13 Reacties

17 dagen geleden

Ikzelf ben morgen pas 11 weken. Enwerk zelf maar 16u per week, maar ook daar moet ik vaak rest van de week van bij komen. En ook bij mij heb ik weinig behoefte aan Avondeten. Rest vd dag het eten gaat prima, maar wanneer Avondeten nadert zie ik et als een berg tegen op te gaan eten en smaakt het me ook totaal niet. Zelf ook nog niet bespreekbaar gemaakt, maar vooral ook omdat ik hoop dat de vermoeidheid snel afzakt 😅 Hopelijk gaat het bij jou ook snel de betere kant op en heeft het werk begrip voor de situatie!🌻

17 dagen geleden

Reactie op Rocharelle

Ikzelf ben morgen pas 11 weken. Enwerk zelf maar 16u per week, maar ook daa ...
Hey , ik ben zelf ook 11 weken. Het avond eten valt mij ook zwaar. Maar probeer uit te vinden wat goed valt en wat niet. Ik eet tegenwoordig veel lichte dingen(broodjes, salade etc) of een soepje. Iets minder voedzaam maar als je in het 2e trimester bent aangekomen moet het vaak afnemen en kun je je dan focussen op normale maaltijden

17 dagen geleden

Ik ben wijkverpleegkundige. Van 7 tot half 12/12 zorg bij cliënten thuis geven en smiddags kantoortaken. Zorgcoördinaie etc. Ik merkte dat ik bij een hele route 'smiddags te moe was om op kantoor wat te doen. Dit besproken met m'n manager en toen afgesproken dat ik rond 10 uur/ uiterlijk half 11 geen zorg meer doe zodat ik 'smiddags nog volhoud. Ik kreeg met vermoeidheid klachten van misselijkheid en overgeven. Ze was er niet blij mee maar het is wat het is. Andere optie was dat ik 'smiddags naar huis ging maja dan is er niemand om de Zorgcoördinatie te doen. Ik werk maar 24 uur, dat scheelt wel. Maar heb wel al thuis al een kind van 1. Merk dat het sinds een weekje wat beter gaat.

17 dagen geleden

Reactie op Irisnijmegen

Hey , ik ben zelf ook 11 weken. Het avond eten valt mij ook zwaar. Maar pro ...
Dat is inderdaad nog een hele zoektocht met wat wel en niet goed valt. En laten we voor ons allen dan hopen dat het 2e trimester beter zal verlopen 🌻

17 dagen geleden

Ik heb precies dezelfde symptomen. Mijn werk is een beetje vreemd, soms moet ik dagenlang weg zijn, soms kan ik vanuit thuis werken. Ik merk dat de dagen dat ik thuis werk en ik een middagdutje kan doen, ik er zoveel beter bijzit. Ik ga sowieso om 22:00 slapen, zonder middagdutje al om 21:00. Weet in ieder geval dat je vanwege extreme vermoeidheid ook reden mag zijn om je ziek te melden. Het is als het goed niet de hele zwangerschap. Op dit moment is je gezondheid en die van je kindje het belangrijkste.

17 dagen geleden

Reactie op Rocharelle

Dat is inderdaad nog een hele zoektocht met wat wel en niet goed valt. En l ...
Ja ik begrijp het. Dat is lastig inderdaad. Maar ik ben nu 12 weken morgen en ik merk al dat het minder begint te worden . Veel succes komt goed

17 dagen geleden

Reactie op Irisnijmegen

Ja ik begrijp het. Dat is lastig inderdaad. Maar ik ben nu 12 weken morgen ...
Dank je wel, jij ook veel succes!

17 dagen geleden

Hee! Ik hou mijn volledige werkdagen ook niet vol. Ben nu 11 weken, en heb denk ik met een week of 6-7 al bij HR aangeklopt om de mogelijkheden te bespreken. We hebben toen besloten om het eerst even aan te kijken, maar dat ik zelf meer pauze mocht nemen of eerder mocht stoppen etc. afhankelijk van wat mijn lichaam op dat moment nodig had. Inmiddels nu zo’n 2 weken voor 20% in de ziektewet in overleg met mijn HR-afdeling en onze Arbo-dienst. Ik ben nog steeds vrij in het meer/minder uren maken per dag, afhankelijk van wat lukt. Mijn werkgever is gelukkig heel meedenkend, en ik heb een kantoorbaan, wat het relatief makkelijk maakt om flexibel te zijn qua uren. Ik ben zelf heel blij dat ik vroeg aan de bel heb getrokken, omdat ik nu op veel begrip kan rekenen en echt naar mijn lichaam kan luisteren.

17 dagen geleden

Reactie op SassyNinjaMeow

Hee! Ik hou mijn volledige werkdagen ook niet vol. Ben nu 11 weken, en heb ...
Wat fijn dat je samen met HR tot deze oplossing bent gekomen. Mijn gedachte nu is, ik wil helemaal niet meer werken maar dat is echt nu gemeten en hoe ik me voel. Maar dat ik privé alles inlever en op werk gebied niet, lijkt me geen goede balans dus moet echt even aan de bel trekken

17 dagen geleden

Reactie op Rocharelle

Ikzelf ben morgen pas 11 weken. Enwerk zelf maar 16u per week, maar ook daa ...
Zo herkenbaar van het eten! Hopelijk voel je je ook snel beter

17 dagen geleden

Reactie op StijlvolleTijger811031

Ik heb precies dezelfde symptomen. Mijn werk is een beetje vreemd, soms moe ...
Op mijn vrije dagen doe ik ook middagdutjes. Maar merk ook dat ik ‘s middags dan nooit zo in mijn hum ben..

17 dagen geleden

Reactie op NRB

Ik ben wijkverpleegkundige. Van 7 tot half 12/12 zorg bij cliënten thuis ge ...
Je energie dus een beetje verdelen. Fijn dat het nu sinds een weekje weer wat beter gaat!

17 dagen geleden

Dank je wel! Hopelijk kunnen we snel optimaal genieten van de wondertjes die in ons groeien 😊