18 Reacties

één maand geleden

Hey meid. Ik heb precies hetzelfde. Volgens mijn berekening ben ik vandaag ook 6+2 weken zwanger. Ik kwam rond 3+5 erachter dat ik zwanger was en had een weekje ongeveer kwaaltjes. Maar nu, he - le - maal niks… ik twijfel ook enorm.. mijn echo is aanstaande vrijdag met 6+6 weken. Als ik jou was, had ik je echo ook naar voren laten halen. Met tien weken doen ze vaak een termijnecho, vitaliteitsecho is altijd veel eerder.

één maand geleden

Ik heb ik groningen een vitaliteitsecho op eigen verzoek gedaan. Ik had meer bevestiging nodig omdat ik ook zo goed als geen kwaaltjes had en eerder een ZOL heb gehad. Vaak staat er vanaf 7 weken omdat ze dan een hartje kunnen zien kloppen. Volgens eigen berekening was ik 6 weken toen ik de echo kreeg en de verloskundige die heeft mij iets terug gezet naar 5w4d ze zag al wel een hartje kloppen. Bij mij hebben ze ook een inwendige echo gemaakt om het vruchtje goed in beeld te krijgen.

één maand geleden

Bij ons is er standaard een echo met 7-8 weken en dan weer een met 10-12 weken en daarna nog een 13 weken echo als je mee doet met een onderzoeksproject.

één maand geleden

Yup. Hier geen bloedingen, krampen, geen misselijkheid enz. Wel moe maar ook druk geweest de laatste dagen. Ik zou dolgraag ook eerder mn echo willen hebben, maar ik weet ook dat dat voor nog meer stress kan zorgen… minder te zien dan met week 9. Ik wil niet het advies “hartje klopt nog niet maar kan elk moment gebeuren kom met 2 weken maar weer”. Dan ga je pas met stress de dagen door. Ik zeg iedere dag tegen mijzelf: “heb er vertrouwen in, het komt goed”.

één maand geleden

Reactie op Novbaby23

Hey meid. Ik heb precies hetzelfde. Volgens mijn berekening ben ik vandaag ...
Heb gebeld en volgende week inderdaad op eigen verzoek een vitaliteitsecho. Dan 7+5. Ben echt reuze benieuwd , voel me nog steeds kiplekker🙈

één maand geleden

Hoe kan dat pas een eerste echo met 10 weken? Of is dit in Belgie? Want hier is het toch rond de 7/8 weken en daarna 10 weken. Kan me voorstellen dat je dan zelf een echo inplant, duurt wel heel lang anders!

één maand geleden

Reactie op Ractac

Hoe kan dat pas een eerste echo met 10 weken? Of is dit in Belgie? Want hie ...
Is gewoon in Nederland😇 intake bij 9+5 en eerste echo 10+2. Maar nu dus een vitaliteitsecho met 7+5

één maand geleden

Hoeveel kost een vitaliteitsecho als je dit zelf inplant?

één maand geleden

Reactie op Baby 2025

Hoeveel kost een vitaliteitsecho als je dit zelf inplant?
Ligt aan het echo centrum, maar hier was het 30 euro. De prijzen die ik tegenkwam bij het zoeken waren allemaal tussen de 30 en 40 euro. Vond ik een prima prijs voor een beetje bevestiging en een betere nachtrust. Ik zou ook mijn eerste echo pas hebben met 10 weken, maar omdat ik een voorgeschiedenis heb met veel miskramen is mijn eerste afspraak bij de gynaecoloog uiteindelijk met 8 weken.

één maand geleden

Reactie op Baby 2025

Hoeveel kost een vitaliteitsecho als je dit zelf inplant?
Bij de plek waar ik zit in Amsterdam rekenen ze €52 voor een vitaliteitsecho zonder medische indicatie. Toch gaan we dat wel doen omdat we gewoon erg benieuwd zijn, het eerste contact anders pas na 12 weken is, en omdat er bij een familielid wel een vreemde bevinding was. Voor de rest hier ook weinig klachten. Tot week 6 absoluut geen enkele, en afgelopen week voor het eerst pijnlijke borsten en een chronisch lichtelijk brak gevoel.

één maand geleden

Poeh, ik was de dagen al aan het aftellen. Inmiddels nog 2 uren en vindt het retespannend. Gisteren ineens bruine afscheiding, daarna nog een paar keer een beetje dus echt mijn gevoel gaat momenteel alle kanten op. 🤞🏼 mag van mij wel 9.15 uur zijn

één maand geleden

Reactie op Bengel19

Poeh, ik was de dagen al aan het aftellen. Inmiddels nog 2 uren en vindt he ...
Alles goed?

één maand geleden

Reactie op LM1992

Alles goed?
Wat was ik zenuwachtig maar volgens de verloskundige zag alles voor nu er mooi en goed uit. Inwendige echo was niet eens nodig. Volgens de voorlopige berekening van het embryo zitten we op 7+2 maar dat kan over 17 met de volgende echo wel anders zijn. Vanaf die echo staat de uitgerekende datum pas vast. Maar heel onwerkelijk dit🙈 En voel me nog steeds hartstikke goed!

één maand geleden

Wat fijn! Ik hoop dat ik hier wat vertrouwen uit kan putten. Het is mijn 4e zwangerschap, maar pas de eerste zonder symptomen. Dit heb ik pas 1x eerder gehad, vlak voor mijn MK/MA. Ben blij als het maandag is 😅

één maand geleden

Reactie op Bengel19

Is gewoon in Nederland😇 intake bij 9+5 en eerste echo 10+2. Maar nu dus ee ...
Heel apart, zie dat het echt verschillend is. Bij mijn verloskundigenpraktijk is de intake vanaf de 5 weken. Vroege echo 7/8 weken en bij de 10/12 weken termijnecho.

één maand geleden

Ik heb al een vitaliteits echo gehad op 7+0. Door een MA ben ik erg onzeker en vind ik het te lang duren tot de termijnecho op 16-9 (10+3). Extra echo nu ingepland voor 9+3. Hopelijk stelt het me gerust. Las vorige week dat een kans op miskraam hij mijn termijn nog maar 10% was, voor mijn gevoel heb ik daar weinig aan als ik niet weet of het hartje toen nog klopte (1 week na echo).

één maand geleden

Reactie op Koekiemonster _

Ik heb al een vitaliteits echo gehad op 7+0. Door een MA ben ik erg onzeker ...
Verloskundige zei bij ons voor nu ziet het er goed uit maar niemand kan in de toekomst kijken. Het is gewoon geen garantie. Na de termijn echo bij 10 weken blijft er nog steeds een kans maar die wordt wel steeds kleiner.

één maand geleden

Reactie op Bengel19

Verloskundige zei bij ons voor nu ziet het er goed uit maar niemand kan in ...
Het is ook meer voor mijn eigen gemoedstoestand dat het iig op dat moment nog goed gaat😉