14 Reacties

2 maanden geleden

Hee, Ik snap je gevoel heel erg en wat erg om te horen 2 keer een miskraam heel heftig.. logisch dat je deze gevoelens dan nu hebt.. Ik zelf heb ook heel kort geleden een miskraam gehad ik ben tussendoor niet meer ongesteld geweest en nu zwanger erg spannend 20 sep 8 weken echo ongeveer.. moet zeggen dat ik het ook super spannend vind maar ervaar zelf heel veel klachten misselijkheid vermoeidheid etc en dat houd me op de been dan voel ik me ook echt zwanger ik hoop dan dat dat een goed teken is 🤷‍♀️ waneer heb jij de eerste echo? Je kan aangeven als je een miskraam hebt gehad al helemaal 2 x lijkt me dan kunnen ze het vaak eerder plannen of zo vroeg mogelijk

2 maanden geleden

Reactie op Liekeb123

Hee, Ik snap je gevoel heel erg en wat erg om te horen 2 keer een miskraam ...
Wij hebben onze vakantie nog tegoed…. Wij gaan komende week voor 10 dagen naar Italië. Ergens zo fijn maar daardoor de echo pas daarna 😊 zou ik aankomende week nog gaan ben ik pas 5 weken en een paar dagen. (Als het goed is) 9 september heb ik m’n eerste echo

2 maanden geleden

Heel herkenbaar verhaal. Ik heb zelf ook een vroege miskraam gehad rond de 5,5 weken. Inmiddels ben ik 6,4 weken maar onzekerheid blijft met vlagen komen. Zit ook heel erg te wachten op de eerste echo 3 september. Ik herken ook het gevoel dat het nu anders voelt inderdaad. Vorige keer had ik ook bloedverlies en namen de kwaaltjes ook af. Dat is nu niet, dus ik hou me daar erg aan vast. Maar de onzekerheid mag er ook zijn, wat mij helpt is erover praten. Ik wens je in iedergeval een positieve en mooie zwangerschap toe🍀

2 maanden geleden

Mij helpt dit om me soms gerust te stellen: https://datayze.com/miscarriage-reassurer

2 maanden geleden

Ik denk bij mij vooral na de 13 weken echo. Dan weet je dat alles goed zit en de kans op een miskraam veel kleiner is. Maar ook daarna kwam weer onzekerheid. Ik vond bijvoorbeeld ook 24 weken een mijlpaal ivm de levensvatbaarheid.

2 maanden geleden

Lastige dingen zijn het…. Eigenlijk heb je de zekerheid gewoon niet 😓 vorige keren ook niets gezien op echo’s dus hoop dat dat na mijn vakantie wel zo gaat zijn 😊 zo spannend

2 maanden geleden

Ik had vorige zwangerschap (na een miskraam) pas geruststelling vanaf 18 weken als ik schopjes voelde.

2 maanden geleden

Ik snap je gevoel! In december en mei een miskraam gehad met 6 weken, nu 8 weken zwanger. Dit keer voelt het wel heel anders allemaal. Ik durfde dat het gevoel dat het nu wel goed zit nog niet toe te laten. Maandag hebben we een echo gehad en daar was een heel mooi kloppend hartje te zien❤️. Kan m’n gevoel nu toelaten en vertrouwen dat het goed zal gaan🍀.

2 maanden geleden

Reactie op Sammetje412

Ik snap je gevoel! In december en mei een miskraam gehad met 6 weken, nu 8 ...
Wat een goed bericht om te lezen! Gefeliciteerd en geniet van deze zwangerschap. Bij mij voelt het ook echt anders en hoop ook dat 3 keer scheepsrecht gaat zijn

2 maanden geleden

Reactie op Mrjln1987

Wat een goed bericht om te lezen! Gefeliciteerd en geniet van deze zwangers ...
Ik hoop het ook voor jullie! De onzekerheid is echt heel vervelend.. Wanneer heb je je eerste echo? Ik mocht die bij m’n vorige miskraam eerder hebben (met 6+4), gezien de miskraam daarvoor. Een eerdere afspraak dan met 7+5 was nu niet mogelijk ivm onze vakantie, anders had ik die ook gehad.

2 maanden geleden

Reactie op Sammetje412

Ik hoop het ook voor jullie! De onzekerheid is echt heel vervelend.. Wann ...
Ik lees net in een eerder bericht dat je deze begin september hebt.. Wij hadden dit probleem dus ook. Succes!

2 maanden geleden

Reactie op Sammetje412

Ik lees net in een eerder bericht dat je deze begin september hebt.. Wij ha ...
Dankjewel! Ja tis iets langer geduld hebben. Aan de andere kant heb je ook wel afleiding natuurlijk. 😊😊 hopelijk komt de rust snel.

2 maanden geleden

Het moet een beetje groeien dat gevoel. Hier 3x een miskraam gehad. Wel steeds voor de 7 weken dat het hartje zou moeten kloppen. Dus de hindernis van een kloppend hartje met 7 weken is al een geruststelling. Dan nog wachten tot de termijnecho en dan is de kans heel erg klein omdat de baby dan compleet is in de aanleg maar alleen nog moet groeien en er ook veel minder vaak iets mis gaat. Dus toen dat geweest was kreeg ik echt vertrouwen. En als je dan de baby voelt uiteindelijk dan zit het helemaal goed. Ik moet nu nog 4 weken wachten op de termijnecho. Ben gewoon blij als dat geweest is. Maar zolang ik symptomen heb probeer ik er ook gewoon vertrouwen in te hebben.

2 maanden geleden

De vorige zwangerschap had ik niks te vrezen en heb ik tot ik de baby elke dag voelde rond 20 weken angst gehad. De 3 echo's daarvoor hielpen wel, maar dat opgeluchte gevoel verdween snel. Het hoort er ook een beetje bij, denk ik. Weet in ieder geval dat je echt niet de enige bent. En als je je zorgen maakt, bespreek met je VK of ze een open spreekuur hebben waar je naar toe kan om te luisteren af en toe ofzo, ze begrijpen het volkomen!!