het met de baby’s nu gaat? Mijn dochter was ook maar 5 weken toen het voor het eerst gebeurde in haar slaap net voordat ik haar bv wilde geven. Schrok hier enorm van werd helemaal donker rood en voelde voor mij heel lang om haar te helpen weer te ademen. Hierdoor via consultatiebureau bij de ha maagzuur remmers gekregen en advies omdat ik Johannesbroodpitmeel te gaan gebruiken. Het lukte mij op geen enkele manier om Het binnen te krijgen bij haar. Ze spuugde telkens alles eruit, uiteindelijk terecht gekomen bij een zorgkliniek en zij gaven aan dat ze gezond is en dat we eigenlijk alles al doen wat hoort zoals goed laten boeren, hoofdeinde wat hoger en na voeden nog een half uur rechtop houden. Ze is nu 23 weken en weekend gebeurde het weer ploteling in haar slaap 2 keer in een nacht ging hierna wel verder slapen maakte mij verder ook geen zorgen tot vandaag. Zojuist kreeg bv en viel hierna in slaap(zonder te boeren) ik legde haar net weg(sinds baby is het een zij slaper) en ze draaide om werd wakker ze lag op haar rug. Net toen ik me omdraaide en weg wilde gaan zag ik dat ze rood werd en ging zwaaien met haar armen en benen ze snakte naar lucht. Ik pakte haar op ging in haar gezicht een aantal keren blazen maar het lukte niet om te ademen ik schudde haar een beetje(voorzichtig) en klopte op haar vervolgens ging ze een keer hoesten maar ze snakte nog steeds naar lucht en zag dat ze niet ademde verder geklopt en geblazen toen kwam ze weer tot adem en begon te hoesten. Ik helemaal in paniek huilen erna, ze was erna helemaal alert en wakker. Ik heb de huisartsenpost gebeld maar zij gaven aan dat ze niet veel kunnen doen en het beste is om Morgen de ha te bellen. Zijn er nog meer moeders met hetzelfde probleem nog steeds?? Ik heb besloten om te stoppen met bv en eventueel ar kv te geven. Graag hoor ik hoe het nu bij jullie gaat🌹

3 maanden geleden

Reactie op Cansu32

Hallo allen, zouden jullie een update kunnen geven hoe het met de baby’s nu ...
Jeetje wat schrikken 😢 En wat een weg hebben jullie al afgelegd. . Wat is de reden dat je wilt overstappen naar kv? Verwacht je dst het dan niet meer gebeurt? Ons zoontje is nu 5 maanden. Toen hij rond de 4 maanden was, lag hij even op zijn rug in de cosleeper terwijl ik mijn tanden poetste. Hij kon toen heel even niet ademen, ik heb hem opgepakt en toen begon hij weer te ademen. Ik durf mijn zoontje alleen op de buik te laten slapen. 's Nachts ligt hij op mij te slapen, dan geef ik nog borstvoeding. Overdag ligt hij of in de box, of in de kinderwagen, of op mij te slapen. Altijd op zijn buik. Hij heeft nog steeds reflux. We laten hem goed boeren en houden hem minimaal 30 minuten rechtop na een voeding. Toch komt er vaak nog steeds melk uit, of de melk komt omhoog in zijn keel en slikt hij weer in. Zelfs na 2 uur na een voeding. 😕 Sinds 1,5 maand ben ik de borstvoeding aan het afbouwen. En krijgt hij dus vaak kunstvoeding. Maar dit maakt geen verschil voor de reflux. Wij voegen geen JBPM toe, want hij poept al veel minder dan bij 100% BV. Zo gaat het bij ons. Ik hoop dat het snel beter gaat wanneer hij dalijk hapjes krijgt..

3 maanden geleden

Hier gaat het steeds beter, doet niet meer zo eng wegslikken. Nu hoest hij erg veel na de fles als het omhoog komt, ik hoop met de weken dat die ouder word het steeds beter gaat. Het is zo schrikken hè!

3 maanden geleden

Wij hebben dit ook gehad bij mijn zoontje van nu bijna 5 maanden. Eerste maand heeft hij alleen maar op mij geslapen op zn buik en ik zat in bed. Was niet vol te houden maar anders keek hij heel pijnlijk en maakte ook stikkende geluiden, vond t doodeng. Toen naar de osteopaat gegaan met hem. Ze zei dat zn middenrif vast zat, na 3 behandelingen en wat vaker op de dag kleinere voedingen was het over! (Gaf ik telkens maar 1 borst, zodat zn slokdarm kon herstellen van het zuur) Drinkt nu weer gewoon normale voedingen. Mss kan bezoekje aan osteopaat bij jullie ook wat helpen?

3 maanden geleden

Reactie op Lynn23

Jeetje wat schrikken 😢 En wat een weg hebben jullie al afgelegd. . Wat is ...
Hi sorry voor de late reactie, ik merk dat zij veel vrolijker is bij kv dan borstvoeding(deze komt ook snelle omhoog merk ik) wij doen idd ook alles na de voeding goed laten voeren half uur rechtop houden. Zij is helaas geen buikslaper en slaapt altijd op haar zij. We zijn nu bijna zes maanden verder maar ik nog niet veel verschil. Meerdere keren naar osteopaat geweest, ze krijgt nu vast voedsel sinds twee weken(had gehoopt dat het zou verminderen). Wij hebben binnenkort een afspraak in het ziekenhuis even aankijken hoe dit allemaal gaat. De voeding komt heel vaak lang nadat ze heeft gedronken omhoog, ik kan haar geen moment alleen laten en dit zorgt voor veel meer stress, ik heb namelijk nog een zoontje van bijna vijf en hij lijdt er ook onder vanwege het feit dat ik hem niet altijd alle aandacht kan geven wat hij ook nodig heeft😔

3 maanden geleden

Mijn zoontje heeft dit ook soms, ik rol hem dan op zijn zij tot het over is. Weet niet of dit zou helpen bij jullie?

vorige maand

Reactie op Cansu32

Hallo allen, zouden jullie een update kunnen geven hoe het met de baby’s nu ...
Sorry ik lees het nu pas :( hoe gaat het nu met haar, wat zei de ha? Hier hielp indikken geen ene reet. We hebben macrogol gekregen zodat ze beter poept maar ook dat bleek niet helemaal 100% de oorzaak van de reflux/stikken in voeding. We zijn in juli in het zkh opgenomen omdat ze wilden uitsluiten dat er sprake was van spasmes. Ik had namelijk meerdere keren gefilmd, dat ze deed wat jouw dochter doet.. spartelen, naar lucht snakken.. mijn dochter schokte dan ook en trok zo haar hoofdje weg. De spasmes werden uitgesloten maar wel konden ze zien dat ze enorm last had van zich redden tijdens zo'n reflux aanval. Dus hebben we fysio gekregen. Ik dacht eerst "ok..." maar het was zo'n lieve begripvolle vrouw. We moesten haar echt meer stimuleren om sterker te worden. Op haar buikje oefeningen doen etc. Na een week of 3 zagen we verbetering en inmiddels red ze zich. Dr reflux is helaas, ondanks deels vaster voedsel, nog steeds erg aanwezig. Maar ze komt er nu uit zegmaar. Hopelijk bij jou ook ok 🫶