8 Reacties

2 maanden geleden

Ik ben nu 7 weken en 3 dagen. Heb het mijn babydaddy gelijk verteld toen ik erachter kwam en was toen 4w2d, ook mn beste vriendin toen verteld, en onze ouders verteld met 5w1d. De rest van mijn familie en vrienden ga ik na de termijn echo tussen 10 en 13 weken vertellen

2 maanden geleden

Wij hebben het gelijk aan de dichtstbijzijnde vriend en familie verteld. Vooral met de gedachte: als het toch mis zou gaan, zouden wij dat ook heel graag willen delen met hun. ♥️ en wij konden inderdaad ook echt niet wachten!! Ergens heel gek om te vertellen, omdat je nog helemaal niet écht de bevestiging hebt gehad met een echo, maar ook juist heel fijn om het al te delen :) Ik denk vooral bij jezelf blijven en ook nagaan of je hen ook graag zou willen betrekken als het wel mis zou gaan.

2 maanden geleden

Ik heb het meteen gedeeld met vrienden en familie. Ook op het werk zijn collega's al op de hoogte. Mijn vorige zwangerschap heb ik na een slechte 20 weken echo moeten afbreken, dus wachten "omdat het nog mis kan gaan" vind ik grote onzin. Helaas weet ik uit ervaring dat het op elk moment nog mis kan gaan. En dan is het ook fijn om steun te krijgen. Dus doe vooral waar je je goed bij voelt, ipv te kijken naar wat anderen doen of "hoe het hoort". Veel succes, erg spannende tijd he!

2 maanden geleden

Ik ben volgende week 8 weken en dan willen wij het aan onze ouders vertellen! Vandaag toch aan mijn tweelingbroertje vertelt 🙈. Verder wachten wij echt tot de 3 maanden om het aan de omgeving te vertellen, maar natuurlijk heeft iedereen een eigen voorkeur!

2 maanden geleden

Wij persoonlijk zijn niet de types om te wachten tot na 12 weken. Natuurlijk respecteren we daarin iedereens eigen keuze en is er ook geen goed/fout. Wij hebben het onze gezinnen en beste vrienden al verteld en gisteren heb ik het mijn leidinggevende verteld. Morgen eerste echo en daarna breng ik de rest van mijn collega's op de hoogte en vertellen we het met en met aan mensen die we toevallig zien. Vooral doen waar jullie je goed bij voelen!

2 maanden geleden

Wij konden ook niet wachten hoor. Om ons heen vertelden mensen het pas veel later, maar wij waren zo blij dat we met 4,5-6 weken onze ouders, broertjes en zusjes het al verteld hadden. Onze opa’s en oma’s en verdere naaste familie willen we na onze eerste echo maandag vertellen. Dan zijn wij 8+4 weken. Social media wachten we wel nog even mee tot iets later, maar meer ook omdat we nog op vakantie gaan en daar een leuke foto willen maken. Als je je er zelf goed bij voelt om te vertellen, waarom niet? Je wil je blijheid delen.. En mocht het dan helaas uiteindelijk toch niet goed gaan vind ik het ook fijn dat ik met mensen mijn verdriet kan delen.

2 maanden geleden

Morgen vertellen we het aan onze ouders. De rest van de familie/ vrienden vertellen we het pas over 2 maanden ofzo.