22 Reacties

vorige week

Ja bij ons zoontje die heeft vanaf 5 maanden zijn 2 onderhanden. En we denken nu dat er 4 boventanden te gelijk komen. Hij is nu 7 maanden

vorige week

Jep hier ook. Hij ziet eruit als een klein vampiertje. En soms als Goofy.
Grappig, hier ook! Bovenin de linker hoektand begint nu door te komen en verder alleen nog 2 ondertanden

vorige week

Hier 7.5 maand en 3 doorgekomen ondertanden en 5 boven zichtbaar in de aantocht

vorige week

Mijn baby van 8 maanden heeft alleen een rechter hoektand😄

vorige week

Hier nog helemaal niks in zicht. Vraag me af of het allemaal tegelijkertijd komt🙈

vorige week

Hier een volgens het boekje lijkt. Met 4 maanden 2 onder tanden, met 7 maanden de 2 middelste snijtanden en nu met 8 maanden de 2 hoek snijtanden. Ik vind het er sowieso heel anders uitzien.. wel schattig haha

vorige week

Reactie op Prax

Hier nog helemaal niks in zicht. Vraag me af of het allemaal tegelijkertijd ...
Mijn baby is 8 maanden en heeft ook nog helemaal niks 🙈

vorige week

Welke symptomen merken jullie bij het doorkomen van de tandjes?

vorige week

Reactie op elinlag

Welke symptomen merken jullie bij het doorkomen van de tandjes?
Bij ons was het vooral kwijlen en dan continu. Op alles zat op het gegeven moment kwijl 😅 Ook moest ze overal op bijten, de speciale bijtringen uit de koelkast waren toen een grote hit. Verder een beetje verhoging maar dat stelde niet zo veel voor (37,6/37,7)
Hier met 7 maanden net goofy/spongebob en nu met 8,5 maanden komen de 2 onderste door

5 dagen geleden

Hier precies hetzelfde! We waren aan het wachten op haar boventandjes omdat ze wel de symptomen gaf van doorkomende tanden maar blijkt nu dat haar onderste hoektanden doorkomen ☺️
Jaaa die van ons gaat als een speer. Ze is 7 maanden en haar twee onderste zijn door, twee bovenste zijn door( een is nog steeds groter als de ander) en een hoektand komt door. Ik vind haar nu zo een grappig koppie hebben, had ze al maar nu nog meer 🤣. Het lijkt alsof ze haar grote zus spiegelt. Die begon ook tanden te krijgen met 5 maanden en toen zij 22 maanden was had ze al haar tanden. De baby lijkt ook eenzelfde soort tempo te volgen. Mijn man en ik bereiden ons al mentaal voor voor de kiezen 😅

4 dagen geleden

Reactie op Joyce25

Ja bij ons zoontje die heeft vanaf 5 maanden zijn 2 onderhanden. En we denk ...
Hier idem dito! 4 boventanden in één keer doorgekomen. Hij lijkt geluk een stuk ouder nu. 🥹

4 dagen geleden

Ons zoontje krijgt elke keer de tanden 2 maanden eerder dan het 'schema'. Met 4 maanden kreeg hij zijn twee ondertanden, met 6 maanden de twee bovenste tanden en 2 weken geleden kreeg hij zijn 2e linker boventand. Hij wordt over 2 weken 8 maanden oud. Ik ben benieuwd wanneer de rest komt 😂

4 dagen geleden

Hier totaaal niet ‘volgens schema’ haha. Met 6 maanden 2 ondertanden en met 7 maanden in een week 4 boventanden

4 dagen geleden

8 maanden en geen tandjes die doorgekomen zijn nog. Wel vind ik dat haar boven en onderkaak enorm veranderd zijn. Boven op de plek van de snijtanden naast de middelste tanden is het tandvlees bobbelig en dit is ook bij de onderkaak zo. Bij de onderkaak zie je op het tandvlees op de plek van de middelste tandjes én op de snijtanden ook wit op het tandvlees. Zijn dit dan allemaal tekenen van de tandjes? Die twee middelste onder 'tandjes', dus die 2 witte bobbels zitten er echt al wel heel veel weken maar lijken dus maar niet door te komen? Daarnaast mogen we absoluut niet in de mond zitten, continu die vingertjes erin en begin van de week enorm veel kwijlen. 🤔 Hoe lang kan het dan duren voor ze écht doorkomen?

2 dagen geleden

Bij ons zoontje zijn met 5 maanden de 2 ondertandjes doorgekomen. De laatste dagen is hij weer wat onrustiger en zag net weer dat het tandvlees aan de bovenkant dikker is…

2 dagen geleden

Ik heb precies hetzelfde..de hoektandjes zijn next lijkt het

2 dagen geleden

Reactie op Jennn-

8 maanden en geen tandjes die doorgekomen zijn nog. Wel vind ik dat haar bo ...
Ja zo begon het bij ons ook! Ik weet even niet precies hoe lang het duurde, maar dit zijn echt tekenen dat het er aan komt :)