21 Reacties
vorige week
Same here, zitten al een uur beneden. Geen tips helaas, anders reageerde ik pas later op de dag op je post😅 Wel herkenning, kan je wel met je partner per nacht afwisselen? Dat proberen wij! Sterkte!
vorige week
Mag ik vragen waarom je een mini flesje geeft? Waarschijnlijk heb je het allang geprobeerd hoor, maar ons zoontje wordt rond die tijd ook vaak wakker. Wij geven hem dan gewoon een volledige voeding, en meestal valt hij daarna weer in slaap. En als hij echt niet in slaap valt, zoals vanochtend, dan komt hij nog even bij ons in bed.
vorige week
Hi! Wij hebben dit ook een tijd gehad, maar inmiddels wordt hij al een paar weken tussen 07.00–07.30 uur wakker. Hij gaat altijd tussen 18.30–19.00 uur naar bed.
Wat wij hebben aangepast:
– Ik dacht dat hij warm genoeg was (slaapzak 3,5 tog, pyjama met handjes en een romper met lange mouwen), maar blijkbaar had hij het toch koud. Iemand gaf me de tip om extra sokken aan te trekken — dat hebben we gedaan.
– Hij gaat echt pas na 09.00 uur weer naar bed voor Z’n eerste dutje. Eerder laten slapen “beloont” het vroege wakker worden. We hebben de tijd steeds met 10 minuten opgeschoven en nu gaat hij tussen 09.00–09.30 uur voor zijn eerste slaapje.
– We geven hem pas zijn flesje na 06.30 uur (als hij een keer eerder wakker is). Ik las dat een te vroeg flesmoment een gewoonte kan worden, waardoor baby’s ook eerder wakker worden — niet uit honger, maar uit routine.
Misschien heb je hier iets aan!
vorige week
Ohh killing is dat, hè. Onze zoon word ook de laatste dagen rond 04:00u brabbelend wakker (dat negeer ik eigenlijk 🤡), dan valt ie weer even in slaap en rond 5u, 5:30u vind ie het wel weer prima geweest. Soms laat ik 'em dan nog even maar rond 6u word ie aardig ongeduldig (dus dat wat ik hier ergens las over pas na 6:30u de fles geven pohhh zou ik wel willen maar dat word dan een pittig halfuur rekken 😂) en ontkom ik er haast niet aan om hem dan de eerste fles te geven.
En dat vroeg wakker worden is ook echt bepalend voor de dutjes overdag. Dan ligt ie er vaak voor mijn gevoel weer veel te vroeg in voor het eerste dutje (probeer dat ook vaak te rekken tot na 9u met bijv een fruithapje tussendoor), maar Louie word al snel chagrijnig als ie moe is dus dat wil ik vaak voorkomen 🙆🏼♀️
Warmer aankleden heb ik ook al geprobeerd, of in bijv de laatste voeding 2 schepjes Johannes broodpitmeel doen; zijn ze wat meer verzadigd (bij die van ons lijkt dat vrij weinig effect te hebben 🥲) maar je kan het altijd proberen!
Hopelijk voor jou is het gewoon een fase! Aaaalles is een fase. Hou daar maar aan vast 🙆🏼♀️
vorige week
Reactie op Saffier20242025
Mag ik vragen waarom je een mini flesje geeft? Waarschijnlijk heb je het al ...
Ik wil eigenlijk duidelijk maken dat het nacht is en daarom geen volledige voeding geven. Alles na 6u vind ik prima, tegen die tijd dat de baby en peuter aangekleed zijn en de eerste fles klaar is het vaak al 30 minuten later, dus dat zou dan prima zijn!
vorige week
Reactie op Simone35
Ohh killing is dat, hè. Onze zoon word ook de laatste dagen rond 04:00u bra ...
Jaaaa vind het nu wel pittig worden. Ze maakt ook echt lange dutjes overdag. Moet haar echt wakker maken overdag.
Maar als ze zo vroeg wakker is dan laat ik haar in de ochtend maar gewoon slapen. Anders raakt ze mijn inziens oververmoeid?
vorige week
Reactie op IH90
Jaaaa vind het nu wel pittig worden. Ze maakt ook echt lange dutjes overdag ...
Ja lastig te bepalen, hè mohhhh maar doen wat je gevoel je zegt lijkt mij altijd de beste manier.
Lekker wel, die lange dutjes overdag! Ik snap wel wat je bedoeld met niet willen dat ze oververmoeid raken. No fun, voor alle partijen niet 🤡
Ik probeer die van ons niet tè lang te laten slapen overdag omdat ik dan bang ben dat ie dan 's nachts niet slaapt, max 1,5 tot 2 uur per dutje -als ie dat al haalt- (of soms denk ik dan dat ie dáárom juist zo vroeg wakker word) maar goed. Als ik em wakker maak (en dat doe ik dan subtiel door wat te gaan rommelen op de kamer, wasjes opvouwen op bed ofzo, dan word ie langzaam en relaxed wakker) heb ik soms ook het idee dat ie nog lekker had willen slapen maar he 🙈 Komt allemaal goed! Het is ook wel weer de leeftijd denk ik hoor.
Als ze lekker slaapt, zou ik lekker tot een max van 2 uur doen ofzo, dat zou toch wel voldoende zijn zou je denken, zonder het risico te lopen dat ze oververmoeid raakt 🙆🏼♀️
vorige week
Nou hier ook weer vroeg wakker.. maar wij zitten in de overgang van 3 naar 2 dutjes dus ik denk dat het daaraan ligt.
2 dagen geleden
Reactie op IH90
Slaapt van 9.00 tot 10.00u en van 13.00 tot 15.00
Moet eigenlijk altijd wel ...
Houd je haar dan tot 9 wakker vanaf 5? Dan is ze denk ik wel oververmoeid ja.
2 dagen geleden
Reactie op IH90
Slaapt van 9.00 tot 10.00u en van 13.00 tot 15.00
Moet eigenlijk altijd wel ...
Iedereen moet doen wat goed voelt voor zijn of haar kindje, maar ik geloof zelf niet zo in wakker maken. Misschien kun je eens kijken wat er gebeurd als je je kindje laat slapen zo veel als die wilt slapen.
En als je kindje om 5 u wakker is dan zou ik echt veel eerder een dutje aanbieden. Niet voor 9 u in bed leggen is echt een beetje achterhaald advies. :)
2 dagen geleden
Slapen, doet goed slapen 😊 heb m’n kinderen nooit wakker gemaakt (lukt niet áltijd natuurlijk). Ik volg hen, zijn gelukkig goede slapers geworden! Laat ze slapen, zou mijn tip zijn 🫶🏻