12 Reacties

één maand geleden

Ik zit in precies dezelfde situatie. Dit jaar maart zijn wij er na 2 goede echo’s met kloppend hartje achtergekomen dat hij is gestopt met kloppen. Ik was op dat moment 8 weken. Nu heb ik weer een kloppend hartje gezien met 6 weken, en mag ik aanstaande vrijdag weer voor mijn gemoedsrust. Maar ik voel me zo onzeker. Helemaal als ik geen kwaaltjes voel!

één maand geleden

Reactie op Mijsie

Ik zit in precies dezelfde situatie. Dit jaar maart zijn wij er na 2 goede ...
Ah vreselijk he die onzekerheid 😭 ik heb wel meer kwaaltjes dan bij de vorige 2 zwangerschappen, dit stelt mij enigszins gerust. Hoe ga jij met die onzekerheid om? Hoe probeer jij te ontspannen?

één maand geleden

Reactie op Maan14

Ah vreselijk he die onzekerheid 😭 ik heb wel meer kwaaltjes dan bij de vor ...
Wat zijn jou kwaaltjes? Ik vind het echt vreselijk. Heel eerlijk? Niet. Ik weet niet eens hoe ik kan ontspannen momenteel en leef gewoon in angst naar de echo’s toe 😅

één maand geleden

Reactie op Mijsie

Wat zijn jou kwaaltjes? Ik vind het echt vreselijk. Heel eerlijk? Niet. Ik ...
Pijnlijke borsten, misselijk, slechte nachten(dit denk ik voornamelijk door de spanning) moodswings en heel veel aversies tegen eten!! Moet soms van de gedachte alleen al kokhalzen. Dit had ik de vorige 2x niet. En super moe, dat samen met gevoelige borsten had ik de vorige 2keren ook. En jij?? Ik probeer afleiding te zoeken maar zodra ik ga nadenken gaat het fout 🥹

één maand geleden

Hier ook een MA en een miskraam met 8 en 5 weken gehad afgelopen jaar en momenteel 7+1 wkn en vrijdag onze 1e echo. Ik voel me echt niet lekker en dat vind ik enerzijds fijn want hopelijk is het een goed teken maar eigenlijk kan niks me geruststellen behalve de echo. De tijd gaat langzaam...

één maand geleden

Reactie op Viv123

Hier ook een MA en een miskraam met 8 en 5 weken gehad afgelopen jaar en mo ...
Same! Ik hoop ook dat het een goed teken is. Het verbaasd mij nog hoeveel vrouwen een of meerdere miskramen meemaken. Wij hebben wel een onderzoek lopen, waar wij morgen de uitslag van krijgen. Maar ik hoop dat het gewoon domme pech is geweest.

één maand geleden

Reactie op Maan14

Same! Ik hoop ook dat het een goed teken is. Het verbaasd mij nog hoeveel v ...
Ik heb ook al een gezond kindje rondlopen van 3 dus daarom voelde ik niet de behoefte meer onderzoek te laten doen. Maar inderdaad ja het komt zo vaak zo. Grootste gedeelte van de vrouwen met wie ik het deelde heeft ook eens hetzelfde meegemaakt. Duimen dat het nu goed zit!

één maand geleden

Ik zit helaas ook in hetzelfde schuitje. Na een miskraam met 10 weken en eentje met 4-5 weken weer zwanger. Ben nu 9+6 en heb goede echo’s gehad, maar niets kan me geruststellen en maak me elke dag zorgen. Ben nu ook op vakantie, dus heb pas de termijnecho met 11+5. Bij mij was er trouwens niets uit het miskramenonderzoek gekomen! Balen hè dames, dat we er niet echt van kunnen genieten zo :( hopelijk na het eerste trimester wel.

één maand geleden

Reactie op laurianne

Ik zit helaas ook in hetzelfde schuitje. Na een miskraam met 10 weken en ee ...
Wij hadden net onze intake en ik ben enigszins gerustgesteld. ❤️ ik zei dat ik me zorgen maakte, toen heeft ze snel uitwendig naar de baby gekeken, alles was goed! Het gesprek deed m’n partner en mij ook erg goed. Ze snapt de onzekerheid maar het is ook belangrijk om je niet overmatig zorgen te maken. Onze lichamen zijn ervoor gemaakt! Het komt vast goed.. 😘

één maand geleden

Reactie op Maan14

Wij hadden net onze intake en ik ben enigszins gerustgesteld. ❤️ ik zei dat ...
Super goed te horen! Zo fijn ook, een goede verloskundige die naar je luistert. En deze positieve berichten helpen mij ook ☺️

één maand geleden

Herkenbaar helaas! Elke week een echo helpt mij ook voor mijn gemoeidsrust, ondanks het ook elke keer weer zenuwslopend is. Na een goede echo toch weer even een paar dagen gerustgesteld. Maar de onzekerheid zal niet helemaal weggaan denk ik.

één maand geleden

Hier na 1 MA en 3 miskramen rond 7 a 8 weken een gezonde dochter gekregen. Ik had al een zoon. Bij mij is er wel een mogelijke oorzaak gevonden voor de miskramen, dus mogelijk heeft die behandeling ervoor gezorgd dat mijn dochter wel is blijven zitten. Nu weer zwanger 9+1. Volgende week de termijnecho. Hoe dichter die echo bij komt hoe meer ik me toch weer druk ga maken. Al vind ik het zeer hoopvol dat ik voorbij die 8 weken ben waar het bij mij steeds mis ging. En ook nu weer meteen met medicatie gestart. We doen er dus alles aan wat we kunnen om te zorgen dat het goed blijft gaan. Veel sterkte jullie allemaal. Wachten duurt zo lang dat eerste trimester.