6 Reacties

één maand geleden

Hier was volgens mij al eerder een topic over geopend. Daarin stond dat er tegen het einde van het jaar hier een topic over geopend wordt met informatie en verschillende zorgverzekeraars 😄😉. Ik ga het dan ook maar eens goed uitzoeken want zoals je al zegt, met alleen een basis kom je er denk niet..

één maand geleden

Toevallig heeft iemand hier eergisteren ook een topic over geopend. In december komt er wss een grote zorgverzekeringstopic met tips welke verzekering je kunt kiezen. Dat ligt echt helemaal aan je wensen. Sommigen verzekeringen dekken de eigen bijdrage van de kraamzorg, ziekenhuiskosten, kolf, extra fysio voor bijvoorbeeld bekkenfysio. Wat je extra per maand gaat betalen, weegt niet altijd op tegen de kosten die je gaat maken. Wil je poliklinisch bevallen in het ziekenhuis en krijg je daarbij geen medicatie, dan zul je deze kosten moeten betalen. Maar krijg je bijv een ruggenprik, dan wordt je al medisch en dan wordt het vergoed. Dat is dus niet helemaal van te voren te zeggen. Ik had bij ons eerste kindje mijn verzekering gewijzigd naar een verzekering waarbij ik hetzelfde per maand betaalde als anders, maar waarbij de eigen bijdrage wel van de kraamzorg wel betaald werd. Ik ben uiteindelijk poliklinisch zonder pijnmedicatie bevallen in het ziekenhuis en dit kostte ons ongeveer 500 toen volgens mij. Als je een pakket neemt waar je tientallen euro's per maand extra betaald loont het niet altijd, maar in sommigen gevallen ben je wel goedkoper uit met een uitgebreid pakket. Ligt echt aan je wensen. Hoop dat het beetje duidelijk is. Ik zou dat topic in december even afwachten.

één maand geleden

Reactie op Netje87

Hier was volgens mij al eerder een topic over geopend. Daarin stond dat er ...
Ohh wat handig ja! Ik ben er weer zo eentje die alles al ruim van te voren gaat zitten uitpluizen, lekker ongeduldig hahahaha😂 dan wacht ik het af tot einde van het jaar! Dankjewel!

één maand geleden

Reactie op Ractac

Toevallig heeft iemand hier eergisteren ook een topic over geopend. In dece ...
Ik begrijp dat allemaal dus nog niet helemaal. Mij leek het in eerste instantie logisch dat een bevalling gewoon vergoed wordt maar dat zit dus niet helemaal zo. Ik zie het dan wel verschijnen richting het einde van het jaar. Vind het allemaal maar lastig hoor deze dingen!

één maand geleden

Reactie op Emel Avci

Ik begrijp dat allemaal dus nog niet helemaal. Mij leek het in eerste insta ...
Is ook heel lastig, waar je goed aan doet! Als je zonder pijnmedicatie, inleiding etc. natuurlijk bevalt in het ziekenhuis met alleen je verloskundige, dan huur je als het ware die kamer. Krijg je daarna een rekening op de mat. Alleen ergens ook zonde als je dat meeneemt in je verzekering en meer betaald per maand en wel medisch wordt. Dan is dat extra geld dat je betaald aan je verzekering weggegooid. Wij kozen ervoor om dat zelf apart te zetten, mocht ik toch medisch worden konden we dat geld voor iets anders gebruiken. Maargoed zou het nu nog lekker even loslaten :) en je hersenen er later over laten kraken😂

één maand geleden

Ben ook gelijk alles gaan checken Mijn basisverzekering dekt gelukkig alles