29 Reacties

21 dagen geleden

Ben nu in verwachting van mijn tweede kindje en zou het wel weer willen proberen. Mijn ervaring tijdens m’n eerste zwangerschap is niet positief, dus ik vind het wel weer spannend (twee weken borstvoeding gegeven). Vond het vorige x mentaal heel zwaar om de keuze te maken om te stoppen omdat ik het gevoel had dat ik mijn zoontje te kort deed. Hopelijk deze keer een betere ervaring en anders maar overstappen op kunstvoeding.

21 dagen geleden

Ik heb mijn eerste dochtertje 14 maanden mogen voeden en vond het fantastisch! Wel is het echt niet altijd makkelijk gegaan, maar ik vond het alle struggle waard. Ik had mezelf voorgenomen (en wil dat ook adviseren) om gewoon te proberen en te kijken hoe het gaat. Wel durf ik echt wel te zeggen dat de eerste 2 weken erg pittig zijn en had dus met mezelf afgesproken dat ik die twee weken echt wilde doorzetten. Succes met je beslissing!

20 dagen geleden

Bedankt voor alle reacties! Ik ben blij dit topic te hebben geopend want voelde zoveel druk, nu al! Maar door die druk dacht ik niet eens aan evt kolven, of samen met een lactatiedeskundige borstvoeding op starten.

18 dagen geleden

Ik niet. Ik zie het gewoon niet zitten. Flesvoeding is ook prima.

18 dagen geleden

Reactie op frikadelspeciaal

Bedankt voor alle reacties! Ik ben blij dit topic te hebben geopend want vo ...
Ik ben er ook heel blij mee. Ik was ook erg benieuwd naar de redenen voor wel of niet bv, dus bedankt!

18 dagen geleden

Bij mijn oudste dochter wel geprobeerd. Allerlei ellende toen gehad. Ze was te groot voor de productie die ik kon geven, dus erg ontevreden waarvoor bijvoeding. Vervolgens door het vele aanleggen, enorme kloven tot bloedend toe. Iedere voeding zat ik met kromme tenen te voeden. En vervolgens kreeg ik een dubbele borstontsteking. Toen advies gekregen om te warmen, powerkolven, koelen iedere 2 uur. Ik ging KAPOT. Het hielp ook niet, dus antibiotica omdat ik koorts kreeg. Ben toen cold turkey gestopt en de beste keuze die ik heb gemaakt. Dochter tevreden, mama tevreden. Bij mijn jongste dochter gelijk aan de fles begonnen. Wat een rust had ik toen vanaf het begin! Heerlijk. Nu de derde keer ga ik ook voor de fles 🙂 Maar.... ik heb een negatieve ervaring. Er zijn zoveel vrouwen waarbij het wel goed lukt en waarbij het wel fijne momenten zijn. Zou echt helemaal je gevoel kiezen.

18 dagen geleden

Bij mijn eerste geen borstvoeding gegeven. Ook uit een bepaalde angst; lukt het wel, gaat het pijn doen en een gevoel dat het niet bij mij past wat ik niet kon uitschakelen. Hier ook lang mee geworsteld. Uiteindelijk blij dat ik de keuze voor fles/kunstvoeding heb gemaakt. Ook deze zwangerschap merk ik dat ik hier veel over nadenk. Door de hormonen denk ik ook weer want ik heb het afgelopen jaar nooit getwijfeld over het geven van flesvoeding aan onze dochter. Nu heb ik de knoop doorgehakt(anders blijf ik erover stressen) het wordt weer flesvoeding voor onze tweede. Ik vind het heel mooi dat moeders borstvoeding geven, maar denk wel dat het echt bij je moet passen en je erachter moet staan. Iedere keuze is goed!

18 dagen geleden

Ik heb bij mijn dochter 6 maanden borstvoeding gegeven, niet vanaf het begin makkelijk gegaan (lang met tepelhoedje gevoed) maar ik wilde er wel voor de volle 100% voor gaan. Uiteindelijk een fijne Lactatiekundige mee laten kijken dit hielp enorm. Nu wil ik weer borstvoeding gaan geven en proberen dit langer vol te houden. Nu ga ik wel deze keer een (online) cursus doen voor borstvoeding ik denk van Teddy Roorda. Zij is een Lactatiekundige die ook veel tips via Instagram deelt. Ik vond het bizar hoe goed borstvoeding hielp qua antistoffen bijv tegen buikgriep, ik 6x gehad en m’n dochter toen geen een keer. En vanaf 6 maanden bij de overstap naar KV begonnen bij haar de oorontstekingen achter mekaar. Dus ik ga er zeker weer voor! Maar iedere keus is natuurlijk goed als je je zelf er maar goed bij voelt.

17 dagen geleden

Ik heb mijn 2 kinderen beide bv gegeven, 4 mnd en 6 mnd. Ik werkte toen niet dus dat kon gewoon. Bij de 3e ga ik bv geven tot 3 mnd en daarna over op fles. Ik neem een paar extra weken verlof op en ga daarna weer fulltime aan het werk. Kolven op t werk wordt voor mij te zwaar, dus dan is het mooi geweest!