5 Reacties
5 dagen geleden
Ik heb precies hetzelfde :( ik probeer toch een bord voor mezelf klaar te maken, sochtends 1 of 2 gekookte ei, wat kaas, olijven, komkommers, cherry tomaatjes, walnoten, dadels, en een volkoren brood met wat lekkers erop. Alles op 1 bord heel simpel, vervolgens moet dat bord op:D ik vind laatste tijd ook niks meer lekker, probeer interessante recepten uit wat ik nooit eerder heb geprobeerd. Maar hoe dan ook we moeten ons lichaam voor de baby voeden, al is het minimaal.
Ik kan ook tips gebruiken van anderen.. :)
Ben 18+6
5 dagen geleden
Ohh en probeer avocado te eten.. Ben daar gek op geworden. En echt super gezond.
5 dagen geleden
Ik maak nu ook regelmatig wat meer snack-achtig eten voor mezelf: worteltjes, komkommer en tomaat met hummus, of crackers met beleg dat me niet tegenstaat, babybel kaasjes met stukjes appel en gedroogd fruit ernaast.
En verder soep, eet relatief makkelijk weg, kunnen een lading groente en proteïne in en pureren is een optie!
5 dagen geleden
Oh fijn dat ik niet de enige ben! Ik heb ook heel veel moeite met eten, zit gewoon constant vol en heb nergens zin in. Zit ook nog steeds onder m'n startgewicht van de zwangerschap..
Ik probeer ook mezelf te dwingen om wel 'gewoon' te eten maar vaak krijg ik dan met pijn en moeite een klein portie op. Ik geef nu maar wat vaker toe aan ongezonde snacks, zoals chocola of warme chocomel met slagroom ofzo, simpelweg omdat ik daar dan wel zin in heb en dan krijg ik in elk geval nog wat calorieën binnen.. Maar niet ideaal.
Ik vind het idee van een soort snack achting bordje voor jezelf, met babybel en groente en fruit ook een goed idee! Ga ik proberen.
5 dagen geleden
Ik ben ook 18 weken zwanger en voel nog veel weerstand tegen veel eten. Vooral het avondeten vind ik lastig. Dan ben ik ook moe en daardoor weeiig. Mijn maag is ook nog steeds geïrriteerd.
Wat wel heel goed gaat, zijn boterhammen met kaas, perenijsjes, fruit en warme havermout met dadels.