11 Reacties

2 maanden geleden

Hey, Lijkt me heel logisch dat je zo onzeker bent nu 鉂わ笍 denk goed om die gevoelens er ook te laten zijn en er over te praten met mensen die dichtbij je staan. En heb je dit ook met de verloskundige besproken of het ziekenhuis waar je onder behandeling bent/was? Wellicht kunnen zij wat betekenen en kan je nog wat vaker een echo krijgen oid

2 maanden geleden

Wauw wat hebben jullie al wat meegemaakt zeg. Heel fijn dat het nu in je baarmoeder zit 馃グ. Lijkt me meer dan normaal dat je hier onzeker door bent geworden. Zou het ook bespreekbaar maken bij je verloskundige, hopelijk kunnen ze je wat vaker bevestiging geven met een echo.

2 maanden geleden

Het is heel herkenbaar! Ik ben na me laatste icsi poging zwanger geworden. Ik mocht na de overdracht naar verloskundige tot week 12 elke week voor de echo komen

2 maanden geleden

Ik krijg maandag pas de brief van Gent voor overdracht aan een ziekenhuis hier in de buurt. Ik denk dat ik Gent toch nog even ga bellen of het niet eerder kan. Zodat ik eerder kortere lijntjes heb met het ziekenhuis hier in de buurt... waarschijnlijk zal dat inderdaad meer rust geven, en na vragen hoevaak ik een echo zou kunnen krijgen馃槉 Bedankt voor jullie berichtjes in ieder geval鉂わ笍 voel me eigen zo schuldig als ik me zo voel馃檲

2 maanden geleden

Bij mijn vorige zwangerschap was er wekelijks een hartjes inloop spreekuur. Dan kan je gewoon gaan luisteren en dat zou ik zeker doen als je je zo onzeker voelt. Gefeliciteerd met de zwangerschap. Ik heb me door de verloskundige laten vertellen dat, als je een mooi kloppend hartje ziet met de eerste echo, de kans heeeeel groot (zo'n 95%) is dat het goed gaat 馃グ

2 maanden geleden

Hai, Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap 馃グ Ik snap heel goed dat je bang en onzeker bent. Je hebt al zo veel meegemaakt. Veroordeel jezelf er niet om. Wees lief voor jezelf. 鉂わ笍 Wij zijn al bijna 4 jaar onderweg en hebben ook teleurstelling na teleurstelling gehad. Onder andere zwangerschapsverlies, nodige operaties, mislukte terugplaatsing en biochemische zwangerschap. Vandaag ben ik 5w2d zwanger. Wij krijgen bij 7 weken de 1e echo en dat vind ik heel spannend. Ik heb aan mijn huisarts gevraagd of ik vlak ervoor weer mag bloedprikken voor HCG. Als de HCG hoog genoeg is, ga ik met een iets geruster hart naar de echo. Misschien is het voor jou ook een idee om HCG te prikken? Wat mij verder helpt, is praten met de POH GGZ van de huisarts. En meditaties doen van Insight Timer, bijvoorbeeld over vertrouwen. En ademhalingsoefeningen en rustige yoga. Hopelijk kun je elke week een echo krijgen. Ik ga straks ook aangeven bij de verloskundige hoe spannend ik het vind. Veel succes 馃崁馃挄

2 maanden geleden

Vanuit het ziekenhuis hebben ze wel aangegeven dat er risico's zijn als je het hartje beluisterd voor de 12 weken. Dit willen dus liever niet馃槉 begin nu ook menstruatie krampen te krijgen, dus de zorgen worden alleen maar erger馃様 Zodra ik de brief heb vanuit Gent ga ik morgen meteen bellen en vragen om een echo...

2 maanden geleden

Reactie op No毛mie1995

Vanuit het ziekenhuis hebben ze wel aangegeven dat er risico's zijn als je ...
Wat voor risico's zijn er aan het hartje beluisteren voor de 12 weken? Als je voor de 12 weken een echo krijgt, dan z铆e je het hartje kloppen, als een klein lichtje. Ik weet niet of je het ook h贸贸rt.

2 maanden geleden

Klopt inderdaad, je ziet het sowieso. Maar door de geluidsgolven kan het schadelijk zijn voor de baby als je ook het geluid aan zet. Ik dacht dat wij dit ook zouden hebben bij de eerste echo, alleen toen zeide ze dus dat ze dat niet doen en dat we ook aan moeten geven dat we dit pas na de 12 weken willen馃槉

2 maanden geleden

Reactie op No毛mie1995

Klopt inderdaad, je ziet het sowieso. Maar door de geluidsgolven kan het sc ...
Dat wist ik nog niet. Dank voor de tip!

2 maanden geleden

Hee hee, wilde jullie nog even op de hoogte houden. De brief vanuit het ziekenhuis komt pas in de loop van de week. We hadden dus besloten om te een echo zelf te betalen omdat we niet zolang konden wachten馃檲