13 Reacties

één maand geleden

Ik heb toevallig vandaag gehoord dat mijn schildklier te snel werkt. Mijn TSH is 0,07 en de normaal waarde is 0,30 en 0,42. Ik hoop snel van de huisarts te horen. Laten wij ervanuit gaan dat dit op tijd is gevonden en nu goed en veilig wordt gemonitoord 🍀

één maand geleden

Hi! Ik heb ook een traag werkende schildklier, Hashimoto, is een auto immuun ziekte. Mijn dosering van de thyrax is bij de start van mijn zwangerschap met 25% verhoogd. Welke antistoffen zijn verhoogd bij je? Je hebt veel verschillende antistoffen namelijk. Met een traag werkende schildklier kan zwanger worden inderdaad soms lastig zijn en komen miskramen vaker voor. Mede hiervoor wordt snel thyrax voorgeschreven en opgebouwd. Hoe veel weken ben je nu?

één maand geleden

Reactie op Baby2🥰

Hi! Ik heb ook een traag werkende schildklier, Hashimoto, is een auto immuu ...
Oh wat heftig! 🥺 Mijn tyrax is met 50% verhoogd. Ik heb ook geen idee welke antistoffen er verhoogd zijn. Huisarts gaf zelf aan dat ze er eigelijk niks van begreep 😕 Ik heb 3 jaar geleden een miskraam gehad en denk dat het door de schildklier kwam. Nu heb ik weer enorme krampen (soort weeën) in mijn baarmoeder en onderrug. Ik heb het gevoel dat het niet goed is.. Ik weet ook niet of ik de verloskundige moet bellen of niet. Ik ben 6+1 als het goed is

één maand geleden

Reactie op drimle

Ik heb toevallig vandaag gehoord dat mijn schildklier te snel werkt. Mijn T ...
Sterkte! Bidden dat alles goed komt.. ❤️

één maand geleden

Hier ook een traagwerkende schildklier. Toen ik zwanger probeerde te worden van mijn tweede kindje en dit niet lukte is dit ontdekt, maar er is ook een andere mogelijke oorzaak gevonden. In ieder geval samen met de internist gezorgd dat de TSH rond de 1 was voor de zwangerschap en goed gevolgd tijdens de zwangerschap. Uiteindelijk bleek 25% ophogen voldoende. Inmiddels een gezonde dochter. Nu weer zwanger en direct de medicatie met 25% opgehoogd. Je kunt dus prima zwanger worden en blijven met een traagwerkende schildklier. Je kunt dat eenvoudig compenseren met medicatie. Dat is overigens kunstmatig schildklierhormoon en kan je veilig gebruiken tijdens een zwangerschap.

één maand geleden

Reactie op Itsaishalapre

Oh wat heftig! 🥺 Mijn tyrax is met 50% verhoogd. Ik heb ook geen idee wel ...
Bij alle twijfel zou ik gewoon bellen, daar zijn ze voor. Mijn eerste zwangerschap was een vroeggeboorte, bij 34 weken. Achteraf gezien waarschijnlijk door mijn schildklier. Toen wist ik nog niet dat ik dit had. Bij een traag werkende schildklier zijn veel antistoffen te hoog. Waar ze volgens mij voornamelijk bang voor zijn is bij een te snel werkende schildklier bij de moeder het kindje haar/zijn schildklier zo snel gaat werken dat het te weinig groeit in de laatste maanden van de zwangerschap. Daarom word je dan klinisch en extra in de gaten gehouden. Bij een te traagwerkende schildklier moet je iedere 4 weken prikken om eventueel je medicatie aan te laten passen.

één maand geleden

Ik heb ook Hashimoto en uit het intakelab kwam dat ik verhoogd anti-TPO heb, dat zijn denk ik ook de antistoffen die jij bedoelt?

één maand geleden

Hier ook door 2 vroege miskramen waarschijnlijk door mijn traag werkende schildklier… nu zwanger en is mijn medicatie 25% verhoogd

één maand geleden

Reactie op BlijeIjsbeer199889

Ik heb ook Hashimoto en uit het intakelab kwam dat ik verhoogd anti-TPO heb ...
Nee die bedoel ik niet, bij zwangerschap horen ze te testen op TSH-r antistoffen, deze veroorzaken juist een te snel werkende schildklier. Anti TPO heeft geen invloed op je kindje 🤗

één maand geleden

Ik ben zelf medisch geschoold heb de richtlijn er bij gezocht. Wanneer de antistoffen tegen de tsh-receptor hoog zijn is er ook nog maar een hele kleine kans 1-5%, dat de schildklier van je kindje te snel gaat werken. Het is vooral dat ze je extra controleren en in de gaten houden. Iig geen reden tot paniek nu!

één maand geleden

Reactie op Baby2🥰

Nee die bedoel ik niet, bij zwangerschap horen ze te testen op TSH-r antist ...
Zijn deze anti stoffen alleen bij snel werkende schildklier?

één maand geleden

Ik heb een traag werkende schildklier. Ik was in de eerste ronde al zwanger wat voor ons dus door alle verhalen rond de schildklier een hele grote verassing was. Ik heb meteen de huisarts gebeld en mijn medicatie is meteen met 25% verhoogd ook heb ik meteen bloed moeten prikken en dit zal iedere 4 weken herhaald worden. Onze verloskundige heeft aangegeven dat de schildklier als je het goed in de gaten houd en om de 4 tot 6 weken bloed laat prikken geen problemen zal geven. Als je antistoffen aanmaakt gaat het via het ziekenhuis ipv de huisarts zodat er extra controle is voor jou en de baby🙂

13 dagen geleden

Reactie op Lise-

Zijn deze anti stoffen alleen bij snel werkende schildklier?
Vaak wel maar moet altijd bij beide stesten