5 Reacties

25 dagen geleden

Ik heb vorige week bloedgeprikt en daar kwam oa een vitamine b12 tekort uit. Ik moet nu 1000uhg bijslikken. Heb gewoon bij t kruidvat eigen merk gehaald. Ben voornamelijk erg moe en een slechte weerstand. Verder geen idee of ik specifiek wat merk naast dit.

25 dagen geleden

Ik prik b12 , zou echt vragen om de injectie. Je lichaam neemt namelijk b12 op uit voeding en bij een tekort haalt je lichaam het dus niet meer uit voeding dus ook niet uit tabletten. Injectie wordt intramusculair gegeven dus gelijk in de spier

25 dagen geleden

Ik had a laag vit b12 bij de preconceptionele screening en ben toen ook 1000mcg van het kruidvat gaan slikken. Bij laatste controle was het mooi gestegen en lag het netjes binnen het normale bereik.

24 dagen geleden

Ik had voor de zwangerschap een vitamine b12 tekort, en had met name vage klachten zoals een raar tintelend gevoel in m'n hand alsof ik het gevoel in m'n hand verloor. Bij mij kwam het doordat ik meer vega/vegan was gaan eten en dus te weinig b12 binnen kreeg. Ik ben bij gaan slikken en ook weer wat meer dierlijke producten gaan eten, en bij de laatste bloedtest zat ik goed. Als je dierlijk eet dan krijg je waarschijnlijk genoeg binnen, als je dan toch een tekort hebt neem je het waarschijnlijk niet goed op en zijn injecties misschien verstandig. Eet je weinig/geen vlees, yoghurt, melk, etc, dan zou ik in eerste instantie gaan bij slikken. Ik heb gewoon Kruidvat huismerk.

23 dagen geleden

Ik slik ook al jaren de 1000microgram pillen van de kruidvat, omdat ik vegetarisch eet. Die zijn dus wel flink hooggedoseerd, omdat het wat lastiger opneemt. Werkt voor mij goed.