9 Reacties

8 dagen geleden

Ik ook🥲 wordt er gek van al zeker 8 weken nu! Kan echt niet zonder neusspray maar ben zo bang dat het kwaad kan voor de baby .. eerste zwangerschap had ik het ook maar wel n stuk korter

8 dagen geleden

Xylometazoline heeft een gewenningseffect bij gebruik langer dan de voorgeschreven en maximale dosering. (3 maal daags 1 spray in beide neusgaten gedurende maximaal 7 dagen) Spreek helaas uit ervaring waardoor ik aan mijn neusslijmvlies geopereerd moest worden. Als niks werkt (zoutoplossing, stomen, als zonder xylometazoline) ga dan naar de huisarts voor een mometason of fluticason neusspray. Dit mag wel langdurig gebruikt worden en ook tijdens zwangerschap.

8 dagen geleden

Hier ook! Eerste zwangerschap ook gehad, maar toen begon het pas veel later. Nu vanaf het begin al last van. Ik gebruik wel neusspray met xylometazoline, maar dan wel de kindervariant.
Deze is top! https://www.benushop.nl/apotheek/luchtwegen/neusverzorging-divers/rhino-horn-blauw-neusspoeler-1-stuk De rhino horn

8 dagen geleden

Hier helaas ook! Vanaf het begin van de zwangerschap. Dit herken ik niet van m’n vorige zwangerschap. Ik hou het tot nu toe vooral bij stomen

7 dagen geleden

Reactie op Bengel19

Xylometazoline heeft een gewenningseffect bij gebruik langer dan de voorges ...
Dankjewel! Maar helpt dit ook als het echt dicht zit. Want bijvoorbeeld zoutoplossing helpt echt niks bij me. En stomen helpt maar dat is maar even niet voorde hele nacht bijvoorbeeld.

7 dagen geleden

Dankjewel allemaal

7 dagen geleden

Reactie op Kusjeskusjesxx

Dankjewel! Maar helpt dit ook als het echt dicht zit. Want bijvoorbeeld zou ...
Fluticason en mometason hebben wel eerst een aantal dagen nodig. Maar met 4 dagen tot een week moet het wel beter worden. Ik gebruik hem 1x per dag ( in de ochtend) Qua Xylometasoline voor kinderen: heeft het zelfde effect ookal is de dosering 0,5. Ook die mag maar maximaal 7 dagen gebruikt worden. Het neusslijmvlies went aan de prikkel die de Xylometasoline geeft, door langdurig gebruik zwelt het neusslijmvlies iedere keer steeds sneller op waardoor je weer wilt sprayen. (Sorry, werk in een apotheek🙈)