37 Reacties
9 dagen geleden
Mijn partner heeft 1 week bevallingsverlof en daarna 5 weken ouderschapsverlof aansluitend. Ivm onregelmatige dagen en uren kan hij niet in delen opnemen. Ook heeft hij nog 2 weken vakantie erachter aan wss dus is hij 2 maanden thuis
9 dagen geleden
Mijn man neemt bevallingsverlof en geboorteverlof op (6wkn). En daarna nog voor 70% aanvullend 9 weken lang 1 dag in de week vrij op vrijdag
9 dagen geleden
Mij man 1 week de bevallingsverlof, daarna aansluitend 5 weken ouderschapsverlof, en dan in de zomer 3 weken zomervakantie en 3 weken ouderschapsverlof, rest doet die 1 dag in de week papa dag van
9 dagen geleden
Mijn man neemt 1week geboorteverlof op daar aansluitend 3van de 5 weken aanvullend geboorteverlof .
Dan de laatste 2 weken gaat hij spreiden zodat hij alle vrijdagen vrij kan zijn. En trekt hij 9 weken ouderschapsverlof door voor alleen de vrijdag.
Houdt dan de 4 weken 75% over voor noodgevallen etc
Al zijn verlof verder is 100%
9 dagen geleden
Mijn man gaat het hetzelfde doen als bij ons zoontje in okt' 23. 1 week bevallingsverlof en aansluitend de 5 weken ouderschapsverlof. Daarna neemt hij het eerste jaar 1 dag per week ouderschapsverlof op. Erg goed "bevallen" 🫣
Ik heb in het begin nog tegen hem gezegt: 3 weken is mij ook goed hoor, na de bevalling. Hij wil er graag zo veel mogelijk voor ons zijn die periode, dus dat is wel heel lief. En daar ben ik nu eigenlijk toch ook wel heel blij mee. Lijkt me toch pittig (net bevallen en twee kindjes).
9 dagen geleden
Reactie op YayaB
Voor ik een heel irrelevant verhaal typ: nl of be?
NL!
9 dagen geleden
Voor de mensen waarvan hun partner ouderschapsverlof of aanvullend geboorteverlof opnemen, deze moeten ze toch minimaal 4 weken van tevoren aanvragen? Laten ze dit dan ingaan vanaf 1 week na de uitgerekende datum? Want stel je bevalt twee weken te laat dan zijn er dus al een aantal weken opgemaakt
9 dagen geleden
Reactie op Natas1995×÷_
Voor de mensen waarvan hun partner ouderschapsverlof of aanvullend geboorte ...
Nee zo gaat het bij mijn man niet. Hij houdt gewoon contact hoe het gaat, de uitgerekende datum weten ze wel ruim optijd van te voren, dus ze weten in ongeveer welke periode hij niet komt. Beval ik, dan heeft hij gewoon 1 week bevallingsverlof met die 5 weken erachteraan. Doorgeven dat hij dat gaat opnemen, doet hij dus wel optijd, maar exacte data kun je gewoon niet geven 😅
9 dagen geleden
Het idee is dat mijn vriend maximaal twee weken gaat opnemen direct na de bevalling, afhankelijk van hoe het met de baby en mij gaat (en met onze zoon). Bij ons zoontje heeft hij 1,5 week vrij genomen na de bevalling. Hij was een erg makkelijke baby en mijn herstel ging goed 😊
9 dagen geleden
Mijn partner blijft na de bevalling twee weken thuis. Na mijn verlof neemt hij 1 dag per week vaderschapsverlof op.
9 dagen geleden
Ik neem 8 weken op, werk dan 4 weken 2 dagen, en daarna 4 weken 3 dagen. Daarna werk ik 4 dagen met ouderschapsverlof. Mijn vrouw zal ergens tussen de 8-12 weken beginnen met opbouwen.
8 dagen geleden
Mijn man blijft minstens 4 weken thuis na de bevalling en kijken we hoe het gaat. Als hij na 3 weken een dag kan gaan werken, dan moet dat kunnen, maar gunnen onszelf de ruimte om te wennen aan de nieuwe situatie. Daarna gaat hij 4 dagen per week werken, eerst met betaald ouderschapsverlof, daarna onbetaald. Ik ga na mijn verlof ook 4 dagen per week werken.
8 dagen geleden
Mijn vriend pakt 2 weken vrij, maar is leraar waardoor die 2 weken aansluiten tot de voorjaarsvakantie en hij 4 weken thuis is. Bij de eerste was hij 2 weken thuis, maar nu loopt er nog eentje rond waardoor langer me fijner lijkt. Daarna pakt hij 1 dag in de week tm oktober op de dag dat ik alleen met 2 kids ben.
8 dagen geleden
Ik heb al 2 zoontjes (beide alleen opgevoed) mijn oudste was 5 toen de jongste geboren werd vanaf het begin alleen thuis geweest met ze, gelijk de nachten etc alleen gedaan, nu 3e kindje met een partner en zie der stiekem tegenop dat die zoveel thuis zal zijn 😅 we hebben voor nu 1 volle week na de bevalling en daarna 1 dag per week
Ben dat niet gewend en hij vind het nu al lastig dat ik zo zelfstandig ben en alles zelf regel en doe haha
8 dagen geleden
Reactie op Natas1995×÷_
Voor de mensen waarvan hun partner ouderschapsverlof of aanvullend geboorte ...
Nee hoor, is tot 4 weken na de geboorte, niet ervoor. Gewoon goed afspreken met de werkgever hoe je het gaat doen. Verlof uitbetaling krijgt de werkgever achteraf terug via UWV en kunnen ze achteraf binnen 4 weken dus nog aanvragen.