17 Reacties

2 maanden geleden

Ik heb dit nog niet meegemaakt maar dit gaat wel al een paar dagen door mijn hoofd. Ik werk ook op een kdv. En twijfel of ik mij laat testen op de antistoffen

2 maanden geleden

Wat een vervelende situatie zeg voor jou! Gaat je eigen veiligheid en die van je zwangerschap niet voor? Voor het zelfde geld zijn er al meer kindjes besmet en verspreiden ze het, voordat de vlekjes komen. Ze kunnen niet van jou verwachten dat je werkt, voordat je weet of je de antistoffen hebt toch?

2 maanden geleden

Bedankt voor de reacties. Inmiddels contact gehad met de manager. Ik blijf thuis tot dat ik de uitslag van het bloedprikken heb. Ik ga morgenochtend prikken. Achteraf gezien had ik gelijk naar huis moeten gaan en naar m’n gevoel moeten luisteren… Weer een lesje geleerd. Ik hoop dat er meer aandacht voor deze ziekte gaat komen, want niemand van mijn collega’s (op een na) was ervan bewust hoeveel risico hieraan zit verbonden als je zwanger bent.

2 maanden geleden

Reactie op SanneKO

Bedankt voor de reacties. Inmiddels contact gehad met de manager. Ik blijf ...
Wat fijn dat jullie tot dit besluit zijn gekomen. Hopelijk weet je snel meer of je antistoffen hebt en ben je gerust gesteld. Succes morgen :)

2 maanden geleden

Ik ga morgen meteen (na overleg met verloskundige) bloedprikken om te kijken of ik antistoffen heb. Mocht het niet zo zijn kan ik dat meteen opgooien bij mijn manager. In april een bbz gehad. Behoorde toen tot de 1,5 % die dat krijgt. Gaat me niet nog eens gebeuren

2 maanden geleden

Ik heb dit mijn vorige zwangerschap gehad, ik ben toen wel een paar dagen uitgepland omdat ze gezondheid voor alles als motto hebben! Heb bloed geprikt en bleek antistoffen te hebben dus kon weer aan het werk. Tegen collega's die niet wisten dat ik zwanger was hebben we gezegd dat het me even te veel werd aangezien ik 36 uur per week werk.

2 maanden geleden

Oooh ben zo blij! Ik ben beschermd tegen de 5e ziekte. Gister geprikt en nu al de uitslag

2 maanden geleden

Reactie op BabyApril25

Oooh ben zo blij! Ik ben beschermd tegen de 5e ziekte. Gister geprikt en nu ...
Wat een geruststelling! Weet jij al meer SanneKoetse?

2 maanden geleden

Helaas geen goed nieuws. Gisteravond uitslag gekregen. Zowel mijn IgG als IgM is positief, wat kan duiden op een recente infectie van de 5e ziekte. Ik word doorverwezen naar de gynaecoloog. Ik mag tot die tijd niet op mijn werk komen. Ik vind dit erg spannend en hoop zo snel mogelijk de controle te kunnen doen. Word deze dagen gebeld door de gynaecoloog. In de tussentijd is het afwachten, helaas.

2 maanden geleden

Reactie op SanneKO

Helaas geen goed nieuws. Gisteravond uitslag gekregen. Zowel mijn IgG als I ...
Ohnee wat spannend! Hopelijk heb je snel wat duidelijkheid, merk je lichamelijk iets van het virus?

2 maanden geleden

Reactie op Ractac

Ohnee wat spannend! Hopelijk heb je snel wat duidelijkheid, merk je lichame ...
Nee dat gelukkig niet! Al heb ik ook gehoord dat je als volwassene het onopgemerkt kan krijgen, dus zonder symptomen. Het mooiste zou zijn als de besmetting al van een aantal weken terug is. Toen had een collega op onze groep ook het virus opgelopen. Zij was er echter wel erg ziek van.

2 maanden geleden

Reactie op SanneKO

Helaas geen goed nieuws. Gisteravond uitslag gekregen. Zowel mijn IgG als I ...
Als beide waarden positief zijn, betekent dit dat je al ongeveer 2 of meer weken geleden besmet bent geraakt. Het is dus niet van 3 dagen geleden. Ik heb het virus ook gehad. Met 12 weken kreeg ik de uitslag. Dus waarschijnlijk ergens rond de 10 weken opgelopen. En dat klopt ook want mijn zoontje had rode wangetjes.. Ik ben nu 22 weken en volgende week heb ik mijn laatste afspraak in het ziekenhuis. Mij is verteld dat de eerste 2/3 weken na besmetting de meest risicovolle weken zijn. En de kans dat het de placenta passeert is 50% en dan nog kan het goed gaan. Met 6 weken werkt de placenta nog niet. Er is dan meer hoop denk ik dan? Maar geen idee. Probeer in ieder geval positief te blijven. Het is al heel fijn dat je straks wekelijks echo’s hebt om de kleine te kunnen volgen.

2 maanden geleden

Reactie op D Roosje

Als beide waarden positief zijn, betekent dit dat je al ongeveer 2 of meer ...
Dat hoorde ik inderdaad laatst ook al van iemand, dat is al wel een opluchting. Ik denk wat je ook zegt, dat het meer hoop geeft. Ben er al een stuk rustiger onder allemaal. Ik ben nu 7 weken. Vrijdag heb ik de eerste echo. Ben erg benieuwd, beetje zenuwachtig. Wat fijn dat je volgende week de laatste afspraak hebt, dat lijkt me een goed teken!

2 maanden geleden

Eerste echo gehad, een gezonde baby met een kloppend hartje 🤍 7+2 weken. Ik moet nu wel wekelijks op controle komen tot de 18 weken. Maar vind het fijn dat het goed in de gate wordt gehouden. Blijft voorlopig allemaal nog spannend, maar wel met een geruster hart nu. 🤍

2 maanden geleden

Reactie op SanneKO

Eerste echo gehad, een gezonde baby met een kloppend hartje 🤍 7+2 weken. I ...
Wat een fijn nieuws dat alles goed is! Fijn dat ze het zo in de gaten blijven houden. Extra vaak spieken naar het kleintje 🥰