15 Reacties
11 dagen geleden
Oh ik voel je heel goed in deze😳 we zijn even ver en ik zie ook echt in m’n gezicht dat het al wat aan is. Heb ook gewoon zoveel zin in lekkere dingen en tegelijkertijd ben ik bij een rondje wandelen al helemaal buiten adem dus ook dat doe ik niet met plezier. De knop is dit weekend omgegaan en denk dat het beste is om gewoon vanaf nu in de basis gezond te eten en op te letten dat je niet teveel gaat snacken of onnodig veel calorieën binnenkrijgt. Natuurlijk echt oppassen dat je jezelf niet gaat uithongeren of dat je zwaar onder je calorie behoefte gaat zitten!
Hoe ik het ga doen: tegen het einde van de ochtend een voedzaam ontbijt/lunch waar ik wel even op kan teren en dat alle voedingsstoffen heeft die belangrijk zijn. In de avond gewoon koken, maar ook opletten op niet teveel verborgen calorieen (denk aan teveel kaas oid) maar dat ik wel lekker een grote portie kan nemen en tussendoor gewoon lekker fruit of een ander voedzaam tussendoortje. Om het mezelf niet helemaal onmogelijk te maken als ik zin heb ik zoet maak ik in het weekend een uitzondering dat ik wel iets kan eten waar ik craving naar heb haha.
11 dagen geleden
Misschien iets meer eiwitten eten, dan zit je langer vol.
En mss aanvullend (lichte) krachttraining doen. Dan onderhoud/train je je spieren en die verbranden veel..
11 dagen geleden
Mijn verloskundige gaf aan dat zolang ik voldoende en gezond blijf eten, ik vet mag verbranden met beweging. Wel binnen de perken houden en niet ineens jezelf gaan afstraffen met zware bootcamps of iets dergelijks! Focus op krachttraining :)
Ik kom zelf uit een situatie waarin ik al meer dan een jaar thuis zit en weinig beweging geniet. Ook ik heb verhoogd risico op postpartum depressie. We kunnen dit! 🩷
11 dagen geleden
Reactie op Krisje55
Mijn verloskundige gaf aan dat zolang ik voldoende en gezond blijf eten, ik ...
Zou ik nu gewoon zomaar kunnen beginnen met krachttraining? Heb wel wat gewichtjes thuis
11 dagen geleden
Het is ingewikkeld om vet te verliezen tijdens je zwangerschap, omdat je om vet te verliezen eigenlijk minder kcal binnen moet krijgen of veel krachttraining. Beide niet verstandig tijdens je zwangerschap. Wat wel mogelijk is voorkomen dat je veel aankomt door gezond te eten. Wees niet bang voor kcal, dit heb je gewoon nodig en daar kom je niet van aan behalve als je te veel eet. Zelfs een koekje oid kan ook op zn tijd, zeker als je ervan houdt. Anders wordt het erg lastig. Je kan ook met een dieetist praten. 3 uur wordt vergoed vanuit de basisverzekering.
11 dagen geleden
Ik zou niet met krachttraining beginnen in je zwangerschap als je dat niet gewend bent. Wel kun je bijvoorbeeld kijken naar fit mom lessen, die worden speciaal gegeven voor vrouwen die zwanger zijn of ontzwangeren. Ook kun je lekker gaan wandelen en inderdaad letten op wat je eet. Voldoende groente, fruit en eiwitten. Maar ook zeker wat lekkers! Ik eet iedere dag iets lekkers in de avond en dat helpt mij om niet heel de dag door te snacken, vaak gaat het dan ook zonder na te denken/ ervan te genieten. Als ik er echt even een momentje van maak, geeft me dat achteraf meer voldoening
11 dagen geleden
Reactie op ammatullah
Zou ik nu gewoon zomaar kunnen beginnen met krachttraining? Heb wel wat gew ...
Als dat lichte gewichtjes zijn lijkt het me geen kwaad kunnen. Zware krachttraining beginnen lijkt me onverstandig, maar van die thuis gewichtjes (tot 10 kg ofzo) lijkt me weinig kwaad kunnen.
11 dagen geleden
Zou me dan mss ook niet focussen op afvallen ofzo, maar meer sterk blijven (ook om je buik straks mee te kunnen sjouwen en voor je herstel na de bevalling) en je lekker in je vel te voelen :)
Ik ben wel gewend aan zware krachttraining en ga daar nu ook in aangepaste hoeveelheid mee door. Heeft me bij mn eerste zwangerschap ook goed gedaan
11 dagen geleden
Nou goed dat je het deelt. En ik denk echt zo belangrijk om met je verloskundige te bespreken.
En wat ik nog dacht; kijk je lichaam is een nieuw mens aan het maken. Dat is echt een hele klus, dus heel belangrijk om
Gezond te eten (en heus wel te snacken lijkt me) en niet teveel te stressen.
Ik kom ook gewoon aan en echt niet alleen bij m’n buik. Ook m’n benen, armen en m’n gezicht is ook wat voller. Maar ik denk we worden gewoon gezellige zachte moeders 😊
En echt iedere vrouw die ik ken, is uiteindelijk ongeveer weer op start gewicht gekomen. Dat geeft de burger ook moed!
11 dagen geleden
Vorige zwangerschap eindigde ik op 107kg😳😳, ongeveer een jaar later zat ik nog op 87. Toen door sporten en eetpatroon afgevallen naar 67 kg. Nu kan ik deze zwangerschap bijna niets eten zit heel snel vol, mocht de eetlust toch weer terug keren zal ik het net zo aanpakken als hoe ik het deed met afvallen, ik mag dan alles eten alleen met mate en niet iedere dag ‘troep’ als chocola, chips snoep etc..
En probeer veel water te drinken is eigenlijk zonde van je calorieën 😏
Wandelen helpt ook enorm, niet alleen op gewicht te blijven