9 Reacties

2 maanden geleden

De enige tip die ik je kan geven is: geef je eraan over en pak de rust waar je lichaam om vraagt. Bij mijn vorige zwangerschap was dit in het tweede trimester over, dus het kan binnenkort beter worden inderdaad 😉

2 maanden geleden

Enorm herkenbaar! Ik ben zó moe. Lijkt wel of m’n benen verlamd zijn, zo zwaar voelen ze. Elke middag doe ik een dutje mee met mijn dochter. Ik moet komende week weer werken (sta voor de klas) en zie hier ook zo enorm tegenop. Weet echt niet hoe ik dat moet gaan doen met 25 kids om me heen 😭

2 maanden geleden

Reactie op nsbaby

De enige tip die ik je kan geven is: geef je eraan over en pak de rust waar ...
Dankjewel voor je reactie! Ik probeer het idd maar een beetje te laten gebeuren, maar ben soms bang dat het slecht is voor mijn gezondheid of die van de baby dat ik zo weinig beweeg of doe. Maar misschien is het ook wel gewoon oké voor een tijdje.

2 maanden geleden

Reactie op Judieehv

Enorm herkenbaar! Ik ben zó moe. Lijkt wel of m’n benen verlamd zijn, zo z ...
Ohh ja dat gevoel heb ik ook, maar dan bijna in heel m’n lichaam haha. Alsof alles 10x zwaarder is dan normaal en er gewichten aan m’n armen en benen hangen ofzo. Kan me voorstellen dat je opziet tegen werken nu! Eigenlijk zou er soort verlof moeten zijn voor eerste trimester klachten. Veel sterkte 🧡

2 maanden geleden

Reactie op Moederflore

Ohh ja dat gevoel heb ik ook, maar dan bijna in heel m’n lichaam haha. Also ...
Nou dit laatste dus! Ik ben zwanger van de derde en voel me het eerste trimester altijd kut helaas. Ik heb nu op het oog om zo vanaf 16-20 weken te starten met sporten & zwemmen omdat dat voor mij vaak de periode is dat het weer wat beter gaat. Komt wss wel weer!

2 maanden geleden

Hier ook precies hoe je het uitlegt, kan er ook niet zo van genieten want voel me de hele dag door misselijk, moe en mijn buik voel ik veel. Opgeblazen buik ook kwa gevoel. Nouja hoop dat dit snel over gaat en er vol van kan gaan genieten want ben wel heel erg blij dat het gelukt is. Na de 1e echo van vrijdag maar vertellen aan onze ouders en dan valt er al een hele last van m’n schouders af.

2 maanden geleden

Reactie op Musiclove

Hier ook precies hoe je het uitlegt, kan er ook niet zo van genieten want v ...
En natuurlijk hopen dat alles goed gaat want vind het ook ongelooflijk spannend!

2 maanden geleden

Ik heb dit ook heel erg. Ik kan zo op de bank liggen de hele dag. Is dat ik voor mijn dochter moet zorgen🙈 en dat help mij om meer in beweging te komen. Merk wel dat mijn man er zich aan ergert

2 maanden geleden

Dit herken ik zo erg bij mijn eerste twee zwangerschappen. Die vermoeidheid was intens en met niks te vergelijken. Je lichaam is heel hard aan het werken om nieuw leven te creëren. Een mens groeit nooit meer zo hard als in de buik. Het is dus helemaal niet raar dat alles zoveel energie kost. Hier begint al een stukje wat je in het ouderschap waarschijnlijk ook tegen gaat komen, namelijk jezelf er aan toegeven, accepteren dat dit nu is wat je lijf nodig heeft en los laten van je verwachtingen.. Bij de meeste vrouwen eindigt deze extreme vermoeidheid na het eerste trimester 🍀 ga lekker slapen als je lijf daarom vraagt. Eet waar je vooral ook zin in hebt, maak het jezelf in deze periode niet onnodig moeilijk. Vertrouw er maar op dat jouw lijf precies weet wat jij en je kindje nodig hebben. Ik wens je veel slaapuurtjes toe, nu kun je nog slapen haha flauw.. Fijne zwangerschap gewenst 😚