19 Reacties

één maand geleden

Ik stop er mee als ik 12 weken ben

één maand geleden

Foliumzuur tot 10 weken slikken, maar ik doe het denk ik ook tot 11/12 weken gewoon voor de zekerheid

één maand geleden

Niet, heb de vorige keer ook de gehele zwangerschap doorgeslikt. 😊

één maand geleden

De verloskundige gaf bij mij aan tot na de termijn echo.

één maand geleden

Ik gebruik een multi van vitakruid waar ook foliumzuur in zit. Moet ik deze pot laten staan na de termijnecho? Weten jullie dit? Of is het niet ‘erg’ als ik foliumzuur door zou slikken

één maand geleden

Ik las ergens dat als je foliumzuur te lang doorslikt, je kindje later meer kans heeft op diabetes. Ga ik nog navragen bij de verloskundige aangezien zij aangaf dat ik de hele zwangerschap foliumzuur mag slikken.

één maand geleden

Ik had vandaag bij mijn intake ook nagevraagd en vk gaf aan dat als je teveel slikt je dit toch uitplast, en dit dus geen kwaad kon als je het heel je zwangerschap slikt

één maand geleden

Reactie op nadinew1007

Ik gebruik een multi van vitakruid waar ook foliumzuur in zit. Moet ik deze ...
Kan je gewoon door blijven slikken

één maand geleden

Bij mij gaven ze aan met 12 weken te stoppen met foliumzuur, omdat het anders bij zou kunnen dragen aan obesitas bij het kindje later.

één maand geleden

Ik heb gelezen dat het overschot aan foliumzuur ook in verband wordt gebracht met postnatale depressie, ik ga ook na 12 weken stoppen

één maand geleden

Mijn verloskundige gaf ook aan tot week 10 slikken en daarna hoeft het niet meer 🤭

één maand geleden

mijn verloskundige zei dat ik na de 11 weken moet stoppen

één maand geleden

Mondeling zei mijn verloskundige 12 weken. Nu heb ik een folder gekregen van haar waar in staat: tot 14 weken: foliumzuur, jodium en indien nodig calcium. Na 14 weken: zwangerschapsmultivitamine, jodium (slik jodium tot je klaar bent met borstvoeding). Vanaf 20 weken: omega 3, zwangerschapsmultivitamine, jodium, (ijzer als dit nodig is adhv bloeduitslag).

één maand geleden

Reactie op Baby 2025

Mondeling zei mijn verloskundige 12 weken. Nu heb ik een folder gekregen va ...
Welke folder is dat? Rare folder, jodium advies nog nooit van gehoord (tenzij je geen zout eet, maar dat is niet zwanfersch specifiek). Omega 3 moet de hele zwangerschap volgens voedingscentrum.

één maand geleden

Reactie op Koekiemonster _

Welke folder is dat? Rare folder, jodium advies nog nooit van gehoord (tenz ...
A4tje wat ik van de verloskundige heb gekregen. Zit vooral in boerenkool, andijvie, spinazie etc. Op internet staat: Jodium is een spoorelement dat belangrijk is voor de productie van schildklierhormonen. Deze hormonen zijn nodig voor een goede groei, de ontwikkeling van het zenuwstelsel en de stofwisseling. Van nature zit jodium in zeevis, eieren, zuivelproducten en zeewier.

één maand geleden

Reactie op Koekiemonster _

Welke folder is dat? Rare folder, jodium advies nog nooit van gehoord (tenz ...
Jodium staat trouwens ook gewoon op het Voedingscentrum

één maand geleden

Het is water oplosbaar dus je mag het na je tiende week ook gewoon opmaken in zws en zelfs postpartum bij bv, tenzij je een enorm hoge (lees op recept) dosis hebt. Geldt voor alle normale dosis zws (multi) vitaminen

één maand geleden

Reactie op TinyTao25

Het is water oplosbaar dus je mag het na je tiende week ook gewoon opmaken ...
Ps ik werk in de geboortezorg, heb het voor mijn eigen zws nagetrokken in mijnstudieboeken. mocht dat mn advies betrouwbaarder maken ;)

één maand geleden

Reactie op Koekiemonster _

Welke folder is dat? Rare folder, jodium advies nog nooit van gehoord (tenz ...
Ik vind wel goed dat ze jodium benoemen. Je hebt als zwangere en als je bv geeft meer jodium nodig 200-250microgram ipv 150. Ik had na mijn vorige bevalling schildklierproblemen gekregen doordat ik jodium tekort had.