28 Reacties

één maand geleden

Ik had dit ook heel erg bij mijn eerste. Heb uiteindelijk een dopler gekocht, en dat deed ik vaak om het hartje te horen. Ik kon het hartje goed vinden en onderscheiden van mijn eigen hartslag. Dit gaf me elke keer weer een bevestiging, en teken van leven. 😅

één maand geleden

Reactie op esmee_23

Ik had dit ook heel erg bij mijn eerste. Heb uiteindelijk een dopler gekoch ...
Hoi mag ik vragen welke Dopler heb jij toen gekocht?

één maand geleden

Als je de echo's doet omdat je bang bent dat er iets is met je kindje, kun je dan niet beter overleggen met de verloskundige? Misschien is er een hartjespreekuur of mag je zo een keer binnenlopen. Veel verloskundigen raden af om een dopler te gebruiken, juist als je een beetje zenuwachtig bent. Het kan lastig zijn om de hartslag te vinden en snel genoeg te onderscheiden. Ik heb bij een vriendin gezien hoe ze daar alleen maar angstiger van werd, tot t punt dat ze de dopler overal mee naartoe nam. Probeer te onderzoeken waar je onzekerheid vandaan komt en vanuit daar te leren vertrouwen op de signalen van je lijf en straks (snel al!) van je kindje.

één maand geleden

Ik weet niet of je dicht bij een school woont waar ze de opleiding tot echoscopist hebben? Bij de eerste was ik bij de Fontys geweest voor een extra echo. Zij willen oefenen en jij hebt een gratis echo. Win win

één maand geleden

Reactie op Romy-S

Hoi mag ik vragen welke Dopler heb jij toen gekocht?
Ik heb deze in 2022 gekocht. Werkt top. 🥰

één maand geleden

Reactie op esmee_23

Super bedankt!

één maand geleden

Echo's zijn niet zonder risico, het is niet voor niets dat ze niet elke controle kijken. Een doppler is ook niet veilig meer dan 1x pw. Laat het over aan je VK.

één maand geleden

Bij mijn eerste kind had ik dit ook. Hele zwangerschap angst gevoeld dat er iets mis zou zijn, bleek niets mis ook niet met de geboorte. Nu met mijn 2e zwangerschap weer hetzelfde gevoel alleen nu laat ik het zelf niet toe en ga ik tegen mezelf in dat er geen aanwijzingen zijn dat er iets mis is of dat ik een miskraam o.i.d zou krijgen dus dat ik meer moet leren vertrouwen op mijn eigen lichaam.

één maand geleden

Met een doppler zeggen ze wel dat je echt moet weten wat je doet en hoe je het doet & je beter het dus niet zelf moet gaan doen, ook niet meer dan 1x per week. Bij mijn verloskundige hebben ze elke dinsdag en donderdag hartjespreekuur. Daar heb ik al een aantal keer gebruik van gemaakt en dat is erg fijn! Nog twee weken & 2 dagen tot de 20 weken echo 🙌🏻

één maand geleden

Reactie op Prax

Echo's zijn niet zonder risico, het is niet voor niets dat ze niet elke con ...
Wat voor risico’s?

één maand geleden

Reactie op MH1991

Wat voor risico’s?
Ik heb super veel echos omdat ik medisch ben (al 9 gehad en ben nu 16 weken) daarom gevraagd aan de gynaecoloog in het ziekenhuis of een pretecho voor geslachtsbepaling slecht zou zijn om ook nog te doen en ze verzekerde me dat echos niet slecht zijn. En dat ik naast alle medische echos gerust nog een pretecho kan doen. Misschien dat anderen er weer anders over denken, maar volgens mij wordt er tot nu toe over het algemeen van uitgegaan dat echos geen kwaad kunnen.

één maand geleden

Reactie op Fuerte

Ik heb super veel echos omdat ik medisch ben (al 9 gehad en ben nu 16 weken ...
Mij is precies hetzelfde gezegd! Ik ben bijna 18 weken en ben denk ik al 20 echo’s verder… 😅

één maand geleden

Reactie op Fuerte

Ik heb super veel echos omdat ik medisch ben (al 9 gehad en ben nu 16 weken ...
Ja dat dacht ik ook

één maand geleden

Reactie op Mirrieh

Met een doppler zeggen ze wel dat je echt moet weten wat je doet en hoe je ...
Mijn VK raadde me ook af om zelf met een Doppler te luisteren. Ze zei dat het schadelijk kon zijn voor de foetus, schrok daar best van😅 mijn schoonzus bood aan te luisteren (ik ben 13+6) maar durfde het niet haha

één maand geleden

Reactie op Prax

Echo's zijn niet zonder risico, het is niet voor niets dat ze niet elke con ...
Onzin. Ik heb in het ziekenhuis gelegen, meerdere keren, tijdens mijn eerste zwangerschap en had wekelijks echo's. Tijdens mijn opname zelfs 2 dagen achter elkaar 1. Die dag zei ze "zullen we nog even kijken?" Toen reageerde ik met "dat hebben we gister al gedaan, kan dat geen kwaad?" En ze verzekerde me dat het echt geen kwaad kon.

één maand geleden

Volgens mij is het idd achterhaald dat echo's en geluidsgolven schadelijk zijn voor de foetus. Ik zou het (als je geen medische indicatie hebt) niet doen vanwege je gemoedsrust en mentale gezondheid.

25 dagen geleden

Ik denk dat je moet werken aan waarom je zo angstig bent in plaats van zoeken naar oplossingen om een teken van leven te krijgen. Ik heb/had een angststoornis en die kunnen zich juist in deze spannende tijden van grote veranderingen extra snel ontwikkelen. Voordat het doorschiet zou ik als in jou was alvast de kern van je angst opzoeken en aanpakken.

25 dagen geleden

Ik heb een medisch risico en moet elke 2 weken een echo doen. Mijn arts raadde het ten sterkste af om tussendoor zelf te gaan fröbelen. " Wij kennen je medische situatie en weten precies waar we extra op letten, een andere arts of amateur weet dat niet en leidt alleen maar tot stress situaties". Als het nodig is verhogen ze het aantal echos wel tot 1 echo per week. Dus ik zou zeggen bespreek het met je arts.

24 dagen geleden

Reactie op esmee_23

Deze werkt echt top!! Bij 12 weken kon ik al een hartje vinden.

24 dagen geleden

Reactie op Angeltje91

Deze werkt echt top!! Bij 12 weken kon ik al een hartje vinden.
Oh wow dat is snel! 😍 Ik ben nu 18 weken en het lukt me vanaf 16. Vorige zwangerschap pas na 20 werken, maar had toen de placenta ook voor, en nu achter! 🥰🥰 Heerlijk he? Af en toe even luisteren… 🥰