37 Reacties

8 dagen geleden

Wij doen de eerste twee weken na de bevalling samen. Hierna verleng ik mijn verlof t/m einde 5e maand en dan zorgt mijn partner een maand voor ons zoontje terwijl ik weer 4 dagen werk. Na 6 maanden willen wij allebei 3 dagen per week werken zolang het kan met ouderschapsverlof zodat wij zo veel mogelijk tijd met elkaar kunnen doorbrengen.

8 dagen geleden

Mijn partner neemt meteen 9 weken op plus 1 week volledig betaald hij is dus de eerste 10 werken lekker thuis

7 dagen geleden

Mijn man blijft 1 week thuis. Daarna is het 70 procent en dat kan financieel niet bij ons. Dus helaas geen keus ....

7 dagen geleden

Mijn blijft zeker 4 weken thuis dankzij 20 dagen bevallingsverlof. Daarna bekijken we het of hij gewoon verlof opneemt of niet. Als ik terug (4/5) ga werken na 6 maand, gaat hij 9/10 werken zodat hij woensdag voormiddag op ons kleintje kan passen.

7 dagen geleden

Mijn vriend die werkt bij defensie. Daar is het allemaal wel goed geregeld hij is 6 weken vrij geboorteverlof en erna 1 dag in de week vrij voor ouderschapsverlof. Dus dat is wel super fijn🥰

7 dagen geleden

Mijn man blijft 5 weken na de geboorte thuis, voor 4 dagen ipv 5 dus dat betekent dat hij 1 week aanvullend geboorte verlof overhoud door die ene dag. Die neemt hij daarna samen met het ouderschapsverlof 1 dag in de week op t/m de eerste verjaardag. Komt precies zo uit

7 dagen geleden

Reactie op DNAnna

Mijn man blijft 1 week thuis. Daarna is het 70 procent en dat kan financiee ...
Wat jammer. Kan hij die overige 30% niet laten aanvullen met bijv vakantiegeld? Soms zijn er wel constructies en sommige werkgevers betalen die 30%

7 dagen geleden

Mijn vriend heeft vorig jaar bij de 1e meteen de 5 aanvullende weken opgenomen. En nu net voordat de kleine 1 wordt heeft hij nog alle 9 weken opgenomen 😇 Maar die 6 weken samen was wel echt fijn! Anders heb je alleen de eerste week, waar ook de kraamzorg er al is. Dan val je daarna wel echt in een zwart gat denk ik.

7 dagen geleden

Mijn partner is eigenl baas dus niet werken is geen inkomen. Maar we hebben al gespaard en sparen nu nog zodat hij sowieso een maand thuis kan zijn.

7 dagen geleden

Mijn partner blijft 5/6 weken thuis en daarna 1 dag per week, lijkt me heel fijn om samen te ‘wennen’ aan ons kleintje

7 dagen geleden

Reactie op 87Mellie87

Mijn partner is eigenl baas dus niet werken is geen inkomen. Maar we hebbe ...
In sommige constructies heb je wel recht op betaald ouderschapsverlof via uwv als eigen baas. Ik zou even bellen zodat ze kunnen controleren of hij er misschien voor in aanmerking komt

7 dagen geleden

Reactie op frikadelspeciaal

In sommige constructies heb je wel recht op betaald ouderschapsverlof via u ...
Helaas weten wij al dat we erbuiten vallen.. hoe krom ik dat ook vind want ik heb ook nog eens een beperking.. maarja we komen er wel en hebben ons zelf goed ingedekt gelukkig.

7 dagen geleden

Mijn man werkt voor de overheid en krijgt 9 weken 100% doorbetaald.

3 dagen geleden

Reactie op 4ever2gether

Wat jammer. Kan hij die overige 30% niet laten aanvullen met bijv vakantieg ...
Ga ik navragen thanks

3 dagen geleden

Reactie op DNAnna

Hij zou ook een x aantal maanden 1 dag in de week minder gaan werken. Dan is die 30% maar geldig voor 1 dag en scheelt het stukken minder op zijn maandloon.

3 dagen geleden

Reactie op DNAnna

Aanrader: vul eens een rekentool in om te bekijken wat het gebruik van verlof je nu echt kost. Vaak kost het onderaan de streep een stuk minder dan die 30%. Bijvoorbeeld: https://www.berekenhet.nl/kinderen/betaald-ouderschapsverlof-berekenen.html (ik kan me trouwens goed voorstellen dat je het alsnog niet kunt missen, maar zo wel dan is het toch mooi tijd dat je betaald wordt om bij je kind te zijn!)