28 Reacties

23 dagen geleden

Wow vanaf welke weke is het mooi om 3d of 4d echo te doen

23 dagen geleden

Reactie op NatuurlijkeBos041377

Wow vanaf welke weke is het mooi om 3d of 4d echo te doen
Vanaf de 25 weken tot 30 weken is dat het mooist, omdat het kindje dan het mooist gegroeid is al voor een mooi beeld van het gezichtje. Volgens mij zeggen ze rond de 26/27 weken het mooist.

23 dagen geleden

Hei! Echo鈥檚 zijn inderdaad niet meer slecht voor de gezondheid tegenwoordig, alle echo apparatuur moet aan bepaalde eisen voldoen. Volgens mijn verloskundige is een doppler niet gevaarlijk qua gezondheid maar wel voor je onrust als je het hartje niet vind. Ik zou jezelf voornemen, om een aantal pretechos te plannen, om de zoveel weken en dan net in de weken dat je niet na de verloskundige hoeft voor een controle zodat je toch geregeld voor je gevoel een controle hebt. Misschien als je dadelijk je kindje heel bewust gaat voelen zal dit je ook gaan geruststellen. Ik heb mijn vorige zwangerschap drie pretechos gedaan en deze zwangerschap wil ik er ook drie of vier laten doen, ik vind het leuk en het stelt mij gerust om mijn kindje even te zien. Later in de zwangerschap zul je ook nog een of meerdere groeiecho hebben en een liggingsecho dus hier kan je ook na uitkijken.

22 dagen geleden

-edit mod Eliza- reactie weggehaald, onjuiste medische informatie

22 dagen geleden

Gewoon loslaten, Je hebt geen controle en moet erop vertrouwen dat je lichaam het regelt. Een echo is een momentopname en zegt verder weinig. Je gaat er ook geen eventuele dingen die zouden kunnen misgaan mee tegen houden.

22 dagen geleden

Reactie op Prax

Echo's zijn niet zonder risico, het is niet voor niets dat ze niet elke con ...
Wat een onzin. Ze kijken niet elke week met een echo omdat dit veel tijd en geld kost en geen meerwaarde heeft. Ook niet elke verloskundige doet zelf echo's. Zorgverzekeraar gaat nooit niet wekelijkse echo's vergoeden

22 dagen geleden

Reactie op NRB

Wat een onzin. Ze kijken niet elke week met een echo omdat dit veel tijd e ...
Op indicatie krijg je zeker wel wekelijks een echo. Ik krijg ze sinds week 5, heb er nu al 15 gehad. Maar dat het gevaarlijk zou zijn klopt inderdaad niet, het gaat om de kosten. Ze doen niet meer echo鈥檚 dan medisch noodzakelijk.

22 dagen geleden

Hi, Het is niet toegestaan om op het forum onjuiste medische informatie te plaatsen. Ik heb met deze reden wat reacties aangepast. Het is goed om bij vragen of twijfel over iets te overleggen met een professional. Liefs, Eliza