14 Reacties

één maand geleden

Kan me dat zo goed voorstellen! Zo gaaf dat je voor dit kindje gaat 💜 Ik weet niet of het je 1e is? Ik weet nl uit ervaring dat je zodra je moeder wordt een soort I-dont-give-a-shit-eritis krijgt 😆 Dingen waar ik me eerder druk om maakte wat anderen vonden, verdwenen naar de achtergrond. Niemand heeft nl te dealen waar jij mee te dealen hebt, ze houden je haar niet vast als je moet spugen en brengen je geen thee op bed en betalen je rekeningen niet.. dus wat ze vinden... doet er eigenlijk weinig toe. Helpt dat een beetje?

één maand geleden

Ik heb het helaas 2 keer meegemaakt ! Mijn oudste zoon is 10, de jongste 5 Beide vaders vanaf de zwangerschap uit beeld en ik merkte vooral dat als je open en standvastig bent mensen minder snel een mening vellen ! Helemaal als je alles gewoon goed en stabiel voor elkaar hebt☺️ in deze tijd is het al vrij "normaal" en geaccepteerd in de maatschapij 🥰

één maand geleden

Huh... wat een bizarre profiel naam hebben ze me gegeven 🤣🤣🤣 Ik heet gewoon Fleur haha

één maand geleden

Reactie op Fleur-s

Kan me dat zo goed voorstellen! Zo gaaf dat je voor dit kindje gaat 💜 Ik w ...
Het is idd mn 1e. Ik heb altijd gezegd dat ik er 1 wil maar nog niet nu en zeker niet met deze persoon. Thanks voor je opbeurende woorden😄

één maand geleden

Reactie op Sylvia1419

Ik heb het helaas 2 keer meegemaakt ! Mijn oudste zoon is 10, de jongste 5 ...
Bah al 2 keer, dat is niet leuk😔 ik moet me er misschien meer overheen zetten want op dit moment kan ik er nog niet echt van genieten omdat ik nog met teveel kopzorgen zit. Ik hoop dat dit snel afneemt en ik het ook zonder tranen aan mensen kan vertellen

één maand geleden

Hee! Ik kan mijzelf goed vinden in wat je zegt. ‘Helaas’ sta ik er ook alleen voor, hier niet bewust voor gekozen maar de vader koos er wel bewust voor om niet voor het kindje te willen gaan. Ook hier een goede baan, huis en netwerk. Ik merk bij mezelf dat ik de woede of teleurstelling heb kunnen omzetten in kracht. Ondanks dat het hele moeilijke tijden met zich mee gaat brengen voel ik mij gezegend en heb ik er bewust voor gekozen om zijn emotie hier buiten te laten. Mijn omgeving reageert gelukkig heel fijn, maar er zullen zeker ook minder leuke reacties komen (tenminste hier hou ik rekening mee). Het is heel spannend want dit wordt ook mijn eerste kindje. Soms als ik heel ziek ben ofiets slaat de eenzaamheid wel toe, ik probeer dan zelf goed in contact te blijven met mijn netwerk. Ik weet niet of je hier wat aan heb, maar je mag mij altijd berichten… misschien kunnen we elkaar af en toe een hart onder de riem steken ❤️

één maand geleden

Reactie op Lindaa100

Bah al 2 keer, dat is niet leuk😔 ik moet me er misschien meer overheen zet ...
Ik ben bij m'n 1e zwangerschap, alleen een weekje op vakantie gegaan om alles op een rijtje te zetten voor mezelf wat wil ik hoe wil ik het en wat vertel ik na de buitenwereld. Niet iedereen gaat alles aan he ! En je bent niemand verantwoording verschuldigd ♥️ gaat echt goed komen !

één maand geleden

Reactie op Incloudy

Hee! Ik kan mijzelf goed vinden in wat je zegt. ‘Helaas’ sta ik er ook alle ...
Heel goed dat je dat kan doen! Helaas kan ik zijn emotie niet buiten beeld laten, er spelen ook nog andere factoren waar ik mee geconfronteerd ga worden. Ben bang dat alleen de tijd het gaat leren.

één maand geleden

Vader en ik zijn niet bij elkaar, hij is wel in beeld (goede band!) , maar ook ik krijg vragen. Ik geef gewoon netjes aan dat “hoe, wat, wanneer” privé is en dat we kijken wat de toekomst ons brengt.

één maand geleden

Reactie op Fleur-s

Kan me dat zo goed voorstellen! Zo gaaf dat je voor dit kindje gaat 💜 Ik w ...
Oh die tip neem ik ook mee!!!

één maand geleden

Ik ben 10 jaar alleen geweest met mijn zoon samen. En eerlijk gezegd kon het mij vrij weinig interesseren wat andere daarvan vonden. Het is mijn kindje en in ging er gewoon voor. Kreeg soms wel rare blikken want ik was ook nog eens jong en heb een beperking en had ook niet echt een netwerk om mij heen maar heb altijd genoten voor 2 kan ik wel zeggen. Inmiddels ben ik 5 jaar samen met mijn huidige partner en krijgen nu dus wel samen een kindje.. daar krijg ik dan weer de zenuwen van hahah. Het komt allemaal goed lieve mamma to be!

één maand geleden

Reactie op Sylvia1419

Ik heb het helaas 2 keer meegemaakt ! Mijn oudste zoon is 10, de jongste 5 ...
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. En in beide gevallen zijn de kindjes hartstikke goed terecht gekomen en hebben ze nu een papa die wel blijft, en een broertje of zusje op komst. De i-dont-give-a-shit-eritis is echt een feit, en dat helpt je enorm goed door alles heen 💪

één maand geleden

Reactie op Lindaa100

Bah al 2 keer, dat is niet leuk😔 ik moet me er misschien meer overheen zet ...
Lieverd, je eroverheen zetten is niet aan de orde. Erdoorheen komen wel. En als dat met tranen gebeurd, en tussendoor ook met een lach, dan is dat helemaal prima. Naarmate de tijd verstrijkt zul je er steeds beter doorheen komen, helemaal met begripvolle mensen om je heen. Je bent veel sterker dan je denkt en daar zul je snel achter komen 💪

één maand geleden

Hier het zelfde, ik zit er ook erg tegen op 🥺