23 Reacties

één maand geleden

Ik heb dit 2 keer meegemaakt, waarbij de laatste keer met curretage weg gehaald. Daarna had ik een goede zwangerschap van mijn dochtertje. Houd dus zeker hoop 😊

één maand geleden

Vandaag erachter gekomen dat ik een missed abortion heb, direct medicatie gekregen

één maand geleden

Hier ook 2 missed abortions vlak na elkaar in 2022, maar ik zit nu mijn 1,5 jarige dreumes in slaap te wiegen, dus: houd hoop! Maar een zwangerschap zal heel spannend zijn. Ik ben nu 9 weken, volgende week termijnecho en zó bang dat er geen hartslag meer is…

één maand geleden

Ach wat verdrietig :( ik ga momenteel ook mijn 2e MA door.. vruchtje groeit niet meer, hartje klopt nog wel dus is afwachten maar iig niet goed.. nu gemeten op 6+2 en begin dit jaar een MA met 7+2 😪😓 wordt er echt radeloos van.. tussendoor ook nog een mk met 5 weken maar die valt in het niets bij deze 2 .. sterkte gewenst jij ook in deze tijd!! 🤍

één maand geleden

Reactie op LB22

Hier ook 2 missed abortions vlak na elkaar in 2022, maar ik zit nu mijn 1,5 ...
Wat een fijn positief bericht! Ik ga duimen dat deze zwangerschap ook helemaal goed mag gaan voor je! Vraagje, heb jij na die 2 MA’s onderzoek laten doen?

één maand geleden

Ik heb dit 5 keer meegemaakt. Zwangerschappen worden er niet makkelijker op, het is zenuwslopend. Wel hebben ze bij mij een oorzaak gevonden, dus ik zou (hoewel er vaker ook geen oorzaak gevonden wordt) wel altijd aanraden het te laten onderzoeken. En houd moed: ik heb óók een dochtertje van bijna 1,5. 🤍

één maand geleden

Heel veel sterkte! Helaas ook hier 2 missed abortions gehad. Beide qua termijn zelfde als jou. Met de vroege vitaliteits echos niet verder als 5 weken en paar dagen… Beide met een heftige medische nasleep, pillen werkte niet genoeg. Curettages, hysteroscopie, ascherman en allerlei onderzoeken later (ruim een jaar) zitten we nu op een gezonde zwangerschap van 9,5 week! Gummibeer zien draaien en zwemmen met een goed hartje! Ondanks dat het nog steeds rete spannend is durf ik eindelijk weer een beetje te ademen. Advies, start wel traject herhaalde miskraam op. Voor zelfde komt uit dat (genetisch) onderzoek iets “simpels” als een afwijking in je schildklier waar met medicatie alles aan te veranderen is! Ik kreeg overigens gewoon de uitslag, dikke pech. Maar ook dat geeft gek genoeg rust!

één maand geleden

Reactie op kipje1988

Wat een fijn positief bericht! Ik ga duimen dat deze zwangerschap ook helem ...
Nee, geen onderzoek laten doen. De gynaecoloog gaf aan dat ze dit normaal gesproken na 3x zouden doen, maar dat ik me evt. 3 maanden na de 2e MA vast wel mocht melden om bloedonderzoek te doen. Dat bleek toen niet nodig, want toen was ik alweer zwanger (en toen ging het dus goed). De gyn zei toen: vaak is het ‘gewoon’ heel dikke pech… en ik geloof dat in slechts 10-15% van de gevallen iets uit het onderzoek komt. Maar goed, in NL lopen we hier wel in achter. In België bijvoorbeeld doen ze veel uitgebreider onderzoek naar herhaalde miskramen, schrijven ze eerder medicatie voor om een zwangerschap in stand te houden, enz. Ik hoop en duim voor jou dat onderzoek niet nodig zal zijn omdat je volgende zwangerschap goed mag gaan 🍀!

één maand geleden

Reactie op LB22

Nee, geen onderzoek laten doen. De gynaecoloog gaf aan dat ze dit normaal g ...
Dank nog voor je reactie :) fijn dat het bij jou niet nodig was. Ik heb woe een belafspraak staan met de gyn omdat onderzoeken in NL idd niets uitgewezen hebben , dus ik ga verder in België.. ben inmiddels 3 miskramen verder waarvan er 2 na een kloppend hartje dus voor mij voelt het echt niet meer als “pech” 😓. Hoor goede verhalen over België !

één maand geleden

Ik heb 2x een ma gehad. Beide keren bij eerste echo en te klein vruchtje en te traag hartje, week later hartje gestopt met 8w en met medicatie miskraam opgewekt. Na de eerste duurde het een jaar voor ik opnieuw zwanger werd en kwamen we erachter dat ik een schildklier probleem heb. Na de 2e ma nog meer onderzoeken laten doen maar daar is niks uit gekomen . Nu 9+2 zwanger en tot nu toe groeit alles goed.. iedere echo blijft super spannend maar voor het eerst zijn mijn schildklierwaarde helemaal goed dus hopelijk blijft het goed gaan. Ik geloof zelf ook niet zo in "pech" en vond het fijn om na de 2e ma meer onderzoeken te laten doen.

één maand geleden

Hi! Wat verdrietig! 😞 Ik herken het helaas, 1x biochemische zwangerschap en 3x missed abortion. Laat je niet ontmoedigen hoor! Ik heb tussendoor een gezonde dochter gekregen. Maar het is zwaar.. en ook niet fair. Heel veel sterkte 😘❤️

één maand geleden

Sterkte, het is heel verdrietig. ♥️ Helaas ook meegemaakt, 1 in 2022 en ene jaar later in 2023. Ook veel moeite zwanger te worden tussendoor. Nu weer zwanger maar sinds een dag of twee een zeer onbestemd gevoel, afnemende symptomen en zojuist een beetje gekleurde afscheiding. 20 september een eerste echo, maar twijfel of ik de vk ga bellen ben vandaag 5+5.

één maand geleden

Hier helaas 5 miskramen achter elkaar. Probeer positief te blijven

één maand geleden

Ik heb woensdag bij de termijn echo te horen gekregen dat ik een missed abortion heb heb. Bij de vroege echo klopte het hartje maar waarschijnlijk al snel daarna is het gestopt. Was echt een klap die wij niet zagen aankomen. Dinsdag naar ziekenhuis om te bespreken wat we doen. Daarvoor ook een miskraam gehad, maar toen had ik vrijdags bloedverlies en wist ik eigenlijk al dat het fout was, s' maandags bij de vroege echo bleek dat te kloppen.

één maand geleden

Wat heftig voor je om dit weer mee te moeten maken. Ik wens jullie heel veel sterkte 🍀❤️

25 dagen geleden

Gister helaas geen kloppend hartje gezien bij de 10 weken termijnecho… bij de vroege echo van 6weken wel. Groei was precies wat het moest zijn 9+4. Kwam bij ons heel erg binnen, totaal niets gemerkt en ben er erg emotioneel van. Precies een jaar geleden een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad waarbij de eileider is weggehaald. We geven het niet op Veel sterkte 🤍

24 dagen geleden

Reactie op IvyMae

Gister helaas geen kloppend hartje gezien bij de 10 weken termijnecho… bij ...
Oh nee wat onwijs naar zeg. Heel veel sterkte met het verwerken hiervan 😢

24 dagen geleden

Hier ook helaas , met 6+4 een mooi kloppend hartje. En afgelopen vrijdag, zou met 11 weken zijn, geen hartslag meer helaas. Verloskundige denkt dat het rond 7weken is gestopt. 😔

24 dagen geleden

Kun je een missed abortion in sommige gevallen zien aankomen? Ik heb hier geen ervaring mee, maar ervaar wel onwijs veel spanning door eerdere miskramen. Zitten nu op ruim 9 weken. Onze eerste echo was gelukkig helemaal goed, ben zo ontzettend zenuwachtig voor de volgende echo. Heb weinig klachten, wat het voor mijn gevoel nog onzekerder maakt. Dinsdag 7 oktober is onze termijnecho.

24 dagen geleden

Onwijs veel sterkte dames! 🍀💕 Ik herken de angst en onzekerheid ook heel goed. Heb zelf een miskraam bij 6weken en missed abortion bij 10weken gehad. Inmiddels 9 weken zwanger maar alles is zo mega spannend! Ik durf niet eens blij te zijn, uit angst dat het plots weer over zal zijn… Wij hebben 10okt de termijnecho maar mogen deze week nog even langs de verloskundige voor een extra check met echo.