7 Reacties

gisteren

Hee! Allereerst, je doet het goed mama! Iedereen heeft onzekere momenten en dat hoort er bij. Wat ik zelf fijn vond was om het boek zachten nachten te lezen/luisteren. Dit geeft veel perspectief en uitleg en vernieuwde inzichten, van deze tijd. Verder denk ik dat nieuwe slaap associaties gecre毛erd kunnen worden. Door heel vaak elke keer hetzelfde te blijven doen. Ik geloof niet in dat je iets slechts doet. Je geeft je kindje veiligheid en geborgenheid. 鈾ワ笍. Daarnaast is er geen kind van 10 dat niet alleen in slaap kan vallen en nog borstvoeding nodig heeft. Dus ik geloof ook dat dit met de tijd echt komt. Mijn zoontje heeft heel lang alleen maar bovenop mij geslapen overdag en opgegeven moment ging het goed met zelf in slaap vallen. Ik heb hele periodes naast zijn bedje gezeten, geklopt op zijn billen en zachtjes geschud. Nu kunnen we slaapzak aan, knuffel en speen geven en gaat hij slapen. Dus ik zou zeggen, misschien nieuwe associaties proberen te cre毛eren, en het komt echt goed. Elk kindje is anders en elk kindje doet het op zijn/haar tijd.

gisteren

Oh verder geef ik zelf ook nog fulltime borstvoeding en hebben wij net de 7/8 maanden slaapregressie en sprong 6. Zelf in slaap vallen was ook weer even lastig en ik had ook weer 3 voedingen 鈥榮 nachts. Dat is nu weer beter. 馃憤馃徎

gisteren

Hi, mijn dochter valt ook alleen in slaap aan de borst (of bij mijn vriend of oma aan de fles). Zij is met geen mogelijkheid op een andere manier in slaap te krijgen (ja in de draagzak na een uur lopen, dat gaan we niet doen 4x per dag馃槀). CB had hier opmerkingen over, anderen inderdaad ook. Maar weet je, je wilt dat je kindje slaapt en tevreden is. Als dat lukt door te drinken vind ik het helemaal gezegend. Als ik onzeker ben of twijfel praat ik altijd met mijn moeder. Zij heeft 4 kinderen 2+ jaar borstvoeding gegeven en ons allemaal in slaap gevoed. Zij zegt: ieder slaapje minder is een voeding eraf en er kwam vanzelf een moment dat jullie die borst zat waren en zelf gingen slapen. Dus zolang je niet ineens met de borstvoeding wilt stoppen, is er niet zoveel aan de hand. Lekker in slaap voeden 鉂わ笍.

11 uur geleden

Je doet het hartstikke goed mama! Dat is toch juist heerlijk voor je kleintje... lekker dichtbij jou zijn terwijl je lekker wegdommelt en in slaap valt. Dit is een fase die voorbij gaat, en die we dan vast ook wel eens zullen missen. Ookal voelt dat nu misschien niet altijd zo (want: het is ook zwaar zo nu en dan). Dus: lekker van genieten die momentjes 鉂わ笍

11 uur geleden

Hier een beetje hetzelfde. Mijn man is op het moment thuis en hij heeft nu een ritueel bedacht wat hij elk slaapje doet. Voeden op de bank en daarna brengt papa naar bed. Al na 4 dagen gaat het duidelijk beter, op wat slaapjes in de draagzak na overdag, maar ze hebben een ritueel vrij snel door. Het belangrijkste is eigenlijk dat de borst niet beschikbaar is tussendoor of om in slaap te vallen. Nachtvoeden gaat wel gewoon door, maar dat gaat ook al makkelijker en wordt ook minder. Wellicht is het allemaal toeval, qua ontwikkeling, maar met de oudste hebben we dit ook gewoon, iets latere leeftijd, maand ofzo en dat hielp toen ook.

11 uur geleden

Wat een lieve reacties! Het doet mij goed om te lezen hoe jullie het doen en dat het normaal is 馃挀 En inderdaad ook een goed perspectief dat alles een fase is en ik dit wellicht over een paar maanden ga missen.. had ik nog niet eens over nagedacht maar je hebt 100% gelijk!

10 uur geleden

Mijn dochter laat ik ook in slaap vallen aan de borst. Soms lukt het mijn man ook met wiegen en een speentje. Maar het hoeft voor ons geen strijd te zijn, dan maar borst. Meer voor de nabijheid dan dat ze veel drinkt tijdens die momenten. Op de opvang gebruiken ze een speentje en wiegen. M鈥檔 70+ ouders, waar ze wekelijks is, brengen haar in slaap door te gaan wandelen met de wagen, en parkeren die dan bij hun thuis in de hal. Ik ben er van overtuigd dat, hoe zwaar het nu ook is voor me, dit een fase is. En heel positief bijdraagt aan veilige hechting en regulatie. Ik baal van hoe weinig tijd ik 鈥榮 avonds voor mezelf heb. Maar weet zeker dat ik deze momenten ooit zal missen. Ook zie ik er de heil in rond slaap regressies, ziekte en tandjes (die bij ons nog moeten komen). Borst = troost. En dan vind ik het alleen maar fijn dat ik die troost mag bieden. Geen ervaring dus, wel (h)erkenning 馃馃徎