12 Reacties

9 dagen geleden

Een verkorte baarmoedermond geeft toch alleen risico op vroeggeboorte, niet per sé een keizersnede? Of begrijp ik het nu verkeerd? 🙈

9 dagen geleden

Reactie op Eva-Cath

Een verkorte baarmoedermond geeft toch alleen risico op vroeggeboorte, niet ...
O die info heb ik niet meegekregen. Ze had hier alleen over een mogelijke keizersnede

9 dagen geleden

Wellicht bedoel je niet een verkorte baarmoedermond, maar een placenta die te dichtbij de baarmoedermond ligt? Snap anders niet de link met de keizersnede, eerder een verhoogde kans op vroeggeboorte indd

9 dagen geleden

Reactie op Jootjeh

Wellicht bedoel je niet een verkorte baarmoedermond, maar een placenta die ...
Hi ja sorry. Inderdaad ging over de placenta die te dichr bij de uitgang zat. Even kijken of ik mn bericht kan aanpassen

9 dagen geleden

Ik kan mn bericht niet aanpassen helaas. Maar het gaat inderdaad niet om een verkorte baarmoedermond, maar om mn placenta die achterligt en 1,3cm van de uitgang ligt. Hoor graag of jullie ervaringen hiermee hebben

9 dagen geleden

Reactie op Mamavoor2

Ik kan mn bericht niet aanpassen helaas. Maar het gaat inderdaad niet om ee ...
Ooh, ja dacht al zoiets inderdaad. Mijn placenta ligt ook laag, een paar weken terug zelfs nog iets voor de uitgang. Dat schijnt ook heel normaal te zijn en komt meestal wel goed met de groei van de baarmoeder inderdaad. Als het voor de uitgang blijft liggen, moet je inderdaad een keizersnede. Normaal gesproken kijken ze daar eerder nog niet naar omdat het zo normaal is, maar ik had met 13 weken een flinke bloeding en daardoor met 16 weken een extra controle echo. Toen is dat geconstateerd. Ik heb toevallig vanmiddag mijn 20-weken echo, dan gaan ze het weer controleren en weet ik meer. M'n schoonzusje had het ook en die is gewoon vaginaal bevallen ;)

9 dagen geleden

Bij mijn vorige zwangerschap lag mijn placenta bij de 20weken echo ook deels over de baarmoedermond. Een extra echo gekregen rond de 28 weken en toen was die al niet meer er over maar in de buurt. Bij de 32w echo was die mooi omhoog gekomen. Ik heb daarna ook een vaginale bevalling gehad. Geen probleem dus in de meeste gevallen ☺️.

9 dagen geleden

Reactie op lelagla

Bij mijn vorige zwangerschap lag mijn placenta bij de 20weken echo ook deel ...
O wat fijn te lezen

9 dagen geleden

Reactie op Eva-Cath

Ooh, ja dacht al zoiets inderdaad. Mijn placenta ligt ook laag, een paar we ...
Net de echo gehad en mijn placenta is al een heel eind opgeschoven. In 3 weken tijd dus al van voor de uitgang naar ruim bij de uitgang vandaan. Zo snel kan het dus gaan ;)

9 dagen geleden

Ja bij vorige zwangerschap, toen met 32 weken extra echo gehad en was nog te dicht in de buurt, met 36 weken was ie ineens mooi omhoog gegaan. Normale bevalling gehad.

9 dagen geleden

Reactie op Eva-Cath

Net de echo gehad en mijn placenta is al een heel eind opgeschoven. In 3 we ...
Wat fijn zo snel

9 dagen geleden

Reactie op Eva-Cath

Net de echo gehad en mijn placenta is al een heel eind opgeschoven. In 3 we ...
Wat goed nieuws!