18 Reacties

één maand geleden

Wij hebben juist heel fijne ervaringen met bevallen in Alrijne en horen over LUMC vervelendere verhalen, vooral door de “grootsheid” van de afdeling.

één maand geleden

Ik ben in het LUMC bevallen en vond het juist fantastisch daar, ga er met de tweede ook zeker weer heen 😊 Super lief personeel, goed gehandeld bij zwangerschapsvergiftiging en fijne kamers. Alrijne Leiderdorp voelde ook wel goed, maar ik vond het een groot nadeel dat een eventuele ruggenprik op de OK gezet moet worden (bij LUMC binnen het uur op je eigen kamer) en dat de bevalkamers (als ik het goed onthouden heb) geen eigen douche hebben. Het is dus heel persoonlijk denk ik. Ik ken genoeg mensen met onprettige ervaringen met Alrijne en fijne met LUMC en vice versa.

één maand geleden

Ik kan niet veel zeggen over het LUMC om te bevallen, maar nadat mijn dochter direct na bevalling werd overgeplaatst en opgenomen op de NICU, werd ik ook overgeplaatst en werd daar heel goed voor me gezorgd als kraamvrouw. Wat dat betreft dus echt juist hele fijne ervaring. Maar kan net aan de afdeling liggen natuurlijk…

één maand geleden

Hee hoi. Ik ben zelf verpleegkundige op de verloskamers in het lumc dus als je er vragen over hebt mag je me best een berichtje sturen hoor. Ik ben zelf trouwens bevallen in het alrijne (er waren in het lumc op dat moment geen 2 plekken op de NICU voor mijn tweeling die te vroeg geboren zou gaan worden). En heb ook een prima ervaring gehad in het alrijne. Klopt inderdaad dat daar geen douche op de bevalkamer was zoals ik bij iemand las. Moest na de bevalling douchen op de kraamkamer.

één maand geleden

Reactie op FemFF

Hee hoi. Ik ben zelf verpleegkundige op de verloskamers in het lumc dus al ...
Ik denk trouwens dat het het belangrijkst is dat je je eigen gevoel volgt. Dus waar jij je het prettigst voelt. Wellicht kun je het er ook even over hebben met je verloskundige.

één maand geleden

Reactie op RGSD

Wij hebben juist heel fijne ervaringen met bevallen in Alrijne en horen ove ...
Dank voor je reactie! Ik heb nu dus meerdere gnycologen en echoscopisten meegemaakt daar. Echt allemaal heel arrogant. Maar heel fijn dat jij tevreden bent❤️

één maand geleden

Reactie op Eline90

Ik ben in het LUMC bevallen en vond het juist fantastisch daar, ga er met d ...
Dank voor je reactie🙏🏼. Goed om te weten dat er in het Alrijne geen douches zijn en hoe het gaat met de ruggenprik. Ik heb met mijn zoontje ook een douche in de kamer gehad en dat vond ik heel erg fijn. Zo top dat de ruggenprik in de kamer wordt gezet! Dat scheelt echt. Ik ga me daar gewoon aanmelden. Ik moet wat haha

één maand geleden

Reactie op Lrbbk

Ik kan niet veel zeggen over het LUMC om te bevallen, maar nadat mijn docht ...
Super dat je een fijne ervaring hebt gehad. Ik neem dit zeker mee! 🤞

één maand geleden

Reactie op FemFF

Hee hoi. Ik ben zelf verpleegkundige op de verloskamers in het lumc dus al ...
Oh wat lief dank je wel. Ik moet er pas met 35/36 heen, dus dat scheelt. Leuke job heb je 😍

één maand geleden

Hier ook keuze gehad voor Alrijne Leiderdorp of lumc maar zelf geen ervaringen bij beide maar ik merk wel dat ik het lastig vindt om voorkeur uiit te spreken

één maand geleden

Reactie op Chann23

Hier ook keuze gehad voor Alrijne Leiderdorp of lumc maar zelf geen ervarin ...
Ja hè? Maar, ik weet wel dat ik absoluut niet wil bevallen in het Alrijne. Zoveel onaardige mensen, geen goed gevoel bij. Heb niet zoveel keus haha

één maand geleden

Tijdens de zwangerschap van mijn oudste hebben we de ziekenhuizen in onze omgeving bezocht en rondleidingen gekregen. Wij wonen van zowel het Leiden/Gouda/Utrecht even ver af. Uiteindelijk zijn wij na de rondleidingen voor het St antonius in Leidsche Rijn gegaan. Je hebt helaas geen invloed op welk personeel er op de dag van jouw bevalling zal werken, dus kijk vooral naar wat je dan belangrijk vindt. Voor ons was dat: het gevoel in de bevalkamer, eigen badkamer, mogelijkheid voor de partner om ook te overnachten.

één maand geleden

Ik hoor over het Alrijne echt alleen maar slechte verhalen. Zelf heb ik met andere afdelingen van het Alrijne ook geen goede ervaringen. Ik ben naar het LUMC geweest en dat was zo'n super fijne ervaring! Grote kamers met een eigen badkamer (vond ik echt een must!). Ruggenprik werd gezet 15 minuten nadat ik erom gevraagd had, echt heel fijn. Het is dat ik ga verhuizen en dan naar RDGG Delft ga maar anders zou het zeker een 2e keer LUMC worden.

één maand geleden

Hi, ik ben in het lumc bevallen van mijn dochter. Ik heb daar best een tijdje gelegen na een lange inleiding en uiteindelijk een spoedkeidersnede. Ondanks alles vond ik het een fijne ervaring. Zijn aardige medewerkers, kamers waren prima, ruggenprik werd op de kamer gezet en ze kwamen ook echt snel.

één maand geleden

Reactie op Anoniem9696

Hi, ik ben in het lumc bevallen van mijn dochter. Ik heb daar best een tijd ...
Oh wat fijn 🩷. Hoelang geleden is dat?

één maand geleden

Reactie op jdbx

Ik hoor over het Alrijne echt alleen maar slechte verhalen. Zelf heb ik met ...
Wat fijn dat je zo een goede ervaring hebt gehad in het LUMC! Het helpt mij enorm. Dank je wel

één maand geleden

Reactie op Karen37

Tijdens de zwangerschap van mijn oudste hebben we de ziekenhuizen in onze o ...
Absoluut. Maar ondanks dat het je niet weet wie je krijgt, heb ik helaas al 5 medewerkers gezien die echt heel arrogant waren en mij er bijna uitschopten (bij een intake, echo etc). Dat zegt toch heel veel over de mentaliteit in een ziekenhuis. Naast dat hoor ik dat de kamers geen eigen douche hebben. Nu krijg ik sowieso een keizersnede en ik weet dat je de eerste dagen amper kunt lopen van de pijn. Dus wel fijn als alles op 1 plek zit.

één maand geleden

Reactie op Yasminetaar

Oh wat fijn 🩷. Hoelang geleden is dat?
Dat was vorig jaar, in maart 2023.