14 Reacties

één dag geleden

Gevaarlijk onderwerp 😅 Ik heb zelf een Positieve ervaring. bij mijn vorige zwangerschap heb ik hem ook genomen met 22 weken. Zelf geen last gehad van de vaccinatie. Het scheelt een vaccinatie voor de baby. Wij doen namelijk wel mee met het vaccinatie programma . Waar twijfel je over?

één dag geleden

Ja, ik heb het bij mijn eerste niet kunnen doen omdat het toen nog niet bestond. Bij mijn tweede heb ik het zonder twijfel gedaan want dat schilt mijn kindje het prikje. (Als je je kindje natuurlijk laat vaccineren) iedereen is daar vrij in gelukkig ik doe het wel omdat ik beide kanten de risico's ken. Maar als u, u kindje zozo wilt laten vaccineren zou ik dit prikje zeker doen dan voelt je kindje het prikje niet maar jij. Heel veel succes met u zwangerschap en de keuzes die komen ♤

één dag geleden

Reactie op drimle

Gevaarlijk onderwerp 😅 Ik heb zelf een Positieve ervaring. bij mijn vor ...
Hier hetzelfde. Heb hem bij mijn vorige 2 zwangerschappen ook genomen en neem hem nu weer. Ik had alleen beetje spierpijn in mijn arm, maar verder ook niks.

één dag geleden

Reactie op drimle

Gevaarlijk onderwerp 😅 Ik heb zelf een Positieve ervaring. bij mijn vor ...
Ah ja is wel fijn om te horen, ik hoor ook slechte verhalen over de vaccinatie, vandaar mijn twijfel. Aan de andere kant hoor ik dat het voor een baby gevaarlijk is als ze kinkhoest krijgen. Dan zou ik hem liever zelf nemen, dan dat ik het mijn baby aandoe🥲

één dag geleden

Reactie op Mandy van Engelen

Ja, ik heb het bij mijn eerste niet kunnen doen omdat het toen nog niet bes ...
Dankjewel voor je reactie🌸 Dit is mijn eerste zwangerschap en heb het idee dat ik met veel dingen twijfel, zo lastig dit..

één dag geleden

Reactie op Geurwolkje

Hier hetzelfde. Heb hem bij mijn vorige 2 zwangerschappen ook genomen en ne ...
Deze reacties doen mij echt goed! Het is super fijn om te horen dat er positieve ervaringen zijn mbt de prik

één dag geleden

Ik laat niks in mijn lijf spuiten tijdens mijn zwangerschap. Ben niet tegen vaccineren maar niet tijdens dat ik zwanger ben. En sommige vaccinaties neem ik helemaal niet en ook mijn kinderen niet.

één dag geleden

Het is ook een beetje wie er reageert. Mijn advies is goed zelf verdiepen en de juiste (wetenschappelijke) bronnen hiervoor gebruiken. Je bent nu al een goede moeder 🍀 een goede voorbereiding is het halve werk.

één dag geleden

Reactie op betus93

Dankjewel voor je reactie🌸 Dit is mijn eerste zwangerschap en heb het idee ...
Heel begrijpelijk alles is nieuw en spannend en het laatste wat je wilt is je kindje beschadigen maar gewoon je vragen op schrijven en vooral de vragen stellen. 1 op de zoveel kinderen kunnen ook slecht reageren op de vaccinaties maar die groep is zooooo klein kleiner dan de kinderen die niet gevaccineerd worden en ernstig ziek worden en soms zelf overlijden. Soms moet je ook je gevoel volgen. Zolang je altijd het beste met je kind voor hebt komt het goed meer dan je best kan je niet doen

één dag geleden

Ik neem de griepprik (via werk, ik werk in de zorg), covid vaccinatie en tzt ook het kinkhoestvaccin :).

één dag geleden

Reactie op Blabla92

Ik neem de griepprik (via werk, ik werk in de zorg), covid vaccinatie en tz ...
Maar als je vragen en/of twijfels hebt, zou ik vooral geverifieerde info lezen van bijv. het RIVM of de GGD, en het met je verloskundige bespreken! Daar is ze ook voor, om jou te helpen een goed overwogen keuze te maken (en niet om je te overtuigen). Het blijft altijd jouw keus! Mijn eigen overweging is dat ik een hekel heb een griep/ziek zijn en meerdere mensen ken met long covid, wat ik niemand en ook mezelf niet toewens, en ook kans anderen te besmetten wil ik zo klein mogelijk wil maken. En kinkhoest kan behoorlijk gevaarlijk zijn voor baby's en ik vind het een fijn idee dat ik de baby zo een prik kan besparen en dat hij/zij meteen beschermd is na de geboorte!

één dag geleden

Hier ga ik hem zeker nemen. Scheelt weer een prikje bij de baby, die prikjes zijn al zielig genoeg. En vind het heel fijn als de kleine meteen beschermd is tegen kinkhoest, heb het bij de eerste ook gedaan en had nergens last van.

één dag geleden

Ik heb bij mijn eerste de kinkhoest vaccinatie genomen en ga het nu weer doen. Het scheelt voor je baby namelijk een vervelende prik en zelf heb ik nergens last van gehad. Het is echt gevaarlijk voor kleine baby's om kinkhoest te krijgen, dus wil zo goed mogelijk beschermen. M'n nichtje van 8 heeft vorig jaar kinkhoest gehad toen het zo rond ging (zij was toen nog niet gevaccineerd, inmiddels wel) en zou dat mijn baby echt niet willen aandoen. Mijn zoontje heeft gelukkig nergens last van gehad, maar we zijn er dan ook wel uit de buurt gebleven. Het is uiteindelijk je eigen keuze, maar laat je vooral goed informeren door professionals met wetenschappelijke kennis.

één dag geleden

Hi , Hoewel ik jullie vragen oprecht begrijp , zijn topics omtrent vaccinatie helaas niet meer toegestaan . Uit ervaring weten we dat dit altijd uitloopt op een verhitte discussie vol onjuiste informatie . Voor ieders veiligheid verwijzen we jullie liever door naar een zorgverlener of de informatie van de Rijksoverheid . Liefs, Jaleesa|Moderator