12 Reacties

9 maanden geleden

Ja! Hier ook al 2x gehad. Zolang de hartslag regelmatig is en weer zakt in rust, is er niks aan de hand zei mijn verloskundige. Dus heb mijzelf er ook niet meer druk om gemaakt 😊

9 maanden geleden

Bij mij gingen ze langer luisteren omdat de kleine erg druk was een keer net voor dat we de afspraak hadden. Was ook prima toen het weer normaal zakte naar rust. Maar als jij je zorgen maakt vraag je verloskundige. Die kunnen je denk altijd het beste helpen

9 maanden geleden

Ik snap dat je dan even schrikt! Heb je dit ook meteen uit kunnen spreken en kunnen vragen aan je verloskundige? Wat zei zij erover?

9 maanden geleden

Is een hele normale reactie hoor! Juist omdat de hartslag ook weer terug daalde toen ze rustig was. Juist een teken van een gezond kindje is mij verteld een paar controles geleden (had toen hetzelfde verhaal) 😊

9 maanden geleden

Reactie op WifeyDP_

Is een hele normale reactie hoor! Juist omdat de hartslag ook weer terug da ...
Heel erg fijn! Haar hartslag daalde idd weer zodra ze rustig werd. Maar was wel ff schrikken. Vandaar dat ik even de ervaring van andere vroeg. Ts mijn eerste dus vond het erg spannend.

9 maanden geleden

De verloskundige zal toch moeten voelen waar de baby precies ligt en dat gaat soms inderdaad met wat harder duwen. Ze zal daardoor wakker zijn geworden en dan is het normaal dat de hartslag naar boven gaat. Dat is bij jou precies zo. Zolang de hartslag daarna maar daalt is het goed.

9 maanden geleden

Heel normaal hoor als ze druk bewegen. Als je zelf een rondje gaat hardlopen gaat je hartslag ook omhoog en daalt weer in rust. Dit is voor je kleintje ook zo. Geen zorgen mama. Je mag er Als het goed is vanuit gaan dat ze het tegen je zeggen als iets niet normaal is.

9 maanden geleden

Ik heb maandag een half uur aan de CTG gelegen en toen varieerde zijn hartslag tussen 110 en 160. Wanneer hij bewoog, ging zijn hartslag omhoog. De verpleegkundige vertelde dat het een goed teken is dat zijn hartslag varieert. Ze noemde zijn hartslag perfect.

9 maanden geleden

De VK vertelde mij altijd dat als de baby beweegt en de hartslag gaat omhoog dat dat een goed teken is omdat dat een teken is dat de baby voldoende zuurstof vanuit de placenta krijgt. Ze zei pas echt zorgen maken als de hartslag daalt bij beweging, dat kan een teken zijn van niet goed werkende placenta!

9 maanden geleden

Heel erg fijn! Haar hartslag daalde idd weer zodra ze rustig werd. Maar w ...
Begrijpelijk! Fijn dat er dan zo'n forum bestaat toch en dat iedereen zo unaniem het zelfde antwoord reageert. Hopelijk ben je gerustgesteld ☺️

9 maanden geleden

Reactie op WifeyDP_

Begrijpelijk! Fijn dat er dan zo'n forum bestaat toch en dat iedereen zo un ...
Jaa echt, ben erg opgelucht :)

9 maanden geleden

Weet dat een baby als die huilt straks naar een hartslag van 200 kan gaan. Dit is normaal en naarmate ze ouder worden daalt de hartslag naar wat wij gewend zijn. Ik werk als kinderverpleegkundige en bij druk zijn vind ik een hartslag van 160-170 netjes zolang deze maar weer naar rond de 110-120 daalt in rust.