15 Reacties

één maand geleden

Ik ben nu 9w en mijn misselijkheid is nu wel op ze top. Ik geef niet over maar gewoon een constant gevoel van misselijkheid. Wat voor mij heel erg helpt is een paar schijfjes geschilde gember in je waterfles doen en dat gedurende de dag drinken. Zo kom ik de dag nog een beetje door :). Veel succes met je zwangerschap ❤️

één maand geleden

Hee, ik ben nog niet mega misselijk het komt ook wel een beetje in golven. Maar ik beschrijf het alsof ik de wagenziek/zeeziek ben. De hele tijd een beetje weeïg gevoel en alsof er een brok in mijn keel zit.

één maand geleden

Reactie op Lotte64

Hee, ik ben nog niet mega misselijk het komt ook wel een beetje in golven. ...
Dankjewel! Dat weeige gevoel ervaar ik ook. Ik dacht alleen dat je “kotsmisselijk” moest zijn tijdens de zwangerschap haha!

één maand geleden

Mijn vorige zwangerschap is een HG zwangerschap geweest. Mijn misselijkheid toen was echt constant, ik lag er snachrs wakker van, werd er sochtends mee wakker en ik had vrijwel altijd het gevoel te kunnen overgeven. Extreem! Nu is het heel anders, sochtends is het vaak kokhalzen bij bepaalde geuren. En soms dagen dat ik gewoon geen trek heb, beetje vervelende buik ofzo.. maar kan het amper misselijk noemen😅

één maand geleden

Licht katerig denk ik.. het zit dan inderdaad hoog maar komt er niet uit (ik kan het gelukkig wegeten)

één maand geleden

Reactie op Lotte64

Hee, ik ben nog niet mega misselijk het komt ook wel een beetje in golven. ...
Ja eens

één maand geleden

Nu is het bij elke vieze geur kokhalzen. Het lukt me om niet in te geven, maar het wordt zeker weten alleen maar erger. Mijn vriend kookt voor ons en ik werd de vorige zwangerschap ook heel kieskeurig. Het kon ook gebeuren dat zodra hij al alles klaar was, ik absoluut precies daar geen zin meer in had🤷🏼‍♀️😅

één maand geleden

Wat een goede vraag! Ik ben eigenlijk nooit misselijk maar ik voel nu wel dat er iets ‘anders’ is. Het lijkt een beetje op het gevoel van honger hebben, maar dan net wat intenser. Het verdwijnt ook niet als ik eet of drink. Heb gelukkig geen last van overgeven/kokhalzen.

één maand geleden

Voor mij voelt het als heer ‘gaar’ zijn of wagenziek zijn. Als je te weinig hebt gegeten en ik in de auto op m’n telefoon ga kan ik heel misselijk worden. Zo voel ik me nu in de zwangerschap ook vaak. Maar het komt in vlagen. Heel soms is de misselijkheid er heel erg, dan moet ik het een soort wegpuffen of ik ga bijvoorbeeld even rustig onder de douche. Maar ik zou het dus het meest kunnen vergelijken met wagenziek of bijv. misselijkheid na een attractie ofzo.

één maand geleden

Bij mij zit het gevoel dan echt hoog in mn keel. Alsof ik bijna moet kokhalzen. Echt overgeven komt er niet van ofzo, want dat komt dan meer vanuit de maag als je begrijpt wat ik bedoel. Heb ook echt geen trek in eten.

één maand geleden

Bedankt voor jullie verhelderende reacties! 😊 Ik had verwacht dat zwangerschapsmisselijkheid “kotsmisselijk” zijn was. Maar dat ervaar ik dus heel anders, echt als een flauw, weeig gevoel. Een beetje zoals jullie het ook omschrijven. Ik wens jullie allemaal een fijne zwangerschap 🥰

één maand geleden

Een weeïg gevoel alsof je heel brak bent, en weet dat het met eten beter wordt maar hier geen zin in hebt. Ik merk inmiddels wel iets verbetering met direct in bed al wat LU crackers eten, de misselijkheid in de ochtend is dan wel wat minder. Maar moet frequent blijven eten anders komt het zo weer terug

één maand geleden

Hier een HG zwangerschap en lig ik nu zelfs op de verpleegafdeling om vocht/vitamines aan te vullen. Ik hou dus geen slokje water binnen en ik kan niks eten. Hopelijk gaat de andere medicatie wat voor mij doen. Sterkte aan alle misselijke dames!!

één maand geleden

Reactie op shrlll

Hier een HG zwangerschap en lig ik nu zelfs op de verpleegafdeling om vocht ...
Oei, dat is echt ontzettend naar om te horen! Ik hoop dat je je snel weer een beetje de oude voelt. Sterkte🩷

één maand geleden

Vandaag toen ik me ogen opende het eerste wat ik deed is een zak pakken omdat ik het gevoel had dat ik moest overgeven.. echt niet leuk ik hoop dat het bij de tweede trimester niet zo heftig is