11 Reacties

2 maanden geleden

bij mijn eerste dochtertje zeiden ze: als we echt 1 mm verkeerd meten dat dat al een week zou kunnen schelen, in het begin is het nog zo klein dat er nog wel eens verschil in zou kunnen zitten. Daarom is de termijn echo ook wat later. Je hebt een kloppend hartje gezien, dat is het belangrijkste denk ik ❤️

2 maanden geleden

Ik had dit ook toen ik zwanger was van mijn zoontje. Ik had volgens mijn ovulatietest toch echt berekend dat ik 8 weken ver zou zijn. Zij zei nee het is echt max 7 weken bij de eerste echo. Waarschijnlijk een late innesteling zei ze en inmiddels is de kleine alweer 2.5 🥰

2 maanden geleden

Weet je wanneer je ovulatie is geweest? Een latere ovulatie dan gedacht icm een latere innesteling zouden die week wel goed kunnen verklaren!

2 maanden geleden

Reactie op Izzy94

Weet je wanneer je ovulatie is geweest? Een latere ovulatie dan gedacht icm ...
Nee ik heb geen testen gedaan, dus zeker weet ik het niet

2 maanden geleden

Tijdens mijn eerste zwangerschap bij de eerste echo ook 9 dagen teruggezet!

2 maanden geleden

Is je berekening van 7.2 gebaseerd op je laatste menstruatie? Die berekening van tellen vanaf je laatste menstruatie is gebaseerd op een cyclus van 28 dagen. (Want 4 weken zwanger op je NOD) Als jij dus gemiddeld cycles van 32 dagen hebt dan heb je je ovulatie dus al 4 dagen later dan “gemiddeld” en moet je die 4 dagen dus bij de berekening van je laatste menstruatie optellen. Dan kom je alweer meer in de buurt van 6 weken.

2 maanden geleden

Ik ben ook een week terug gezet en kindje groeit perfect door!

2 maanden geleden

Bij mijn vorige zwangerschap zou ik ook minder ver zijn.. was uitgerekend op 17 januari.. ik heb al die tijd gezegt het klopt niet. Mijn zoon werd dan ook geboren op 27 december.. bijna 3 weken "te vroeg" . Ik heb altijd het gevoel gehad dan mijn eigen berekening wel klopte. Mijn zoon was ook gewoon gezond, 50cm lang en woog 3380 gram. Prima dus

2 maanden geleden

Reactie op SAD

Is je berekening van 7.2 gebaseerd op je laatste menstruatie? Die berekeni ...
Ja inderdaad, berekend op laatste menstruatie. Klinkt logisch zo

2 maanden geleden

Ik heb dit ook gehad mijn verloskundige zei toen dat het met een laten innesteling te maken zou kunnen hebben

2 maanden geleden

Hoi wat toevallig om te lezen, ik had vorige week een vroege echo in het ziekenhuis ik dacht dat ik 6+4 was maar volgens de meting was ik nog maar 5+3.. A.s week weer een nieuwe echo om te zien of er nu wel een hartje klopt.. vind het ook heel spannend of alles goed is maar ze zei wel dat het heel vaak gebeurd dat je een week terug gezet wordt door bijv een late innesteling dus probeer me daar maar wat aan vast te houden 🙏 hopelijk stelt het je iets gerust.