4 Reacties

één maand geleden

Hey! Vorig jaar ben ik ook op 35+2 bevallen van een dochtertje omdat mijn vliezen onverwachts gebroken waren. Ze vermoeden ook een beginnende zwangerschapsvergiftiging. Ik ben gisteren op consultatie geweest bij mijn gynaecoloog en hebben dit uitgebreid kunnen bespreken omdat ik hier ook wel enorme angst voor heb. Ik moet nu al beginnen met een probiotica om vroeggeboorte te helpen voorkomen en vanaf 12 weken tot 36 weken zal ik aspirine moeten innemen. Misschien dat een gesprek met je gynaecoloog jou ook wel wat geruster kan maken!

één maand geleden

Hi! In de maart club zitten hier twee topics over zag ik. Zelf heb ik (beginnende) pre eclampsie gehad bij mijn eerste die geboren is met 34+5. Bij mijn intake met de verloskundige wil ik het hier over hebben. Ik begreep dat als ie ascal (aspirine) gebruikt dat de kans kleiner wordt dat je het weer krijgt. Ik las ook dat als de papa van dit kindje dezelfde is als de papa van je eerste kindje is de kans ook een stuk kleiner is maar kan dat zelf niet zo goed verklaren (ben medisch geschoold). Zelf heb ik voor thuis een bloeddrukmeter aangeschaft en wil ik deze zelf goed in de gaten houden. Ik ga duimen dat het bij ons beide goed/beter gaat dan de vorige zwangerschap!

één maand geleden

Reactie op lelagla

Hey! Vorig jaar ben ik ook op 35+2 bevallen van een dochtertje omdat mijn v ...
Ah precies dit had ik dus ook! Hoge bloeddruk, eiwitten in mn urine en heel veel vocht vasthouden en toen braken mijn vliezen en kwam de kleine 🙈

één maand geleden

Fijn om te horen dat ik niet alleen ben met die angst! Aspirine was mij inderdaad ook medegedeeld. Dat zal ik volgende week bij de VK nog wel te horen krijgen. Bij mij was het echt heel heftig en heb 2 weken in t ziekenhuis gelegen. Ik was heel ziek en heb er echt een klein trauma aan opgelopen 🙈.. Hier is het dezelfde vader dus zou mooi zijn als dat inderdaad al scheelt! Mijn moeder heeft een bloeddruk meter dus ik wil het ook in de gaten gaan houden..