13 Reacties

17 dagen geleden

Dit klinkt heel erg als bandenpijn, je buik groeit :)

17 dagen geleden

Reactie op aytje04

Dit klinkt heel erg als bandenpijn, je buik groeit :)
Bedankt voor je reactie Ja je leest van alles maar ik weet niet hoe het hoort te voelen namelijk. Dit stelt me wel weer gerust als het erger wordt ga ik de vk wel even bellen erover

17 dagen geleden

Zelf zwanger van de 2e (bijna 16wk) en vorige week ook precies hetzelfde als jou. Liep er verkrampt bij 😅 ook verloskundige gebeld die dacht ook aan bandenpijn/groeispurt baby. Hartje even mogen luisteren en alles was goed🥰 even paar daagjes rustig aan gedaan, gaat weer een stuk beter 🥰 Bij twijfel of zorgen mag je altijd je verloskundige bellen, daar zijn ze voor 😊
Ja ik heb er ook last van! Vandaag even aan de Vk gevraagd en die zei dat ze niet dacht aan bandenpijn, want dat voel je echt specifiek in je liezen. Ze vertelde me dat je baarmoeder sowieso oprekt en je buikspieren ook, dus dat dat het Waars is. En bij mij was het ook gevoel ook veel erger als ik de hele dag had gelopen en gestaan. En ook als ik moe ben. Misschien herken je dat? Ohja en ze gaf me als tip, zitten met een warme kruik op je buik of in bad.

17 dagen geleden

Ik ben bijna 18 weken en heb er ook echt enorm last van. Wat hierboven gezegd word, het is vooral erg als ik moe ben, veel gestaan of gelopen heb. Lig ‘s avonds op de bank onder een dekentje met een warm kruikje. Dat helpt gelukkig wel wat 🙈. Maak nu ook even een soort van groeispurt ofzo 😂

17 dagen geleden

Reactie op WeldenkendeSterrenbeeld751090

Ja ik heb er ook last van! Vandaag even aan de Vk gevraagd en die zei dat z ...
Ik ben sowieso veel moe want ik slaap moeilijk nu. Vaak erg onrustige benen ook dus ik slaap meestal 3 uur max en met geluk 5a6 uur (is voor mij wel normaal) maar dat maakt het lastig Ik doe niet veel actieve dingen overdag vanwege de vermoeidheid Als ik zit heb ik er geen last van het is echt bij het opstaan en lopen Zelf dacht ik ook aan misschien een blaasontsteking. Het voelt niet zo maar dat zou anders kunnen aanvoelen dan normaal is mij verteld.

17 dagen geleden

Reactie op twinwolfje

Ik ben sowieso veel moe want ik slaap moeilijk nu. Vaak erg onrustige benen ...
Je zou voor de zekerheid je urine kunnen laten checken bij de huisarts. Het klinkt wel echt als bandenpijn. Ik voel dat niet in mijn liezen maar echt als of er een ballon wordt opgeblazen in mijn onderbuik. Het is een trekkend gevoel en ook met lopen en bewegen voel ik het. Het helpt mij om niet teveel achter elkaar te doen. En genoeg rust te nemen✨
Oh wat ik me vanmorgen bedacht, wat misschien wel kan helpen is lage buikademhaling toepassen als je last hebt. (Kun je Ff googlen). Want meestal verzetten we ons tegen ongemak/pijn, wat t eigenlijk erger maakt. Ik had vanmorgen zelf ook last en toen heb ik die ademhaling gedaan. Scheelt echt veel toen ik kon ontspannen in het gevoel. Nou wie weet heb je er iets aan!

16 dagen geleden

Reactie op twinwolfje

Voor onrustige benen zou je eventueel magnesium tabletten kunnen proberen. Dat heeft mij wel geholpen :)

16 dagen geleden

Reactie op Nirma

Voor onrustige benen zou je eventueel magnesium tabletten kunnen proberen. ...
Of magnesium olie of een magnesium zout bad. Magnesium zout bad heb ik deze week geprobeerd voor veel hoofdpijn en vermoeidheid in combi met iets rustiger aan doen. Dat bad zonder enige prikken een uur lang was even onwennig, maar later heel relaxt! Het hele zware vermoeide gevoel in mijn (voor)hoofd is verdwenen. Ga het er in houden elke maand! Tipje 😄

16 dagen geleden

Enige prikkel*

16 dagen geleden

Reactie op twinwolfje

Ik heb dit ook en herken het van de eerste zwangerschap. Mijn bekkenfysio gaf toen aan dat het de buikspieren zijn. Je moet deze ontlasten door anders op te gaan staan/zitten. Dus niet vanuit rugligging zo rechtop zitten, maar op je zij gaan liggen en met hulp van je armen jezelf omhoog duwen.