15 Reacties
22 dagen geleden
Ik heb toevallig al gesprek gehad met directeur en ik ga met de voorjaarsvakantie met verlof en eind augustus het nieuwe schooljaar begin ik weer! 1 week voor de zomervakantie doe ik volledig met ouderschapsverlof zodat ik niet terug hoef te komen dit schooljaar ;). Volgend jaar 4 dagen op papier en ga ik er 3 werken op basis van ouderschapsverlof!
22 dagen geleden
Reactie op keesje92
Ik heb toevallig al gesprek gehad met directeur en ik ga met de voorjaarsva ...
Wanneer ben jij uitgerekend? Ik 11 april, dus heb zo’n vermoeden dat dit beetje hetzelfde is! Ik moet het gesprek nog aan gaan..
22 dagen geleden
Ik vind het ook een lastige! Ik ben 16 april uitgerekend en zoals het er nu uitziet wil ik 4weken van te voren pas met verlof (20-03). Dan kom ik pas ergens in het nieuwe schooljaar terug. Mijn werkgever heeft een of ander tool in AFAS waarin al die dagen voor je berekend worden.
Ik snap het qua terugbetalingsregeling nog niet helemaal. Ik werk nu 5 dagen, maar zou graag 4dagen willen gaan werken na de bevalling. Kan je hiervoor ouderschapsverlof in zetten of moet je van te voren al aangeven dat je maar 4 dagen wil en dmv het ouderschapsverlof wordt dat dan voorlopig 3 dagen of?????
21 dagen geleden
Oh tijd om dit te bespreken op m’n werk! Ik ben al ziek gemeld, aangezien ik echt onwijs veel klachten heb en vermoeidheid, maar dit is wel fijn om dit duidelijk te hebben. En hopelijk krabbel ik nog op 😅
21 dagen geleden
Reactie op keesje92
Dan kan je zeggen 5 op papier. Waarvan je 4 dagen gaat werken en 1 oudersch ...
Ah okee dat is dan helder.
En hoe zit het met die terugbetalingsregeling. Want heb ergens gelezen als je binnen een half jaar na je ouderschapsverlof dan minder wil gaan werken dat je alles terug moet betalen (?)
21 dagen geleden
Bedankt voor de reacties! Ben zelf in de meivakantie uitgerekend, dus denk dat ik het dan ook in ieder geval tot de zomervakantie thuis ben. Misschien met de 9 weken volledig ouderschapsverlof erachteraan tot de herfstvakantie? Ik werk al 3 dagen en wil liever geen 2 dagen werken per week.
21 dagen geleden
Reactie op MargotvdRakt
En hoe zit het met die terugbetalingsregeling. W ...
Volgens mij zijn de regels rondom het terugbetalen veranderd en hoeft dit niet meer?! Misschien even navragen bij de vakbond? Ik weet het niet zeker
20 dagen geleden
Reactie op MargotvdRakt
En hoe zit het met die terugbetalingsregeling. W ...
Ik zou dit goed uitzoeken en navragen. Ik ben 28 april uitgerekend dus begin pas in het nieuwe schooljaar. Ik werk nu 4 dagen. Ik wil straks 3 dagen gaan werken en dan 1 dag opnemen als ouderschapsverlof. Mijn directeur zei inderdaad dat ik dan moet gaan terugbetalen. Hij gaat het nog met me bespreken, maar ik wil eigenlijk ook even alles navragen aan een financieel adviseur ofz. Ik word gek van alle haken en ogen haha
19 dagen geleden
Reactie op VlijtigeBloem449066
Ik zou dit goed uitzoeken en navragen. Ik ben 28 april uitgerekend dus begi ...
Terugbetalen moet alleen als je langer dan een jaar (vanaf de geboorte) betaald ouderschapsverlof opneemt en je daarna je contract wijzigt! Je kan sinds 2022 dit aanhouden: 4 dagen op contract (0,8 wtf) en 1 dag ouderschapsverlof opnemen, dan werk je 3 dagen. Tot de dag dat je kindje 1 wordt kan je je contract wijzigen zonder gevolgen. Dus ga je per 28 april naar wtf 0,6 dan hoef je niks terug te betalen.
18 dagen geleden
Ik ging bij mijn vorige zwangerschap met de voorjaarsvakantie met verlof. 4 weken van tevoren maar daardoor eigenlijk zelfs 3 want de vakanties krijg je terug. Ik heb toen voor de zomervakantie 2 dagen gewerkt (met mn klas naar Artis). In t nieuwe schooljaar nam ik elke week 2 dagen ouderschapsverlof op en zo kon ik t/m einde jaar fulltime in dienst blijven. Tweede helft schooljaar ging ik over naar onbetaald ouderschapsverlof. Achteraf is dit wel zonde, ik had meteen 4 dagen op de loonlijst moeten gaan. Dan had ik nu bij mijn 2e zwangerschap meer verlof/loon. Want nu blijf ik 3 dagen werken en kan ik dus mijn verlof niet opnemen. Ik wil eigenlijk 4 dagen op de loonlijst maar daar doet p&o natuurlijk moeilijk over. Mijn directeur niet want zij snapt ook dat ik anders maar 2 dagen kom werken.
Dus als je fulltime werkt, ga na je zwangerschapsverlof naar 0.8 te en neem elke week 1 dag op. Dan smeer je t precies uit(als je een tweede wilt binnen 2 jaar)