37 Reacties

3 maanden geleden

en dan heb ik het over het vertellen aan mijn moeder, zus en zijn ouders. Niet gelijk iedereen.

3 maanden geleden

Heel herkenbaar! Mijn vriend en ik hebben afgesproken dat iedereen die wij om mij heen zouden willen hebben als het toch mis gaat, het mogen weten. Misschien kan je hem dat voorleggen?

3 maanden geleden

Reactie op liselotinezz

Heel herkenbaar! Mijn vriend en ik hebben afgesproken dat iedereen die wij ...
Ja ik zou dat dus ook heel fijn vinden. Ik denk dat het voor een man ook wel anders voelt😅 Heb jij het wel gelijk verteld dan aan ouders/zus/broer etc?

3 maanden geleden

Reactie op Kinderwens💕

Ja ik zou dat dus ook heel fijn vinden. Ik denk dat het voor een man ook we ...
Jaa mijn ouders en zus en ook 2 vriendinnen die betrokken waren hiervoor al. Dus waar ik het niet meer voor verborgen kon houden haha. Vertellen het verder alleen mijn schoonouders nog ergens binnenkort (voelt beetje gek als de mijne het wel weten en die van hem niet)

3 maanden geleden

Wij hebben het bij mijn vorige zwangerschap meteen verteld. Ouders/ broers en zus. Verder niemand. Helaas was dit een bbz. Maar wel heel blij dat we het verteld hebben. We hadden nu toch dat hele fijne moment van bekend maken. En daarbij de steun toen het heel erg fout ging

3 maanden geleden

Ik ben dit jaar bevallen bij 21 weken zwangerschap. Onze zoon is stilgeboren. De “magische” 12 weken geven ons niet meer genoeg zekerheid. Nu weer zwanger mogen worden. Ontzettend spannend. Bij 5 weken gedeeld met onze ouders. Vrienden die dichtbij ons staan vertellen we het binnenkort als we hen zien. Op het moment dat een zwangerschap fout gaat is het zo fijn steun te krijgen. Of dat nu bij 5,8,12 of meer weken is. Verdrietig zijn mag en mag je delen. Waarom alleen geluk delen?

3 maanden geleden

Vanmiddag spontaan in huilen uitgebarsten toen mijn moeder toevallig erover begon hoe ik en mijn partner het later zouden doen met kinderen. Ik kan zo niks geheim houden dus werd gelijk emotioneel en moest het kwijt🙈 Ze was zo ontzettend blij en enthousiast voor ons. Heel blij dat ik het toch gedeeld heb🥰 Daarna zijn we heel spontaan uiteten geweest met mijn moeder en mijn schoonouders en hebben mijn partner en ik het ook aan zijn ouders verteld. Ook zij werden heel emotioneel en waren heel blij dat ze het al mochten weten. Blij toch naar mijn eigen gevoel te hebben geluisterd en jullie verhalen gaven hier zeker steun in❤️

3 maanden geleden

Reactie op Kinderwens💕

Vanmiddag spontaan in huilen uitgebarsten toen mijn moeder toevallig erover ...
❤️

3 maanden geleden

Doe vooral wat jullie fijn vinden. Wij hadden het tegen mijn schoonouders al op 6 weken verteld omdat we toen toevallig met het hele gezin samen waren. Helaas vlak daarna een miskraam gekregen. Eigenlijk toch wel fijn als mensen het al weten, ik vond het bijna lastiger om toen nog aan mijn ouders te vertellen dat ik zwanger was geweest maar her niet goed was gegaan! Er is absoluut geen goed of fout dus doe het wanneer het goed voelt of het moment daar is!

3 maanden geleden

Wij hebben ook besloten om onze ouders en goede vrienden het eerder te vertellen dan doorgaans. In april is het helaas bij ons misgegaan en we hebben ontzettend veel steun gehad van vrienden en familie. Wanneer het fout gaat is het heel erg fijn als mensen er al vanaf weten en voor je klaar staan.

2 maanden geleden

Nu 4 weken zwanger, maar over 3 weken op vakantie naar vietnam (dan dus 7 weken). Ik mag een vroege echo doen dus hopelijk kunnen ze het hartje dan al zien. Maar we gaan het na onze reis vertellen, omdat we niet willen dat andere zich druk maken dat wij in vietnam zitten met mijn zwangerschap🤭🥺. Dus bij terugkomst bij 11 weken een echo en dan vertellen we het eerst de fam en dan de vrienden met het foto boek erbij van vietnam (met op het einde de echo)

2 maanden geleden

Ben ook gewoon bang dat mensen zich verspreken, en daardoor andere het al weten voor dat wij het zelf vertellen… de vakantie komt dus eigenlijk perfect uit, maar anders zou ik het na de eerste echo wel al vertellen ..

2 maanden geleden

Bij mijn 1e zwangerschap hebben wij ervoor gekozen om het na een paar dagen te vertellen. Dit was vooral ook omdat mijn ouders in het buitenland wonen en wij daar toevallig waren. Wij hebben ervoor gekozen om in 1 week tijd het iedereen te vertellen en openbaar te maken. Wij wilde andere niet opscheppen met een geheim

2 maanden geleden

Wij hebben het gister aan mijn ouders verteld tijdens het uiteten en vanavond aan mijn schoonouders. Volgens de app ben ik nu 4+3 ✨

2 maanden geleden

Ik wil het onze ouders het liefst direct vertellen zodra we de afspraak bij de verloskundige hebben gehad. Maar verder wachten we tot 12 weken.

2 maanden geleden

Wij gaan het familie met 5,5/6 weken vertellen. Na onze eerste echo. Krijg een vroege ivm bbz in april. Vrienden vertellen we het een week later met 7 weken. Iedereen die we het nu vertellen willen we er ook bij hebben als het niet goed zit zoals de vorige keer

2 maanden geleden

Ik heb het gelijk bij m’n 1e zwangerschap aan m’n ouders en schoonouders verteld, met 7 weken kloppend hartje gezien op de echo dus wij dachten joeee vertellen het iedereen, ik kon het moeilijk voor me houden, helaas bij de 9 weken echo geen kloppend hartje meer.. dus miskraam.. nu ben ik er vandaag achter dat ik weer zwanger ben, ik heb t natuurlijk m’n ouders en schoonouders verteld, maar ga nu echt me best proberen te doen om te wachten tot 12 weken. Vond het wel fijn dat mensen meegeleefde toen ik miskraam had dus echt geen spijt van toen ik het vroeg had verteld, maar ga het nu anders doen!

2 maanden geleden

Bij onze dochter hebben we het met 8 weken aan familie en dichte vrienden verteld. Nu zwanger van onze regenboogbaby, en omdat ik een miskraam heb gehad vorig jaar,krijg ik over 2 weken een vroege echo…als die goed is🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻 gaan we het dan al vertellen aan alleen familie.

2 maanden geleden

Ik denk na de eerste echo! Hebben we bij de eerste ook zo gedaan, al vind ik het wel moeilijk om mijn mond te houden 🫢

2 maanden geleden

Bij de eerste hebben we het de dag zelf verteld. We vonden dat toen wel fijn aanvoelen. Denk dat we nu ietsjes langer wachten. Bij de 1e was ik extreem lang ziek dus wel fijn als dan de ouders en schoonouders het weten zeker nu er een peuter rond loopt!