22 Reacties

Pas vanaf 12 weken

2 maanden geleden

Mijn ouders waren ook op vakantie; die heb ik s ochtend om half 8 gefacettimed ;) Misschien ook goed om te vertellen, dat ik zwanger ben, nu 5 weken, via donorsperma. Dit kostte best wel wat tijd en energie, met hormonen uiteindelijk zwanger geworden, een ook mn collega’s waren daarvan op de hoogte. Nu zijn deze, naast mn ouders, zusje en twee vriendinnen ;), ook op de hoogte. Je moet vooral doen waar je je zelf goed bij voelt, en ik kon het ook niet voor mezelf houden 🤣

2 maanden geleden

Mijn man en ik hebben het meteen op de dag van de positieve test verteld aan familie, op het werk (wij werken samen bij hetzelfde bedrijf, hij als assistent bedrijfsleider en ik als vrijwilliger) en de buren waar we goed contact mee hebben . Onze enthousiasme na 5,5 jaar proberen was enorm hoog, waardoor we het verteld hebben, doordat mensen het ons erg gunnen, en op het werk zouden het collega's opvallen als ik als koffie liefhebber in ene een stuk zou minderen, en ook door het stoppen met roken 😅

2 maanden geleden

Wij hebben het deze keer gelijk na de test verteld aan onze ouders omdat we in juni een miskraam hadden gehad. Vorige keer hadden we het rond de 8 weken verteld omdat we een weekend met mijn ouders weg gingen, zou erg opvallen als ik bepaalde dingen niet zou eten of drinken. Anders hadden we gewacht tot 11/12 weken denk ik.

2 maanden geleden

Reactie op ElisaK23

Mijn ouders waren ook op vakantie; die heb ik s ochtend om half 8 gefacetti ...
Fijn dat er mensen om je heen op de hoogte zijn! Dan kunnen ze het een beetje meevieren 😊

2 maanden geleden

Reactie op Noekie1989

Mijn man en ik hebben het meteen op de dag van de positieve test verteld aa ...
Super logisch! Ik denk dat wij ook snel ons werk gaan inlichten.. zeker mijn leidinggevende. Mocht ik misselijk zijn of uber moe dan snapt hij het een beetje 🙃

2 maanden geleden

Reactie op Zwangernamiskraam

Wij hebben het deze keer gelijk na de test verteld aan onze ouders omdat we ...
Ja dat begrijp ik goed, is wel fijn om een vangnet te hebben in dit geval. Met welke week had je vorige keer de miskraam? 😢

2 maanden geleden

Reactie op happyhelen

Ja dat begrijp ik goed, is wel fijn om een vangnet te hebben in dit geval. ...
We waren voor de tweede echo gegaan met 11 weken alleen was het hartje 3 dagen na de eerste echo gestopt. Was met ongeveer 8+3.

2 maanden geleden

Bij mijn vorige zwangerschap (die uitgelopen is op een miskraam) hebben wij het inderdaad direct verteld aan onze naaste familie (ouders, schoonouders en broer/zussen + hun aanhang). Toen het een miskraam werd, merkte ik een super groot schuldgevoel kreeg richting mijn familie. Ik weet natuurlijk dat, dat onzin is, maar toch was dat gevoel er. Wij hebben dus nu besloten te wachten op onze eerste echo. Alleen mijn schoonzus weet het, zodat ik iemand heb om erover te praten naast mijn vriend.

2 maanden geleden

Hier in dubio, Ik ben nu 5.3 weken. Het plan was om rond de 7 weken aan ouders te vertellen en bij 12 aan vrienden. Helaas krijg ik nu al veel vragen waarom ik niet meer een drankje drink, over het eten e.d. Heel lastig om dit vol te houden of ik moet mijzelf een paar weken opsluiten. Ik kan trouwens ook vrij moeilijk iets verzwijgen haha

2 maanden geleden

Wij gaan het onze ouders dit weekend vertellen. Ben dan 4.5 week. En van de week 3tal naaste vrienden. Wil heel graag mijn enthousiasme delen maar ook eventuele struggels en spanning. Ook fijn om met andere en ervaringsdeskundigen te mogen sparren

2 maanden geleden

Wij gaan het mijn ouders & broers vertellen tijdens het weekendje weg in September, dan ben ik bijna 12 weken. Is wel een hele uitdaging aangezien ik ze voor die tijd nog ga zien bij verjaardagen & ik eigenlijk altijd wel een wijntje dronk dan🫣 Een goede vriendin heb ik het afgelopen weekend maar verteld, zij had het al meteen door toen ik tijdens het borrelavondje het wijntje afsloeg 😂

2 maanden geleden

Deze vraag wilde ik ook stellen!! Ik lees dat meningen zoo verdeeld zijn. Heel lastig! Ik ben op dit moment met vakantie. En begin in september weer met werken. Dan ben ik 10 weken zwanger. Was wel van plan te wachten tot 12 weken. Maar weet niet of ik dat ga volhouden🤷‍♀️. Ik werk op een kinderdagverblijf, met alleen maar dames, en mijn collega's hebben snel dingen door. Dus weet het ook even niet meer😬. Na onze vakantie gaan we het zowiezo vertellen aan ouders, schoonouders, broers en zussen. De rest komt vanzelf wel. 😅

2 maanden geleden

Wij vertellen het na de 1e echo aan ouders/schoonouders en met +/- 12 weken aan de rest. Dit ook zo gedaan bij mijn zoontje. Voor de geboorte van mijn zoontje is mijn 1e zwangerschap geëindigd in een miskraam. Ik vond het erg fijn om toen de steun te krijgen van mijn ouders/ schoonouders en niet te hoeven vertellen "ik ben/was zwanger maar het is niet goed"

2 maanden geleden

Ik ben nu 7 weken zwanger en mn man en ik gaan het pas bij de 12e week vertellen ivm een eerdere miskraam. Mijn beste vriendin weet het al wel. Kan met haar er lekker over kletsen, maar ze is tegelijkertijd ook mijn vangnet voor als het misschien toch misgaat

2 maanden geleden

Wij willen het zo lang mogelijk voor onszelf houden. Dus wanneer we het gaan vertellen weten we nu nog niet🙈

2 maanden geleden

Reactie op Zwangernamiskraam

We waren voor de tweede echo gegaan met 11 weken alleen was het hartje 3 da ...
Wat naar zeg. Heel veel liefde 🫶🏻

2 maanden geleden

Reactie op sann0531

Hier in dubio, Ik ben nu 5.3 weken. Het plan was om rond de 7 weken aan oud ...
Haha ja dat begrijp ik. Ik kan ook echt totaal niet liegen 😂 dat zie je gelijk aan mijn gezicht

2 maanden geleden

Reactie op BGB05

Deze vraag wilde ik ook stellen!! Ik lees dat meningen zoo verdeeld zijn. H ...
Oh zo spannend! Wou dat ik een vlieg op de muur kon zijn bij alle mensen die het gaan vertellen. Dat soort filmpjes op youtube kijk ik ook echt continu 😂

2 maanden geleden

Wij willen het zo lang mogelijk voor onszelf houden. Dus wanneer we het ga ...
Ook heel bijzonder! Merk ook dat het best speciaal is om zo’n ‘intiem’ geheim met zn tweeën te hebben.. Laat maar weten als je het uiteindelijk hebt verteld, ben heeeel benieuwd 😁