12 Reacties

2 maanden geleden

Ik ben zo'n 15 jaar geleden vegetarisch gaan eten. Mijn zoontje van 1 eet ook nog steeds zonder vlees of vis. Mijn man eet dit wel maar hij wil graag ons zoontje vegetarisch opvoeden tot hij zelf kan beslissen of hij vlees wil eten

2 maanden geleden

Hoihoi! Ik eet nu 7 jaar vega, mijn vriend niet. Ik slik al een poosje een prenatale vitamine, omega 3, vitamine D, ijzer en probiotica (maar die laatste is niet perse hieraan gerelateerd haha). Ik hoorde van de verloskundige wel dat ze extra dingen nalopen bij bloedonderzoek, maar dat het allemaal heel normaal is tegenwoordig. Wat betreft opvoeding wil ik zelf de keuze geven voor vlees of niet, maar zolang een kind nog niet in staat is om zelf te kiezen ga ik ook geen vlees geven! 😊

2 maanden geleden

Mijn vriend is vegan en ik ben flexitarier. Tijdens de zwangerschap had ik lichte zwangerschapsdiabetes. Door het vegan eten kon ik dit goed onder controle krijgen gelukkig, dus dat voelde fijn. Verder vind ik het prettig dat mijn kindje nu een ruime keuze krijgt qua eten en later zelf kan beslissen wat hij weglaat in plaats van dat hij het nog helemaal niet kent. Ik zie er dus de voordelen van, maar sta er zelf net wat anders in.

2 maanden geleden

Ik ben vegetarisch opgegroeid. Mijn partner is 99% vega en onze kinderen voeden we ook vega op. Het is de toekomst. We proberen ook zoveel als mogelijk biologisch te eten. Met ongeveer 12 weken wordt sowieso je ijzer gemeten in de bloedtest. Rond 30 weken had ik nog een ijzertest de vorige keer. Niks bijzonders. Al mijn waardes zijn altijd goed geweest. Ik slik gewoonlijk sporadisch B-vitamines maar vanwege de zwangerschap nu heel trouw daarnaast Vegan Omega3, VitD en probiotica.

2 maanden geleden

Ik eet voor 95% plantaardige en onze dochter ook van bijna 2 ook. Soms krijgt ze een hapje van papa (buiten de deur eet hij nog wel eens vlees/ei/kaas).. Ik heb niet echt tips. Meer... trek je lekker niks aan van wat anderen ervan vinden, maar je zal wel wat gewend zijn sinds je al 4.5 jaar vegan bent :) Ik heb haar borstvoeding gegeven, dus (gelukkig) heeft ze in haar jonge leven geen koemelk gehad.

12 dagen geleden

Leuk om te lezen! Ik eet zelf veganistisch, mijn vriend thuis ook voornamelijk maar buitenshuis niet altijd. Ik ben nu zwanger (mijn verloskundige heeft overigens geen extra bloedwaarden getest). Het liefst zou ik ons kind (grotendeels) veganistisch opvoeden, maar ik kan wel nu al opzien tegen de reacties, het ‘moeilijke’ ervan zoals op feestjes van andere kindjes of op school/de opvang. Hoe zien jullie dit?

12 dagen geleden

Reactie op Mvb94

Leuk om te lezen! Ik eet zelf veganistisch, mijn vriend thuis ook voornamel ...
Veganistisch is net zo moeilijk als lactose-intolerant, en dat zijn steeds meer kinderen. En hoe vaak krijg kinderen op school nou vlees? Op de opvang zijn ze er dus ook prima op berekend, lijkt me. Ons kindje is vegetariër en krijgt altijd aardappels met groente. Thuis krijgt ie wel zn proteïnen, ik heb er geen problemen mee.

12 dagen geleden

Hier ook vegan, sinds 4 jaar ongeveer. Kindje van 3 eet ook vegan, al zijn we buiten de deur wat minder strikt als er ergens ei in zit. Mijn bloedwaarden waren altijd goed (met de gebruikelijke supplementen). Als je twijfelt kun je altijd naar een diëtist gaan. Lobke Faassen bijv.

12 dagen geleden

Reactie op Prax

Veganistisch is net zo moeilijk als lactose-intolerant, en dat zijn steeds ...
Vlees maak ik me ook geen zorgen om, over vegetarisch opvoeden heb ik dan ook geen twijfel. Het is meer het stukje ei/melk in koekjes, traktaties etc. Ga ik daar als ouder dan ‘moeilijk’ over doen? Daar zit ik mee, maar dat is gelukkig nog ver weg.

12 dagen geleden

Reactie op holasupermercado

Hier ook vegan, sinds 4 jaar ongeveer. Kindje van 3 eet ook vegan, al zijn ...
Doe jij nog speciale dingen om er zeker van te zijn dat je kindje voldoende van alles binnen krijgt? Zoals idd diëtist, voedingswaarden bijhouden, bloed prikken oid?

12 dagen geleden

Reactie op Mvb94

Leuk om te lezen! Ik eet zelf veganistisch, mijn vriend thuis ook voornamel ...
Ik zie daar zelf inderdaad ook wel tegenop, alle oordelen. En stel je kindje heeft wat/ is een keer ziek dat mensen het gooien op veganistisch. Maar het is doen wat goed voelt. Onze verloskundige heeft aangegeven dat het prima kan met de zwangerschap en ook als het kindje opgroeit (alleen je moet natuurlijk opletten als je geen borstvoeding geeft) maar verder niet te druk maken om wat anderen denken..

12 dagen geleden

Reactie op Mvb94

Doe jij nog speciale dingen om er zeker van te zijn dat je kindje voldoende ...
Nu niet, bij de eerste zwangerschap wel naar een diëtist geweest voor m'n eigen gemoedsrust. Maar daar was de conclusie dat ik alles eigenlijk al deed (gevarieerd, noten, linzen etc.) En de vk heeft 's een keer extra bloedprikje gedaan voor ijzer, maar dat was ook gewoon goed.