4 Reacties

15 dagen geleden

Ik heb hetzelfde.. alleen heb ik geen bloedverlies gehad. Bij de eerste echo was een kloppend hartje te zien en een leeg vruchtzakje, dat zou mijn lichaam vanzelf oplossen zei de verloskundige toen. Morgen weer een echo dus ben benieuwd of het er nog zit of het “opgelost” is. Hoeveel weken ben jij? Als het goed is moet het geen gevolgen hebben voor de andere baby. (Zei mijn vk)

15 dagen geleden

Met 8 weken kwam ik er achter dat bij mij ook sprake is van een vanishing twin, twee vruchtzakjes en in beide een vruchtje maar de ene was gestopt met groeien, andere kloppend hartje. Vandaag termijnecho gehad en er was een gezond groeiend baby’tje te zien en in het andere vruchtzakje was haast niets meer te zien. Vooralsnog geen bloeding gehad. Mij is verteld dat het lichaam het vanzelf oplost, kan gepaard gaan met bloeding, kan ook zijn dat bij de bevalling nog een ministolsel/plekje te zien is op/in de placenta waar het tweede vruchtje ooit had gezeten. Antwoorden op jouw vragen: ze hoeven niets te doen. Heeft geen effect op de gezonde baby want twee aparte vruchtzakjes. Enkel bij nipt moeten ze even alert er op zijn dat een verkeerde uitslag mogelijk kan komen door het tweede vruchtzakje. Dus hopelijk heb je hierdoor minder zorgen. En je kan altijd de vk bellen voor meer info hè!

15 dagen geleden

Wel, als het een troost kan zijn: ik zat samen met een vanishing twin in de baarmoeder van mijn moeder en ik ben er toch goed uitgekomen. ;) dus hoeft niet persé een probleem te zijn hoor.

13 dagen geleden

Ja dit heb ik ook deze zwangerschap. Alleen geen bloedverlies tot nu toe gehad. Ik zit nu op 12+3. Morgen heb ik weer een echo. Vorige keer was heel duidelijk dat het niet levende vruchtje helemaal weggedrukt werd door de groeiende baby.