12 Reacties
9 maanden geleden
Ah zo jammer om te horen dat je je zo voelt en vooral dat je er ook zo onzeker van wordt. Je lichaam is sterker dan je denkt en zal na de bevalling hopelijk weer terugkeren naar de oude ritme. Lekker veel bewegen sporten en gezond eten.
Ik schrik ook soms van mijn lichaam als ik in de spiegel kijk. Ik ben zelf niet heel groot 1,55cm en ben sinds m’n zwangerschap 17kg aangekomen😅 Maaaar dat houd mij niet tegen hoor. Heb nieuwe outfits besteld voor na de bevalling, schoenen en zelfs een nieuw geurtje. Zo blijf ik gemotiveerd en probeer ik t leuk te houden voor mezelf🤗
9 maanden geleden
Als ik dit soort dingen lees wil ik altijd gewoon even zeggen, het is oké om niet meer de oude te worden. We worden geïndoctrineerd om te denken dat je lichaam/huid geen variaties mag hebben. Maar hoe mooi is het dat je kunt zien dat je moeder bent❤️ Dat beeld van een 18 tot 21 jarige met een perfect gave huid en zonder iets van huidplooien of whatever, geeft ons het idee dat die leeftijd hebben 'prachtig is'. Terwijl we toen naïef waren, geen idee hadden wie we zelf waren en nog veel minder mooie dingen in het leven hadden meegemaakt.
Ik heb zelf Skin-picking disorder vanaf 10 jaar oud. Waardoor de huid om mijn rug vol littekens zit. Mijn vriend zei vanaf het begin dat het mooi aan mij was, alsof hij een sterrenhemel zag en kon zien dat iemand die voor hem perfect is, ook struggled met dingen in het leven.
Of het nu weg gaat of niet, weet dat wie je bent en hoe je je ontwikkeld in je lichaam prachtig is. Uiterlijk is tijdelijk. Je lichaam is er om je door het leven te helpen en je striee zijn een teken van hoe sterk je als vrouw een kind kan maken! Zolang je voor je gezondheid zorgt, is je lichaam zoals het moet zijn❤️
9 maanden geleden
Als eerste: nee, je krijgt je lichaam hoogstwaarschijnlijk niet terug zoals het was. Maar waarom is dat erg? Is het überhaupt echt erg?
Striae gaat inderdaad niet meer weg, het kan alleen wat vervagen. Over afvallen kan ik niks zeggen, ik kwam niet zoveel aan en het was er meteen weer af. Mijn borsten zitten onder de striae en waren daarna wat ‘zachter’😁maar ik heb er echt geen moeite mee eigenlijk.. het zou niet normaal zijn als we allemaal na een zwangerschap en bevalling er net zo uit zien als daarvoor! Je hebt iets meegemaakt, iets supermoois! Waarom zou je dat niet aan je lichaam mogen zien🤗
9 maanden geleden
Ik vroeg laatst tegen m’n vriend, heb ik erge striae? Ik zag het zelf niet meer door m’n bolle buik. Toen zei hij, wat maakt het uit? Je bent iets bijzonders en moois aan het creëren in je buik.
Ik snap je onzekerheid wel, maar probeer het positief te bekijken. Je bent een klein wezentje aan het maken en wat is er nou mooier dan dat?
Wees trots en blij met hoe je bent! Ook na je zwangerschap! ❤️
9 maanden geleden
Mijn striemen zijn niet weg gegaan. Wel zag je het amper na een jaar omdat ze wit werden. Vooral mijn eigen onzekerheid werd veel minder. Ondanks het vele intensieve sporten werd mijn buik nooit meer helemaal strak, maar dit is niet bij iedereen zo.
Mijn borsten waren na mijn zwangerschap juist voller en groter. En ze hingen niet. Ondanks dat ik van Cup A75 naar E75 ging.
Echt elke zwangerschap is anders en ieder herstel is anders. Wat ik geleerd heb is dat je zelf op een punt komt dat je het accepteert dat dingen veranderen.💙
9 maanden geleden
Bij mijn eerste zwangerschap had ik een blote buik shoot gedaan met 35 weken, geen striae. En daarna is het ook echt als een malle erin geschoten.
Helaas.. het is nooit meer weg gegaan. Het vervaagd wel een beetje.
Tweede zwangerschap kwam er nog meer bij. En nu derde zwangerschap gelukkig bijna niet.
9 maanden geleden
Reactie op Netje87
Ik vroeg laatst tegen m’n vriend, heb ik erge striae? Ik zag het zelf niet ...
Vind het tijdens de zwangerschap ook niet erg. Maar wel erna 😔
9 maanden geleden
Reactie op liefstesesamzaadje
Ah zo jammer om te horen dat je je zo voelt en vooral dat je er ook zo onze ...
Ja ik ook 1,63 en nu bijna 20 kilo erbij. Hoef nog maar een paar dagen. Heb veel zelfrespect maar toch bang dat andere vrouwen dan aantrekkelijker zijn ofso 😬🙊
9 maanden geleden
Reactie op Netje87
Ik vroeg laatst tegen m’n vriend, heb ik erge striae? Ik zag het zelf niet ...
Mijn vriend zei dit ook maar toch werd ik er ook boos om.. want tja het is wel mijn lijf die hier de prijs voor betaald en de rest van m’n leven zal het een onzekerheid zijn. Ik kan het niet echt zien vanuit het perspectief “daar heeft een mooie baby in gezeten”. Want als ik mocht kiezen dan mocht m’n vriend lekker zwanger zijn 😜
9 maanden geleden
Bij mijn vorige zwangerschap werd ik ook heel onzeker over mijn lichaam. Vooral over het aankomen. Na de bevalling werd die onzekerheid alleen maar groter. Ik voelde me lelijk en dik. Het heeft me 9 maanden hard werken gekost om weer sterker en slanker te worden. De grootste troost die tijd was de liefde voor en van mijn kind. Na die 9 maanden kwam ik op het goede idee om nog eens zwanger te raken. Nu let ik wel veel meer op mijn voeding en workouts om het aangekomen gewicht een beetje in controle te houden. Ik houd deze keer ook veel meer van mijn lichaam. En weer de troost dat mijn zoontje mij perfect vindt zoals ik ben. Ik heb nu vooral heel veel zin om na de bevalling ook mijn conditie weer langzaamaan op te bouwen. Het is hard werken voor een gezond lichaam, maar als je van je lichaam houdt moet je er ook zo voor zorgen ❤️ Dat zelfvertrouwen over je lichaam komt vanzelf weer terug, zeker als je trots bent op het werk dat je erin stopt
9 maanden geleden
Reactie op charlieb89
Mijn vriend zei dit ook maar toch werd ik er ook boos om.. want tja het is ...
Precies, wij worden er lelijker op en de mannen blijven lekker hetzelfde