27 Reacties

één maand geleden

Als je werkt vertellen de meeste dames rond 12 weken dat ze zwanger zijn. Dat verschilt natuurlijk ook, de een doet het vroeger, de ander later. Ik heb ook zwanger op school gezeten en heb het verteld rond 12 weken, omdat toen de kans op een miskraam minimaal was. Ik weet niet wat de regelingen van school in deze tijd zijn. Heb je inmiddels recht op verlof of zo? Dat was in mijn tijd niet... kon t jaar mooi opnieuw doen 🙄

één maand geleden

Reactie op Wondertje0425

Als je werkt vertellen de meeste dames rond 12 weken dat ze zwanger zijn. D ...
Geen idee hoe alles prc zit. Toen ik er net achterkwam was het vakantie nog dus kon alleen met het studentenpunt praten en niet met school zelf. Hun raadden aan om tot maart naar school te gaan tot zover dat gaat lukken en de toetsen die ik zou missen eerder te maken zodat ik wel gewoon over ben en niet het hele jaar opnieuw hoef te doen

één maand geleden

Reactie op Wondertje0425

Als je werkt vertellen de meeste dames rond 12 weken dat ze zwanger zijn. D ...
Lijkt me eigenlijk niet gek als je het jaar over zou morten doen, of in ieder geval het gedeelte wat je gemist hebt😅verlof als je op school zit is toch wel heel anders dan op je werk, op school mis je veel meer..

één maand geleden

Reactie op aly123

Geen idee hoe alles prc zit. Toen ik er net achterkwam was het vakantie nog ...
Dan zou ik zeker hun advies opvolgen. Dan mis je zo min mogelijk en is het voor jou weer makkelijker beginnen na je zwangerschap 😁

één maand geleden

Reactie op Liesje111

Lijkt me eigenlijk niet gek als je het jaar over zou morten doen, of in ied ...
Dat is zeker zo. Wist alleen niet of het inmiddels veranderd was, mijn zwangerschap tijdens school is inmiddels 20 jaar geleden.

één maand geleden

Ik ben docent op school en heb het al een aantal keer meegemaakt dat een student zwanger is. Je hebt recht op zwangerschapsverlof, net als in je werk. Per schooljaar moet je wel je doelen/examens halen, dus in overleg met de student maken we dan een plan. Wat lukt al om voor je verlof te doen? Dus lukt het met extra werk voorafgaand om het schooljaar positief af te ronden? Of is het verstandiger om het jaar over te doen. Moet je bijvoorbeeld ook stage lopen? En is dat fysiek haalbaar? Allemaal factoren die van invloed zijn. Ik zou het zo snel mogelijk delen met je mentor, dan kun je een plan maken. En als het niet goed gaat, dan is het ook fijn om dat te kunnen delen en bespreken.

één maand geleden

Reactie op Fleurig88

Ik ben docent op school en heb het al een aantal keer meegemaakt dat een st ...
Dit is goed om te weten!

één maand geleden

Reactie op Fleurig88

Ik ben docent op school en heb het al een aantal keer meegemaakt dat een st ...
Heel erg bedankt!! Zal ik zeker doen

één maand geleden

UPDATE: school heeft me geweigerd omdat ik zwanger ben dus het plan nu is om fulltime te gaan werken😃

één maand geleden

Reactie op aly123

UPDATE: school heeft me geweigerd omdat ik zwanger ben dus het plan nu is o ...
Hey hoezo heeft school he geweigerd als ik vragen mag?

één maand geleden

Reactie op aly123

UPDATE: school heeft me geweigerd omdat ik zwanger ben dus het plan nu is o ...
Mogen ze jr daarom weigeren? Welke school/opleiding wou je doen

één maand geleden

Reactie op aly123

UPDATE: school heeft me geweigerd omdat ik zwanger ben dus het plan nu is o ...
Volgens mij mogen ze je helemaal niet weigeren toch?

één maand geleden

Reactie op Case073

Volgens mij mogen ze je helemaal niet weigeren toch?
Ja ze zeiden dat het niet haalbaar was terwijl ik maar 3 maandjes zou missen en dat is maar 1 toetsweek, want ik stelde zelf voor om de toetsen eerder te maken maar blijkbaar gaat dat niet

één maand geleden

Je zou contact op kunnen nemen met de doorstroom coach van je gemeente. Zij kunnen je misschien helpen als je wel graag aan de opleiding wil beginnen..of met je meedenken wat dan wel.

één maand geleden

Ik zit ook nog op school. Heb 11 september de 1ste echo schatting is dat ik dan 8 weken ben. Ik vertel het de maandag naar de echo in ieder geval aan mijn begeleider van school en werk. Zo dat ik kan zorgen dat ik zo min mogelijk achter ga lopen en misschien in het voren kan werken, we kunnen hier een plan voor maken. Als alles goed zit vertel ik het met 12 weken aan de rest op school en werk. Maar dat is ieder voor zich.

één maand geleden

Reactie op aly123

Ja ze zeiden dat het niet haalbaar was terwijl ik maar 3 maandjes zou misse ...
Om welke school/studie gaat dit als ik vragen mag?😊

één maand geleden

Hier 22 jaar en ook nog op school, heb het nog niet verteld wacht even tot mijn 2e echo die is 10 september!🤭

één maand geleden

Reactie op MandyxV

Om welke school/studie gaat dit als ik vragen mag?😊
Doktersassistente💕

één maand geleden

Reactie op kayyour

Hier 22 jaar en ook nog op school, heb het nog niet verteld wacht even tot ...
Oehh spannend ik heb 13 sept de tweede echo

één maand geleden

Ik ben 23, zwanger van mijn eerste kindje en studeer ook nog, ik doe de BBL opleiding en moet het ook nog mededelen. Nu verwacht ik dat ze in mijn laatste studiejaar niet zo heel moeilijk zullen gaan doen