9 Reacties

3 dagen geleden

Ik heb dit bij mijn vorige zwangerschap gehad. Idd ook naar academisch ziekenhuis doorverwezen voor de dubbelcheck en daar niks geks gevonden. We hebben wel groeiecho’s gehad omdat ze heel klein was. Ze is geboren met 2400 gram met 38 weken en iedereen deed/daar vrij paniekerig over maar ze volgt nog steeds haar eigen lijn en is kerngezond. Ik ben zelf ook klein. Nu achteraf is geconstateerd dat het dus niks met de SUA te maken had omdat ze gewoon goed groeit. Nu bij de tweede een normale navelstreng. Ik heb mensen in m’n omgeving die ook een SUA hadden en waren ook verder geen bijzonderheden en gezonde baby’s! Lang verhaal kort, ik zou me niet teveel zorgen maken

2 dagen geleden

Ik ben zelf ten wereld gekomen met twee ipv drie navelstrengvaten. Geen afwijkingen verder, was gewoon een gezonde (en bovendien zware!) baby. Hoeft dus absoluut niets te betekenen.

2 dagen geleden

Toevallig had ik 2 weken geleden mijn 20 weken echo, waarbij hetzelfde werd geconstateerd. Wij zijn ook doorverwezen naar het ziekenhuis, en hadden hier vorige week maandag een echo. Er zijn bij ons gelukkig geen afwijkingen gevonden, maar er is wel vastgesteld dat het een SUA zwangerschap is. Wij krijgen nu een extra groei echo met 30 en 34 weken. We mochten er zelf voor kiezen om die bij de verloskundige of in het ziekenhuis te doen. Ze gaf aan dat verloskundigen vaak wat onzekerder zijn bij deze zwangerschappen en er dan een kans bestaat dat we dan alsnog worden doorverwezen naar het ziekenhuis. Om dit te voorkomen, laten wij deze echo’s maar gelijk in het ziekenhuis doen. Ze heeft ons echt op het hart gedrukt ons niet te veel zorgen te maken. Ze zei dat 1 op de 100 zwangerschappen een SUA zwangerschap is. En van die zwangerschappen wordt maar 10% van de baby’s kleiner over komen eerder. De kans is groter op een kleinere baby en/of een vroeggeboorte, maar bij die groeiecho’s kunnen ze daar echt pas meer over zeggen, dus nu al stressen heeft echt geen zin en is alleen maar slecht! Lang verhaal haha, maar ik snap volledig hoe je je voelt nu!! Ik zat ook even flink te janken na de 20 weken echo, terwijl ik van mezelf vrij nuchter ben!

2 dagen geleden

Reactie op Joelle2424

Toevallig had ik 2 weken geleden mijn 20 weken echo, waarbij hetzelfde werd ...
Dit helpt, dankjewel!!

2 dagen geleden

Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken als ze nu verder niks gezien hebben! Maar ik snap dat dat lastig is… Zelf bij mijn eerste kindje ook meegemaakt, maar daar zagen ze meteen bij die echo al dat er wel iets was (1 nier). Zijn geboortegewicht was uiteindelijk 3070 gram.

2 dagen geleden

Ik wilde hier toevallig net zelf een topic over openen, wij kregen vandaag hetzelfde te horen bij de 20 weken echo, word ook doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een extra check. De verloskundige zei tegen ons ook dat we ons niet direct zorgen hoefden te gaan maken, maar dit doe ik natuurlijk alsnog. Dus vind het wel fijn om even deze reacties te lezen!

2 dagen geleden

Reactie op Nova123

Ik wilde hier toevallig net zelf een topic over openen, wij kregen vandaag ...
Toch spannend he! Ik kreeg toevallig vandaag de afspraak binnen, volgende week woensdag zijn we aan de beurt.

2 dagen geleden

Reactie op firsttime25

Toch spannend he! Ik kreeg toevallig vandaag de afspraak binnen, volgende w ...
Ja is blijft spannend! Oh kijk, dat is mooi snel, ze zei tegen mij dat het nog wel een week kon duren voor er een afspraak gemaakt zou worden.. heel veel succes in ieder geval volgende week woensdag! :)

2 dagen geleden

Reactie op Nova123

Ja is blijft spannend! Oh kijk, dat is mooi snel, ze zei tegen mij dat het ...
Jij ook! Hopelijk gewoon alles goed ☺️